פתיחת סתימות ביוב | בורה שירותי ביוב ואינסטלציה

כל הדרכים לבצע פתיחת סתימות

פתיחת סתימות ביוב היא למרבה הצער חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. עם זאת, קיימים גם פתרונות שאותם כדאי להכיר

כאשר ביוב נסתם, זה יכול להוביל לבעיות חמורות כמו גיבוי ביוב והצפות, שעלולות לפגוע בבתים ובעסקים וליצור סכנות בריאותיות. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לפתיחת סתימות ביוב ולמנוע בעיות אלו.

מהו קפיץ אינסטלטורים ואיך משתמשים בו?

אחת השיטות לפתיחת סתימות ביוב היא שימוש באביזר מכאני שמכונה "קפיץ אינסטלטורים". מכשירים אלו מורכבים ממוט ארוך וגמיש עם קצה מעוגל המוחדר לקו הביוב. לאחר מכן, המפעיל יכול לתמרן קפיץ אינסטלטורים דרך הצינורות, באמצעות הקצה המעוגל כדי לשבור חסימות ולפנות את הדרך לפסולת לזרום בחופשיות.

שיטה זו יעילה לרוב להסרת שורשי עצים וחסימות מוצקות אחרות שעלולות לגרום לסתימה. כמו כן, היתרון הוא שהעלות של קפיץ אינסטלטורים לא אמורה להיות גבוהה יותר מכמה עשרות שקלים ואפשר להשיג אותו בחנויות "עשה זאת בעצמך" בכל רחבי הארץ.

איך ביובית פותחת סתימות ביוב?

אפשרות נוספת לפתיחת סתימות ביוב היא שימוש בסילוני מים בלחץ גבוה. מערכות אלו משתמשות בזרמי מים רבי עוצמה כדי לפרק ולשטוף סתימות. שיטה זו שימושית במיוחד להסרת משקעי שומן ושמן, שעלולים להצטבר עם הזמן ולגרום לסתימות. עם זאת חשוב לציין שאין להשתמש בסילוני מים בלחץ גבוה על צינורות ישנים או פגומים, שכן הלחץ העז עלול לגרום לנזק נוסף.

חשוב לציין שהשימוש בביובית רלוונטי בדרך כלל רק לסתימות חמורות – כמו למשל כאלה שמתרחשות במרחב הציבורי. לכן מי שמזמינים ביובית הם נציגים של העירייה המקומית, ועד בית וכן הלאה. במקרים של הצפות בבית פרטי, אפשר להזמין את הביובית על מנת לשאוב את מי הביוב ולהעביר אותם לאתרי הטמנה מורשים.

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר פיזית את הסתימה מקו הביוב. ניתן לעשות זאת על ידי פתיחת קו הביוב והסרה ידנית של החסימה. שיטה זו שמורה בדרך כלל לסתימות חמורות יותר ויש לבצע אותה על ידי אינסטלטור או טכנאי ביוב מקצועי, כמו בורה שירותי ביוב ואינסטלציה .

כך תמנעו את הצורך לפתוח סתימות

ניתן גם לנקוט באמצעי מניעה כדי למנוע את הצורך בפתיחת סתימות ביוב לחלוטין. לדוגמה, חשוב להשליך כראוי את השומן והשמן על ידי שפיכתם למיכל והשלכתם לפח, ולא לביוב. בנוסף, מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת בקווי הביוב שלך כדי להסיר סתימות קטנות לפני שתהיה להם הזדמנות לגדול ולגרום לבעיות גדולות.

לסיכום, פתיחת סתימות ביוב היא משימה חיונית שדרושה כדי לשמור על פעילות תקינה של קהילות. ישנן מספר שיטות שניתן להשתמש בהן לפינוי סתימות, ביניהן שימוש בנחשים מכניים, סילוני מים בלחץ גבוה והסרה ידנית. על ידי נקיטת אמצעי מניעה ותחזוקה שוטפת של קווי ביוב, ניתן להימנע מהצורך במאמצי פינוי סתימות גדולים.