תבניות ליציקת בטון מפיברגלס – מהם היתרונות?

פיברגלס הוא חומר גלם אמין, זול ונוח לעבודה שאפשר להשתמש בו גם על מנת ליצור תבניות ליציקות בטון. בנוסף, כדאי להכיר את היתרונות של תבניות ליציקת בטון מן הסוג הזה כדי להשתמש בפיברגלס ולא בחומרים אחרים

תבנית ליציקת בטון

תבניות יציקה לבטון הן חלק בלתי נפרד מתהליכי בנייה ושיפוצים. הבטון הוא אחד מחומרי הגלם הנפצים ביותר בענף, אבל חייבים להשתמש בתבניות מתאימות על מנת לאחסן את היציקות משלב ההכנה ועד שמיישמים אותו. כאן בדיוק נכנסות לתמונה תבניות לבטון שמיוצרות מפיברגלס ומנצלות את התכונות שלו.
לשם השוואה, האלטרנטיבות הן תבניות גומי ליציקת בטון ויש גם חומרי גלם קשיחים יותר שבהם אפשר להשתמש. כאשר בוחרים תבנית ליציקת בטון, מוודאים שהיא עצמה במשקל קל – אבל גם חזקה, עמידה, אטימה וגמישה. כל התכונות האלה מקבלות ביטוי מלא עם פיברגלס וכך הוא הפך לחומר האידיאלי עבור ייצור תבניות בגדלים שונים.

מה הופך את הפיברגלס לחומר גלם מתאים לייצור תבניות?

תבניות יציקה לבטון חשובות כי הוא מגיע במקור במצב צבירה נוזלי. לא ניתן לעבוד עם הבטון ללא תבניות יציבות ואיכותיות, אליהן יוצקים אותו. את התבניות בונים כיום מפיברגלס כחומר גלם מועדף מהסיבות הבאות:

  • התאמה לסוג העבודה והגודל שלה – פיברגלס הוא חומר גלם אמין, זול, נגיש ונוח לעבודה. אפשר להשתמש בו על מנת לייצר תבניות בגדלים שונים, לפי סוג העבודה וההיקף שלה. התאמה של הפיברגלס לסוג העבודה והגודל שלה מבטיחים שימוש אידיאלי בתבניות וחיסכון בזמן.
  • עלויות נמוכות – בדרך כלל זול ומשתלם יותר להשתמש בפיברגלס כדי לייצר תבניות בטון מאפשר להשתמש בחומרים אחרים. אם מבינים את החשיבות של תבניות ליציקת בטון בתהליך העבודה איתו בענף הבנייה והשיפוצים, לוקחים בחשבון גם את העלות של הפיברגלס.
  • שימוש חוזר – תבניות הן מרכיב מרכזי בתהליך היציקה של הבטון, אבל השאלה היא מה עושים איתן אחרי שהפרויקט יסתיים. כאן היתרון של פיברגלס בא לידי ביטוי בכך שהוא נוח למיחזור ושאפשר לעשות בו שימוש נוסף. לחילופין, ניתן לשמור על תבניות ליציקת בטון מפיברגלס במחסן של הקבלן או היזם עד לפרויקט חדש.

ממי מזמינים תבניות לבטון?

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של תבנית ליציקת בטון שעשויה פיברגלס הוא לתאם את תהליך הייצור שלה מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. זו נשמעת פעולה פשוטה, אך בפועל היא מחייבת דגש ומתן תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים.
ראשית, צריך לברר מי בדיוק החברה שלוקחת על עצמה את הפרויקט של ייצור תבניות ליציקת בטון ואיזה ניסיון ספציפי יש לה בעבודה עם פיברגלס בתור חומר גלם. שנית, כדאי להשוות בין מידות ומאפיינים של תבניות לבטון על פי המחירים שלהם. לאחר מכן, אפשר לבדוק האם אותה חברה מתמחה גם בייצור תבניות גומי ליציקת בטון ואיזה המלצות יש עליה.

כך עובדים נכון עם תבנית ליציקת בטון

אחרי הזמנת התבניות שמיוצרות מפיברגלס, ניתן למקם אותן במיקום מדויק ולפי השטח שבו הבטון אמור להיות. המיקום קריטי גם בעבודות קטנות כגון פיסול או יצירת עיצוב דקורטיבי וגם בעבודות גדולות של שיפוץ והקמת מבנים, כי הוא משפיע על העבודה ועל הבטיחות.
לאחר מכן מעגנים את תבניות הפיברגלס מכל הצדדים. יוצקים פנימה את הבטון, מוודאים שאין בועות אוויר שנלכדו בתוכו ומורחים אותו עם שכפטל. את המריחה צריך לבצע ישירות מתוך התבנית ולפי מידות, בגובה ובכמות המתאימים לתכנון המקורי.