נורות אזהרה: הילד עובר התעללות בגן

הורים דואגים לילדם וחפצים עבורו בטוב ביותר. בכל פעם בה מתפוצצת פרשייה של התעללות בילד, מוצאים הורים את עצמם נבוכים וחוששים מאוד. ומי אמר שהילד שלי מוגן? מי ערב לי שאין אף מטפל או גורם שפוגע בילדי במהלך השעות בהן הוא שוהה בגן או במעון? אכן, החששות עלולים לגרוע משלוות הנפש שלנו, ההורים, ולגרום לנו לחוסר נוחות במהלך יום העבודה. במאמר הבא רכזנו בפניכם מספר נורות אזהרה שמאותתות לנו אם אכן קיימת בעיה, ואם הילד שלנו נפל קרבן להתעללות בגן – האם עלינו לפנות אל משרד חקירות כדי לחקור את הפרשיה?

פושע מעלים ראיות

חשוב להבין כי במרבית המקרים בהם אכן התרחשה התעללות, הגורם המזיק עשה מאמצים להסתיר את המעשים החמורים שלו. מה שכמובן מקשה מאוד על זיהוי התופעה. מסיבה זו לא קל לזהות את המצב הזה ואי אפשר להסתמך על אמירות ברורות או על פציעות בולטות בעיקר שאין מצלמות נסתרות בגן. כאן ייכנס חוקר פרטי לתמונה ויספק שירותי חקירה מקצועיים. אך יש תופעות שיאותתו כי משהו לא תקין מתרחש עם הילד. וכי עלינו ההורים לברר ולבדוק מה קורה במהלך השעות בהם הילד שלנו מופקד בידי הצוות בגן.

אלו נורות האזהרה הרווחות

  • רגרסיה התפתחותית – במהלך שנות חייו הראשונות הילד מתפתח בקצב משמעותי. במידה וההתפתחות נבלמת, ומעבר לכך, קיימת נסיגה של ממש – הדבר עלול להצביע על התעללות שהילד חווה. לדוגמה, ילד שכבר התחיל לדבר ולחבר מילים הפסיק להשמיע את קולו וכדומה.
  • הפרעות שינה – כל הורה מכיר את הרגלי השינה של הילד שלו. לרוב לקראת גיל שנתיים הילד מנהל סדר יום שגרתי וגם שעות השינה שלו מסודרות למדי. במידה וההורה מגלה כי חלים שינויים דרמטיים. והילד מתעורר באופן תכוף, פורץ בצעקות וכדומה – הדבר עלול לעורר חשד. שימו לב כי אמנם הדבר עלול להיות נורה אדומה המסמנת התעללות. אך באותה מידה התופעה עלולה להתפתח כתוצאה מגורמים אחרים.
  • בהלה והשתתקות – לפעוטות אין דאגות בחיים שלהם. אך אם רעש פתאומי וחזק מבהיל את הילד מאוד, וגורם לו להשתתק בצורה קיצונית הדבר עשוי להוות סימן מעורר מחשיד בדבר התעללות שהוא חווה.
  • פחד וחשש – תינוק חכם חושש ומביע הסתייגות מאנשים זרים. אך כל עוד מדובר על אנשים מוכרים אין סיבה שהדבר יתרחש. לכן אם הנכם מגלים כי הפעוט חושש מאנשים שהוא מכיר, ונרתע מהם בחרדה למרות שבעבר הוא נהנה מקרבתם, זה בהחלט עשוי להיות סימן לא טוב להתעללות.
  • ציורים – ילדים ופעוטות שמבטאים את עצמם בציורים יוכלו לעזור לכם להבין מה מתרחש איתם במהלך היום. מציוריו של ילד ניתן להסיק מסקנות ולהבין מה הוא חווה. כמובן שמדובר על ניתוח מקצועי שלא כל הורה יכול לעשות אותו בעצמו. אם כי במקרים בהם יש שינויים קיצוניים באופי הציורים הדבר בהחלט מהווה סימן שמצדיק בדיקה.
  • בעיות ראייה – פעוט שמטלטלים אותו עלול לסבול מדימום ברשתית. לכן בעיות בראייה עלולות להיות סימן להתעללות. 

פנייה למשרד חקירות

חוששים שמשהו לא טוב מתרחש עם הילד שלכם? חושדים שבגן חווה הילד התעללות? אם אתם מתלבטים מה לעשות זכרו – טובת הילד היא זו שניצבת לנגד עיניכם ולו בלבד עליכם לדאוג. לכן עליכם לעשות כל מאמץ כדי לעצור את התופעה. את זה תוכלו לעשות בעזרת משרד חקירות אשר יבצע עבורכם את כל הבדיקות הנדרשות בצורה מקצועית וקבילה.  מומלץ לפנות למשרד חקירות לבדוק מה ניתן לעשות וכיצד יש להתקדם על מנת לחקור היטב את העניין ולוודא כי לילדכם יהיה מעתה והלאה רק טוב.