חשיבותה של תעודה גמולוגית ליהלום

ישנן מספר מעבדות גמולוגיות ידועות המנפקות תעודות יהלומים. כמה מהמעבדות הנחשבות ביותר כוללות:

GIA (המכון הגמולוגי של אמריקה): GIA נחשבת לתקן התעשייה, ידועה בתקני הדירוג המחמירים והעקביות שלה. GIA המציאה את מערכת הדירוג 4Cs ונחשבת למעבדה האמינה והמכובדת ביותר בעולם.

AGS (American Gem Society): AGS היא עוד מעבדה מכובדת מאוד עם תקני דירוג קפדניים. הוא ידוע במיוחד במומחיותו בהערכת איכות חיתוך יהלומים.

EGL (המעבדה הגמולוגית האירופית): EGL היא רשת עולמית של מעבדות גמולוגיות עם מיקומים באירופה, אפריקה וארצות הברית. הם גם נחשבים היטב, אך ידועים כמקילים יותר בדירוג שלהם בהשוואה ל-GIA ו-AGS.

IGI (מכון גמולוגי בינלאומי): IGI היא מעבדה מוכרת נוספת עם טווח עולמי. למרות שהדירוג שלהם לא יהיה קפדני כמו GIA או AGS, IGI הוא עדיין ארגון מכובד שמספק אישורי יהלומים אמינים.

גורמי דירוג יהלומים

כאשר יהלום מאושר, המעבדה מעריכה אותו על סמך מספר גורמים:

קראט: משקל קראט מודד את גודלו של יהלום. קראט אחד שווה ערך ל-200 מיליגרם (0.007 אונקיות).

חיתוך: החיתוך של יהלום מתייחס לפרופורציות, לסימטריה ולליטוש שלו. יהלום חתוך היטב יפגין ברק מקסימלי, אש ונצנוץ.

צבע: יהלומים מדורגים בסולם מ-D (חסר צבע) עד Z (צהוב בהיר או חום). ככל שליהלום יש פחות צבע, כך הוא נחשב ליותר ערך.

בהירות: בהירות מודדת נוכחות של תכלילים פנימיים ופגמים חיצוניים ביהלום. ככל שליהלום יש פחות תכלילים ופגמים, כך דרגת הניקיון והערך שלו גבוהים יותר.

לסיכום, תעודה גמולוגית ליהלום היא כלי חיוני להבטחת איכות וערך היהלום. על ידי בחירת יהלום מוסמך ממעבדה בעלת מוניטין, אתה יכול להרגיש בטוח בהשקעה שלך וליהנות מהיופי והברק של אבן החן שלך במשך שנים רבות.