בריכת שחיה אינפיניטי בריכת אינסוף

מה זה בריכת אינפיניטי/בריכת אינסוף?

בריכת שחיה אינפיניטי בריכת אינסוף

מה זה בריכת אינפיניטי? עדיין לא יודעים? אז בואו נגלה לכם את אחד הסודות, להשגת מראה מרשים במיוחד לכל חצר

 

בריכת אינסוף – כך זה עובד

בריכת אינפיניטי או בריכת אינסוף, ידועה גם בשמות בריכת גלישה או בריכת קצה נעלם. מדובר על בריכה שבה המים הם בדיוק בגובה המשטח שסביב הבריכה או לפחות חלקו. זאת, בשונה מבריכות שחייה רגילות, שבהן דפנות הבריכה תמיד גבוהות משמעותית ביחס לפני המים. משטח זה, עשוי להיות מכל סוג משטח רגיל עבור בריכות, כגון דק עץ או ריצוף.

למעשה, ישנם שני סוגי עיצוב נפוצים לבריכות אלה:

  1. תכנון שבו מתוך ארבעה צדדים לבריכה, שלושה הם עם דפנות רגילות. הצד הרביעי הוא בגובה המים והמים גולשים מעבר לו, כמו במפל. למעשה, המים מתנקזים לאזור שבו הם מסוננים ומוחזרים נקיים לבריכה. החזרת המים הקבועה גורמת לעליית גובה פני המים, שמובילה לגלישה ב"מפל" וכן הלאה.
  2. knife edge pools – בעיצוב זה, פני המים וכל המשטחים שמסביב לבריכה הם באותו הגובה. מסביב לבריכה ישנה תעלה צרה מאוד, שאליה עודפי המים גולשים באופן מתמיד, לשם ניקוי והחזרה לבריכה.

 

 

המראה הייחודי של בריכות אינפיניטי

היתרון העיקרי של בריכות אלה וסיבה העיקרית לשימוש בעיצוב מסוג זה, הוא המראה הייחודי והמרשים שמתקבל. ואם אתם חושבים לבנות בריכת שחיה לגינה,  אנו ממליצים לכם על המראה המיוחד של בריכת אינפניטי בשל 2 הסיבות העיקריות הבאות:

1 – כאשר נמצאים בתוך הבריכה עצמה, אם מסתכלים לאופק, נראה שקצה הבריכה מתמזג עם הנוף שמולכם. אם נוף זה הוא במקרה אגם חלק, הבריכה תראה כהמשך שלו! מכאן גם מגיע הכינוי Infinity pool, אם כי הוא עשוי להתייחס גם לגלישה המתמידה של המים. בבריכה מסוג זה, שבה רק צד אחד בגובה הסביבה, זה יהיה הצד שמופנה לנוף המתאים ביותר. כמובן, אם הבריכה מוקמת בבית פרטי בלי נוף פתוח, אולי עם "נוף" לגדר, היבט ויזואלי זה משמעותי פחות.

2 – כאשר עומדים ליד הבריכה או מסתכלים עליה מרחוק, השילוב שלה בסביבתה המיידית אלגנטי בהרבה, ביחס לבריכות רגילות. האפקט הויזואלי, הוא של פשטות. קווים נקיים קלאסיים, אשר משדרים הרמוניה ויופי מיוחד. זאת, במיוחד בעיצוב מסוג knife edge.

 

 

השילוב בעיצוב של בריכות אינסוף

בריכת אינסוף היא הבריכה בעלת המראה הטבעי ביותר. זה שקרוב ביותר למה שרואים בטבע, בכל הנוגע לאגמים קטנים. לכן היא משתלבת טוב במיוחד, עם סביבה "טבעית" מבוססת צמחיה ועם דק מעץ. אין זה אומר, שהיא לא תשתלב טוב בעיצוב שאין בו אלמנטים טבעיים מסוג זה. ההיפך הוא הנכון. המראה המינימאליסטי שלה, משתלב היטב עם משטחים ממגוון סוגים, גם במראה מודרני במיוחד. למעשה, המראה המיוחד של בריכת אינסוף פופולארי כל כך, שהוא משולב גם כאלמנט לנוי בלבד, במסגרת ארכיטקטורה מתקדמת מסוגים שונים. במקרים כאלה, הבריכה היא למעשה בעומק של סנטימטרים בודדים, אך זה מספיק בכדי ליצור את המראה האופייני, המרהיב. לדוגמה, הבריכה המפורסמת שבחזית ארמון הטאג' מאהל בהודו או האטרקציה התיירותית Miroir d'eau בבורדו, צרפת.

 

 

האם זה כדאי?

באופן מובן, בריכה מסוג זה מורכבת וגם יקרה יותר להקמה. האם זה יתאים לכם או לא, זו כבר שאלה אישית מאוד. התשובה לכך, תלויה גם בשיקולים עיצוביים, של המקום עצמו, של הנוף בו הוא משתלב ועוד. אם תחליטו לבחור בבריכה מסוג זה, תקבלו בסופו של דבר בריכת שחייה לכל דבר, בתוספת הערך המוסף האסתטי, שאין שני לו בתחום הבריכות. תגובות "וואוו" מצד רבים שיראו זאת לראשונה, מובטחות. זה פשוט נראה מצוין!