איתור נזילות בגינה – כל מה שרציתם לדעת

האם חשבונות המים שלכם גבוהים מדי? לחץ המים בברזים נחלש? מצאתם אזורים בחצר שהם לחים באופן קובע? ייתכן שיש לכם נזילת מים בעומק האדמה שאתם לא מודעים אליה.

נזילות מים חיצוניות יכולות להיות מאוד מורגשות וקלות לזיהוי, במיוחד אם אחד הצינורות התפוצץ בפתאומיות וגרם לבלגן די משמעותי בחצר הבית שלכם. מצד שני, נזילות יכולות להיות פנימיות ולחלחל בעדינות מתחת למשטחי בטון או לשבילים, בעומקים שנעלמים מן העין וקשים לאיתור.

איתור נזילות בגינה

כיצד תזהו נזילת מים בגינה?

סימני האזהרה שצריכים לדחוף אתכם לאיתור נזילות מים בגינה יכולים להופיע באחת מהצורות הבאות:

  • שלוליות וסימני רטיבות קבועים באדמה – גם בחורף שלוליות אמורות להתייבש בלי להשאיר יותר מדי עקבות. רטיבות שאינה מתייבשת היא בהחלט סימן מובהק לכך שיש עודפי מים מתחת לאדמה. במידה ויש לכם כרי דשא בחצר נזילה עשויה לגרום לדשא לשנות את צבעו באזור הרטוב. 
  • סימני רטיבות על גבי שבילי אבנים ומשטחי בטון – אם הבעיה היא מתחת לבטון, כמו שביל כניסה או פטיו, זה עשוי ליצור סימני לחות ובמרוצת הזמן אולי תבחינו באזורים שקועים, בהם המים השפיעו על הקרקע.
  • צלילי חלחול מים – במקרים מסוימים, בנוסף למראה, תוכלו לשמוע אינדיקטורים לנזילת מים בגינה. אם זה המצב, מומלץ מאוד לחקור את הקולות החריגים של מים זורמים או טפטוף מתחת לאדמה כדי לשלול את האפשרות של נזילה בחצר.
  • חשבונות מים גבוהים מהרגיל.
  • שינויים בלחצי הבזרים בבית.

אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הללו, כדאי לפעול במהירות כדי לאתר את מקור נזילה בחצר ולתקן אותה לפני שתהפוך לבעיה גדולה יותר ותגרום לנזק גדול או אפילו בלתי הפיך.

אילו סכנות טמונות בנזילה בחצר?

נזילות הנותרות ללא השגחה עלולות להוביל לנזקים גדולים, בין אם לרכוש או לבריאות שלכם. הנה כמה מהסכנות הנסתרות שבנזילה בחצר: 

  • בעיות עובש וטחב

עובש וטחב הם כנראה מהבעיות החמורות ביותר שיכולות להתפתח עקב נזילה בחצר. הם נוטים להופיע, לצמוח ולהתפתח במקומות לחים, באזורים רטובים שצוברים לחות. עובש עשוי להיות רעיל ודי קשה להסיר אותו אחרי שהוא מתפתח.

  • השפעות בריאותיות

עובש וטחב לא רק מזיקים למרכיבים המבניים של הבית שלך, אלא הם יכולים גם להוות כמה סיכונים בריאותיים חמורים, במיוחד עבור אלה שיש להם בעיות נשימה ואסטמה. נבגי עובש עלולים לגרום לתגובות אלרגיות, גירויים בעור, דלקות באף ובגרון, שיעול, התעטשויות, גירויים בעיניים ועוד.

  • זיהום מים ביתי

אם הדליפה שלך מגיעה מצינור פרוץ או שבור המוביל את מי השתייה שלכם, המים יכולים להיות בסכנת זיהום, מכיוון שמזהמים שונים יכולים להיכנס ולשכון בצנרות כאשר יש שינוי או ירידה פתאומיים בלחץ ובמהירות המים בצנרות.