בית אבות בצפון

אזור הצפון מושך תשומת לב רבה מצד ילדים להורים מבוגרים, שמחפשים בית אבות אקסקלוסיבי שאליו הם יכולים להעביר את יקיריהם. אבל מה היתרונות של בית אבות באזור הזה, איך בוחרים אותו נכון וכיצד יודעים שהגיע הרגע המתאים? הנה המדריך המלא

בית אבות הוא מוסד סיעודי המעניק טיפול רפואי ואישי מסביב לשעון לקשישים שאינם מסוגלים יותר לחיות באופן עצמאי. יתרון אחד של בית אבות בצפון הוא הסביבה השלווה והשלווה שיכולה להועיל לרווחתם הפיזית והנפשית של הדיירים. הטמפרטורות הקרירות בהרים יכולות לספק הקלה לסובלים מבעיות נשימה, והסביבה הטבעית יכולה לקדם רגיעה ולהפחית מתח.

 בנוסף, הימצאות באזור יחסית מרוחק יכולה גם להגביל את התפשטותן של מחלות זיהומיות, ולספק סביבה בטוחה יותר לאוכלוסייה המבוגרת. באזור הצפון לדוגמא ניתן להרגיש כבר בימים הראשונים את האוויר הנקי וליהנות מהנוף. כל זה נראה שולי, אבל משפיע בצורה דרמטית ויום יומית על איכות החיים של גברים ונשים – בעיקר בגילאים מבוגרים. מכאן והלאה, השאלה החשובה היא איך בוחרים אותו.

כיצד בוחרים בית אבות בצפון?

בבחירת בית אבות חשוב לקחת בחשבון את המיקום, הצוות ורמת הטיפול הניתן. המיקום צריך להיות נגיש בקלות לביקור של בני משפחה וצריך להיות באזור בטוח ומאובטח. הצוות צריך להיות מיומן היטב, רחום ומגיב לצרכי התושבים. 

לאחר מכן, רמת הטיפול הניתן צריכה לענות על הצרכים הספציפיים של הפרט, בין אם הם רפואיים, אישיים או שניהם. חשוב גם לסייר במתקן ולדבר עם התושבים הנוכחיים או בני משפחתם כדי לקבל תחושה של האווירה הכללית ואיכות הטיפול.

מתי מעבירים את בני המשפחה אל בתי אבות?

חשוב לקחת בחשבון את היכולות הפיזיות והנפשיות של הפרט, כמו גם את רווחתו הכללית. אם הם אינם מסוגלים יותר לדאוג לעצמם וזקוקים לטיפול רפואי מתמיד, בית אבות עשוי להיות האופציה הטובה ביותר. בנוסף, אם הם חווים בידוד חברתי וחוסר גירוי, בית אבות יכול לספק סביבה קהילתית ופעילויות לשיפור איכות חייהם. 

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הבטיחות והביטחון של הפרט, מכיוון שהוא עלול להיות בסיכון אם הוא חי לבד או אינו מסוגל לטפל בעצמו. בנוסף, צריך לזכור שישנם מספר סוגים שונים של בתי אבות, כל אחד עם המאפיינים הייחודיים שלו ורמת הטיפול הניתן לו.

למה חשוב להגיע לסיור מקדים

כל טיול בצפון נותן הזדמנות טובה לבקר בבתי אבות. אבל האמת היא שבגלל חשיבות הבחירה, שווה להגיע במיוחד רק בשביל זה. כאשר עורכים סיור מקדים בבית אבות, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

– ניקיון ומראה כללי

– היחס והמקצועיות של הצוות

– איכות הטיפול שניתן

– רמת הבטיחות והביטחון

– הזמינות והאיכות של פעילויות פנאי

– הזמינות של חדרים וחדרי רחצה פרטיים

– זמינות שירותי הטיפול

– האווירה הכללית והיחס של התושבים

התמחות ספציפית של בית האבות

כמו כן, חשוב לבדוק האם מדובר בבית אבות מסמך והאם הוא יכול לספק את סוג הטיפול הספציפי שאנחנו מחפשים. לדוגמה, אם מחפשים לקרוב משפחה מבוגר בית אבות המתמחה בטיפול בדמנציה, חשוב לבדוק אם יש לו צוות מיוחד ותוכניות למתן טיפול מסוג זה.

לסיכום, בית אבות הממוקם באזור הררי, קריר ומרוחק יחסית כמו אזור הצפון יכול להעניק יתרונות רבים לרווחתם הפיזית והנפשית של הדיירים. אז אמנם בבחירת בית אבות חשוב לקחת בחשבון את המיקום, הצוות ורמת הטיפול הניתן, אבל מדובר בהשקעה משתלמת מבחינה בריאותית ובכל הנוגע להשפעה על הרווחה האישית.