למי מיועדת השתלת שיניים בכל הפה?

שתלים דנטליים דיגיטליים מיועדים לשימוש בכל חלק של הפה, כולל הלסת העליונה והתחתונה. הם מתאימים למטופלים שאיבדו שן אחת או יותר עקב פציעה, מחלה או עששת. בנוסף, ניתן להשתמש בשתלים דנטליים דיגיטליים גם לתמיכה בתותבות, גשרים וסוגים אחרים של תותבות שיניים.

הליך השתלת שיניים יכול להתבצע בכל הפה כאשר למטופל חסרה שן אחת או יותר, או כאשר מטופל מעוניין להחליף את התותבות או הגשרים הקיימים בפתרון קבוע יותר. ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי להחליף שן חסרה בודדת, מספר שיניים חסרות, או אפילו קשת שלמה של שיניים חסרות.

עם זאת, לא כולם מועמדים לניתוח השתלות שיניים. נדרשת בדיקה מקיפה בעל פה, הכוללת היסטוריה רפואית ודנטאלית מלאה, כדי לקבוע אם מטופל הוא מועמד טוב להליך. גורמים שיכולים להשפיע על התאמתו של המטופל לניתוח השתלת שיניים כוללים את איכות וכמות עצם הלסת, הבריאות הכללית וכל מצב רפואי שעלול להשפיע על הריפוי.

חשוב לציין ששיקום פה מלא עם השתלות שיניים צריך להיעשות על ידי מומחה בכירורגיית פה ולסת או רופא תותבות בעל ניסיון רב ברפואת שיניים. הם יעריכו את בריאות הפה הכללית של המטופלים, יתכננו את הטיפול ויבצעו אותו.

הליכי השתלת שיניים יכולים להתבצע בכל הפה כאשר למטופל חסרה שן אחת או יותר, או כאשר מטופל מעוניין להחליף את התותבות או הגשרים הקיימים בפתרון קבוע יותר. נדרשת בדיקה מקיפה בעל פה כדי לקבוע אם מטופל הוא מועמד טוב להליך. שיקום פה מלא עם השתלות שיניים צריך להיעשות על ידי מומחה בכירורגיית פה ולסת או רופא בעל ניסיון רב ברפואת שיניים.

טיפול שיניים ללא כאב

השתלת שיניים ממוחשבת

השימוש במחשב ובכלים דיגיטליים הוא כבר חלק בלתי נפרד מתחום רפואת השיניים. אז איך מנצלים את זה כדי לבצע השתלת שיניים, מה היתרונות של השיטה הממוחשבת לעומת המסורתית וכיצד יודעים למי לפנות? הנה המדריך המלא והשלם

שתלים דנטליים דיגיטליים, הידועים גם כשתלים דנטליים מונחי מחשב, הם שיטה מודרנית להנחת שתלים דנטליים המשתמשת בטכנולוגיה מתקדמת להגברת הדיוק והניבוי של ההליך. טכנולוגיה זו כוללת הדמיה תלת מימדית, תוכנת תכנון וירטואלית ומדריכים כירורגיים. התהליך מכונה בעגה המקצועית השתלת שיניים ממוחשבת ויש לו המון יתרונות ומאפיינים מיוחדים.

הדבר החשוב ביותר הוא לעבור את התהליך רק במרפאת שיניים ממוחשבת שמתמחה בזה. התמחות באה לידי ביטוי בכמה אלמנטים: בזה שלמרפאה יהיה את הציוד המתאים, בזה שהיא תדע איך להקפיד על השלבים השונים של השתלת שיניים ממוחשבת ובזה שיש לה ניסיון מוכח עם מטופלים קודמים. 

מה ההבדל בין השתלת שיניים ממוחשבת לשיטות השתלת שיניים אחרות?

חשוב להבין כי שיטות השתלה מסורתיות מסתמכות על מדידות וטכניקות ידניות, בעוד שתלים דנטליים דיגיטליים משתמשים בטכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב (CAD/CAM) כדי ליצור תוכנית וירטואלית של הפה של המטופל ולהנחות את מיקום השתל. זה מאפשר מיקום מדויק יותר של השתל, מה שיכול להוביל לתוצאות טובות יותר ותהליך החלמה מהיר יותר עם כמה הבדלים:

ההבדל בטכנולוגיה

השתלות שיניים דיגיטליות משתמשות בטכנולוגיה מתקדמת כגון הדמיה תלת מימדית, תוכנות תכנון וירטואליות ומדריכים כירורגיים, בעוד ששיטות השתלה מסורתיות מסתמכות על מדידות וטכניקות ידניות.

ההבדל מבחינת רמת דיוק

השתלות שיניים דיגיטליות משתמשות בטכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב (CAD/CAM) כדי ליצור תוכנית וירטואלית של הפה של המטופל ולהנחות את מיקום השתל, מה שמאפשר מיקום מדויק יותר של השתל מאשר שיטות מסורתיות.

ההבדל מבחינת התאוששות

הדיוק של השתלת שיניים דיגיטלית עשוי להוביל לתהליך החלמה מהיר יותר מאשר שיטות השתלה מסורתיות. בנוסף, השתלות שיניים דיגיטליות עשויות לדרוש פחות פגישות והליך כירורגי פחות פולשני, שכן התכנון הווירטואלי יכול למזער את הצורך בהתאמות כלשהן במהלך הניתוח.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

מטופלים שרוצים לתכנן את תהליך ההחלמה, ההתאוששות והטיפול צריכים להבין כיצד מתבצעת השתלת שיניים ממוחשבת. ברוב המקרים, ניתן להתייעץ עם הרופא עוד טרם הטיפול ולרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. כמו כן, ניתן להצביע על שלבים מרכזיים של הטיפול שחוזרים על עצמם:

סריקה תלת ממדית

הליך השתלת שיניים ממוחשבת מתחיל בדרך כלל בסריקה תלת מימדית של פיו של המטופל, המשמשת ליצירת מודל וירטואלי של עצם הלסת והשיניים. מודל זה משמש לאחר מכן לתכנון מיקום השתל וליצירת מדריך כירורגי. המדריך משמש במהלך הניתוח כדי להבטיח שהשתל מונח במיקום הנכון.

הרדמה מקומית

ההליך של השתלת שיניים ממוחשבת מבוצע בדרך כלל על ידי רופא חניכיים או כירורג פה, ועשוי לדרוש פגישה אחת או יותר בהתאם למקרה הספציפי. בכל מקרה בוחנים את הרקע הרפואי ואת המצב הקיים בפה. לאחר מכן מתייחסים אל הנקודות הבאות:

  1. סוג ההרדמה – ההליך נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית או והשתל מוכנס לעצם הלסת באמצעות חתך קטן. במקרים מסוימים ניתן גם לשקול נטילת תרופות הרגעה. 
  2. משך ההחלמה תהליך ההחלמה בעקבות השתלת שיניים ממוחשבת (או דיגיטלית) דומה לזה של שיטות ההשתלה המסורתיות. לרוב מדובר על מספר שבועות עד לחזרה לשגרה מלאה. 
  3. תופעות לוואי צפויות – בימים הראשונים לאחר הניתוח צפויות נפיחות ואי נוחות מסוימת. במקרים של תופעות לוואי אחרות או מתמשכות, יש להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים. 

מה תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים ממוחשבת?

תהליך ההחלמה לאחר הליך השתלת שיניים דיגיטלי דומה בדרך כלל לזה של שיטות השתלה מסורתיות. המטופלים עשויים לחוות נפיחות, אי נוחות וחבורות בימים הראשונים לאחר הניתוח. תרופות נגד כאבים ואנטיביוטיקה ייקבעו לפי הצורך. בשבועות הראשונים שלאחר ההליך, על המטופלים להימנע ממזון קשה או פריך, וכן מכל פעילות שעלולה להפעיל לחץ על מקום ההשתלה.

השתל יצטרך זמן להשתלב עם העצם, בדרך כלל בסביבות 3-6 חודשים. לאחר שילוב השתל במלואו, השחזור הסופי ימוקם. השיקום הסופי עשוי להיות כתר שיניים, גשר או תותבת.

לסיכום, השתלות שיניים דיגיטליות הן שיטה מודרנית לביצוע שתלים דנטליים המשתמשת בטכנולוגיה מתקדמת להגברת הדיוק והניבוי של ההליך. טכנולוגיה זו מאפשרת מיקום מדויק יותר של השתל, מה שיכול להוביל לתוצאות טובות יותר ותהליך החלמה מהיר יותר. הם מיועדים לשימוש בכל חלק של הפה ומתאימים למטופלים שאיבדו שן אחת או יותר עקב פציעה, מחלה או עששת. תהליך ההחלמה דומה לשיטות ההשתלה המסורתיות, כאשר בימים הראשונים לאחר הניתוח צפויים נפיחות ואי נוחות מסוימת.

כל הסיבות לפנות אל ד"ר חיים ברקוביץ'

התייעצות קצרה עם ד"ר חיים ברקוביץ' היא כרגע הפעולה היחידה שמפרידה בינך לבין חיוך לבן, מושלם וזוהר. אם תמיד רצית לעבור טיפולי השתלת שיניים אבל חששת מהתהליך, הגיע הזמן להגיע אל הקליניקה של ד"ר חיים ברקוביץ' באשדוד. 

עם מיקום כל כך נוח של מרפאת שיניים ממוחשבת באשדוד ועם שורה ארוכה של המלצות, אנחנו בטוחים שנוכל למצוא גם עבורך טיפול דנטלי מושלם. מבחינת ד"ר חיים ברקוביץ' אשדוד ותושביה ראויים לטיפול המקצועי והמקיף ביותר – אז נשמח לצרף אותך אל משפחת המטופלים המרוצים!