איך עושים בטון מוחלק

איך עושים בטון מוחלק?

יש כמה דרכים לבצע החלקה של בטון וכדאי להכיר את ההבדלים בין השיטות על מנת לבחור את זו שהכי מתאימה למטרות, לתקציב ולשטח. בנוסף, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום כדי לבחור שיטת החלקה שמתאימה גם לדרישות הדקורטיביות שלנו

בטון מוחלק הוא פתרון ריצוף אידיאלי שיכול להתאים גם לקירוי. החלקת הבטון מאפשרת לשמור מצד אחד על התכונות המקוריות של חומר הגלם הזה מבחינת עמידות, אמינות ותחזוקה נכונה ופשוטה – אך מצד שני להשיג ערך מוסף דקורטיבי עם סגנון עיצוב מודרני ומרשים. בזכות העלויות הנוחות של הבטון, החלקה שלו מתבצעת בתוך הבית או בחוץ באופן שמתאים לתקציב של אנשים פרטיים והוא מומלץ גם על ידי אדריכלים ומעצבי פנים.

החשיבות של התייעצות עם קבלן בטון

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לעשות על מנת להשיג תוצאה טובה של רצפת בטון מוחלק הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע. המטרה של התייעצות עם בעלי מקצוע היא להבין בשלב הזה באיזה סוג של בטון מוחלק מדובר, מה המפרט המלא שלו ולאן הוא מתאים. לאחר מכן, משווים בין סוגים שונים של עבודות בטון מוחלק לפי כמה פרמטרים: העובי, הגימור והתאמה לשטח. על בסיס השיקולים האלה, אפשר גם לבחור איך בדיוק לבצע עבודות בטון מוחלק.

הבדלים בין שיטות להחלקת בטון

את הבטון אפשר להחליק באמצעות הליקופטר, עם הזרקת אפוקסי למילוי החורים והסדקים או בשיטת מיקרוטופינג. את שיטת ההילקופטר למשל מיישמים רק אחרי שיוצקים את הבטון ומפלסים אותו, בעוד השיטה של הזרקת חומר אפוקסי יכולה להתאים בעיקר לחידוש ושיקום סדקים או חורים קיימים בתוך הבטון. לשם השוואה, בשיטה של מיקרוטופינג מיישמים שכבת ציפוי שסותמת את החריצים ואף מייצרת שכבה חדשה לחלוטין עם מראה פלסטי מבריק.

מהם השלבים של החלקת בטון?

בטון מוחלק הוא כאמור התוצאה הסופית של תהליך ארוך יותר. בשביל להשיג את התוצאה הזו, צריך להתחיל עם הכנת השטח. קודם מוודאים שהשטח מוכן להנחה של הבטון, לאחר מכן מורחים שתי שכבות של חומרים שיוצרים משטח ישר ואחיד מעל או מתחת לתשתיות ואז יוצקים את הבטון עצמו. בשלב הבא יוצרים את ההחלקה ואז מסיימים עם מילוי ואיטום. כמובן שמוודאים שאין אף אזור בבטון שעלול להישבר בעתיד, אבל גם אם מוצאים כזה ניתן לאטום אותו עם שכבת סילר ולהמתין לייבוש מלא. 

איך בוחרים את הסוג של רצפת בטון מוחלק?

כדאי להתרשם מסוגים שונים של עבודות בטון מוחלק לפני שמחליטים איזה מהם לשלב בחלל הפנים או החוץ של הבית. בגינה, בחצר או על הגג למשל נבחר בטון מוחלק בשכבה עבה יחסית מנימוקים של עמידות וחוזק, אבל בתוך הבית אפשר לבחור בשיטה של רצפת בטון מוחלק עם מיקרוטפינג למראה אקסקלוסיבי ואלגנטי. כמו כן, התייעצות עם בעלי מקצוע מאפשרת לנו לתכנן את התקציב עבור החלקת הבטון.

החלקה של הבטון הקיים – מה היתרונות ואיך עושים את זה?

עוד אפשרות טובה יכולה להיות החלקה של הבטון הקיים. באמצעות שיטות החלקה שונות ניתן למעשה לשקם את הבטון, לחסוך את הצורך על הרמת הריצוף ולצמצם את הסרבול הכרוך בשיפוץ. התוצאה הסופית זהה לחלוטין לתוצאה שאותה מקבלים אם מבצעים החלקת בטון בפרויקטים חדשים, אבל התהליך עצמו מהיר יותר. מעבר להיבט האסתטי, ההחלקה של הבטון הקיים מאפשרת לפזר טוב יותר את האור בחלל הפנים של הבית, מוכיחה את עצמה מבחינת תחזוקה וגם משביחה את ערך הנכס.