תנור לשריפת חימר

חימר – קלוזאפ על חומר הגלם

פירוק סלעים שנמצאים בטבע על ידי רוח ומים גורם להיווצרות חימר. עם זאת, יש הבדלים בין סוגים שונים של חימר וכדאי להכיר אותם אם רוצים להשתמש בו נכון לצרכי אמנות, טיפוח ועוד

חימר, או בעברית תקינה חומר, הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר גם בתחומי האמנות וגם בתעשייה. בנוסף, בשנים האחרונות מגלים את היתרונות של סוגי חימר שונים עבור טיפוח ושמירה על עור הפנים והגוף. בכל אחד מהמקרים האלה, בוחרים היטב את החימר שבו משתמשים ומשווים בין הסוגים על פי התכונות המקוריות של חומרי הגלם.
חימר נוצר כתוצאה מבלייה של סלעים שמתפוררים ויוצרים את האדמה. עם הזמן ובגלל רוח ומים, הסלעים שנמצאים בטבע מתפרקים. זה גורם להיווצרות של החימר ולשינוי הצורה שלו – אבל בלי לפגוע במינרלים שיש בתוכו. בגלל שהמינרל בעל הגרגירים הקטנים ביותר הוא חרסית, הוא שוקע אחרון בכל מקום שיש בו מים. לאחר מכן אוספים את החומר, מבצעים סינון ומקבלים את החימר.

מה אפשר לעשות עם חימר?

חימר, מים ואולי גם עוד חומרים נוספים יוצרים ביחד עיסה גמישה. בעיסה הזו אפשר להשתמש כדי ליצור את כלי החרס. לאחר מכן, כל שנותר הוא להכניס את היצירה אל תנור לשריפת חימר כדי לשרוף אותם בחום גבוה. החום הגבוה גורם לתהליך כימי שבו החימר מתקשה והופך לחומר שכבר לא יכול לחזור להיות אדמה רגילה ואינו נמס במים.
במילים אחרות, תנור לשריפת חימר הוא לעיתים קרובות כל מה שמפריד בין חומר הגלם המקורי לבין התוצרים שלו כפי שאנו מכירים אותם סביבנו:

  • סירים לבישול
  • כדים לאחסון או שאיבת מים
  • לבנים בענף הבנייה
  • נרות שמן

כל היתרונות של שימוש בחימר

החימר הוא חומר גלם זמין, נגיש, זול ומשתלם. בשביל ליצור כלי חימר אנחנו יכולים לערבב את ארבעת היסודות של אדמה ומים להכנת הכלי, את הרוח לייבוש וליבוי האש וכמובן האש עצמה לשריפה. אז אם רוצים לדוגמא ללמד את הילדים על יסודות האדמה ולהראות להם כיצד לוקחים תוצר טבעי ומפיקים ממנו סוגים שונים של יצירות אמנות או פריטים פונקציונאליים, החימר בהחלט יכול להתאים.
כמו כן, המינרלים בתוך החימר משחקים תפקיד משמעותי במוצרי קוסמטיקה וטיפוח. החימר הלבן עשיר בסידן, החימר האדום עשיר בברזל ובחימר הירוק יש כמויות אדירות של מגנזיום בשילוב ברזל. לכן ניתן לא רק להתאים את סוג החימר למטרות שאותן מנסים להשיג בגוף ובעור, אלא גם לשלב אותו בתכשירים קוסמטיים שמומלצים גם לבני אדם וגם לבעלי חיים.

איך עובדים עם חימר?

יצירה עם חימר דורשת תנור, סבלנות, שמירה על בטיחות והתמדה. אמנם לוקח זמן עד שצוברים מיומנות, אבל נהנים גם מהדרך אל התוצאה הסופית.

אברהם תנורים תעשייתים היא הספקית המובילה של ציוד ומכונות חדישים ותנורים יד שנייה לייצור חימר. עם הטכנולוגיה והמומחיות המתקדמת שלנו, אנו מחויבים לעזור ללקוחותינו להשיג יעילות ופרודוקטיביות מיטביים בתהליכי ייצור החימר שלהם. מגוון המוצרים המקיף שלנו, מתוכננים ונבנו בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ואמינות. אנו מבינים את הצרכים הייחודיים של לקוחותינו ועובדים איתם בשיתוף פעולה הדוק על מנת לספק פתרונות מותאמים אישית העונים על הדרישות הספציפיות שלהם. בחרו את אברהם תנורים לייצור חימר ותחוו את ההבדל באיכות ובביצועים.