רופא אוזן גרון

מומחה אף אוזן גרון ומה התפקיד שלו

מומחה אף אוזן גרון הוא רופא המתמחה בטיפול רפואי של מחלות ופגיעות באף, האוזן והגרון. רופאי אף אוזן גרון מטפלים בבעיות רפואיות שקשורות לפונקציות נשימה, במיוחד בגרון ובאף. תחום העיסוק הזה כולל טיפול במגוון מחלות כגון עווית, גרון נפוח, אוזניים כאבות, נחירות, סחרחורות ועוד.

בתחילת כל פגישה עם מומחה אף אוזן גרון , הוא מבצע בדיקה פיזית כדי לזהות את הבעיה ולהעריך את המצב הכללי ולשלול בעיות אחרות שלא קשורות לתחום בו הוא מתמחה. מרבית הבעיות שמומחי אף אוזן גרון מטפלים בהן, לעומת רופאי אף אוזן גרון, הן בעיות כרוניות ולכן טיפול בהן דורש מומחיות ויסודיות. ישנם מקרים שבהם המטופל זקוק לטיפול רפואי לאורך זמן ובדיקות תקופתיות. במקרים בהם יש צורך בהתערבות חיצונית או ניתוח, המומחה יבצע את הבדיקה וההכנה עם הסבר מלא על איך יתבצע הניתוח ואיך הוא ישפיע על המטופל.

מומחה ניתוחי אוזניים

מומחה ניתוחי אוזניים הוא רופא המתמחה בניתוחים רפואיים באוזניים ומערכת השמיעה. התפקיד העיקרי שלו הוא לטפל במצבי דלקות או מחלות כרוניות באוזניים או בסביבתן. לפני ניתוח, מומחה ניתוחי אוזניים מבצע בדיקות רפואיות כדי לאבן את המצב הרפואי ואת רמת השמיעה של המטופל. בסיום הבדיקות ותכנון הניתוח, לאחר אישור המטופל יבוצע הניתוח והשיקום שלאחריו. הניתוחים הנפוצים ביותר הם: ניתוח שתל שבלול, ניתוח כפתורים, ניתוח עור התוף ותיקון עצמות שמע.

מה ההבדל בין מומחה אף אוזן גרון למבוגרים ומומחה אף אוזן גרון לילדים?

ההבדל העיקרי בין מומחה אף אוזן גרון למבוגרים למומחה אף אוזן גרון לילדים הוא ההתמקדות וההתאמה לגיל הספציפי של המטופלים. ילדים ומבוגרים יכולים להגיע למומחה אף אוזן גרון עם בעיות רפואיות דומות, אך הטיפול יהיה שונה כדי להתאים לצרכי הגיל השונים. למשל בעיות שמיעה בגיל מבוגר נגרמות בגלל סיבות שונות לחלוטין מבעיות שמיעה של ילדים. גם הניתוחים וגם האבחון יהיה שונה לחלוטין, לכן יש צורך ללכת למומחה שיודע איך לאבחן בעיות בהתאם לגיל המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו.

מה הן בעיות השמיעה הנפוצות בילדים?

  • דלקות אוזניים
  • אובדן שמיעה – ישנו אובדן שמיעה מולד וגנטי ואובן שמיע הכתוצאה מטראומה ופגיעה פיזית או מחלה.
  • הצטברות נוזל בחלל התוף – נוזלים באוזניים היא תופעה נפוצה בילדים בגיל שנתיים עד גיל חמש.