מה זה תנור תעשייתי ובמה שונה מתנור ביתי?

תנור תעשייתי שונה מתנור ביתי מבחינת טמפרטורת המקסימום שהוא מסוגל להגיע אליה, שיטת החימום שעליה הוא מבוסס, החומרים שמהם הוא מורכב ואפילו אופן השיווק. אז מתי צריך להשתמש בכל סוג של תנור ואיך בוחרים אותו? הנה המדריך המלא

השוואה בין סוגים שונים של תנורים מאפשרת להתאים אותם לצרכים של קהל היעד והלקוחות. עם זאת, התאמה אישית של התנור לצרכים הקיימים דורשת מטבע הדברים היכרות מוקדמת עם המפרט המלא והתכונות שלו. בהקשר הזה, עולה לעיתים קרובות השאלה מה זה בעצם תנור תעשייתי ובמה בדיוק הוא שונה לעומת התנור הביתי.

האמת היא שההבדל בין תנור תעשייתי לתנור ביתי הוא משמעותי ולא חייבים להיות בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום כדי לזהות אותו. הנה לדוגמא כמה פרמטרים שבהם ניתן לראות את ההבדל הזה בצורה בולטת:

  • טמפרטורת מקסימום – ההבדל העיקרי בין תנור תעשייתי לבין תנור ביתי בא לידי ביטוי בטמפרטורת המקסימום שאליה הוא מסוגל להגיע. בעוד תנור ביתי מגיע בממוצע ל-300 מעלות צלזיוס, תנור תעשייתי יכול להגיע לטמפרטורות עצומות של 3,000 מעלות צלזיוס ומעלה. כפועל יוצא מכך, תנור תעשייתי הוא גם פתרון היחיד להתמודדות עם תהליכים כימיים שדורשים חום גבוה כזה.
  • שיטת חימום – תנור תעשייתי משתמש בגז ייעודי שפועל על עקרונות כימיים ופיזיקליים שונים. כך הוא מגיע לתוצאה הרצויה באופן שתנור ביתי לא מסוגל להתמודד איתה, כי התפקיד שלו הוא הרבה יותר סטנדרטי ופשוט.
  • חומרי גלם – העמידות והחום הגבוה של התנור התעשייתי מחייבים שימוש בחומרי גלם מאוד ספציפיים, חזקים ואמינים. אז בעוד תנור ביתי רגיל מורכב מחומרים כמו אמייל וטפלון, בתנור תעשייתי יש שילוב של גרפיט או מתכת רפקטורית שעמידה גם בפני עוצמות האש הגבוהות ביותר.

איפה משיגים כל סוג של תנור?

אי אפשר להבין מזה זה תנור תעשייתי ובמה הוא שונה מתנור ביתי בלי להזכיר את אופן השיווק שלו. בעוד את התנור הביתי משיגים בקלות יחסית דרך רשתות השיווק הגדולות, בשביל להשיג את התנור התעשייתי צריך לפנות רק לחברות שמתמחות בכך. כמו כן, קהל היעד של כל סוג של תנור הוא שונה לגמרי: תנור ביתי מיועד לאנשים פרטיים, בעוד תנור תעשייתי הוא מוצר חשמלי חובה בבתי מלון, מוסדות ציבור, מטבחים של מפעלים ועוד.

לבסוף, כדאי גם להזכיר את פערי המחירים בין סוגים שונים של תנורים תעשייתים. בעוד תנור תעשייתי נמכר במחירים של כמה אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים, את התנור הביתי והרגיל ניתן להשיג גם במחיר סולידי של מאות שקלים בלבד. מבחינת קהל היעד והלקוחות, הדבר החשוב הוא להגדיר מראש את אופי השימוש הצפוי ורק אז גם את טווח המחירים הרלוונטי לרכישת התנור המתאים.