תיקון חלונות חשמליים ברכב

חלון חשמלי הוא כיום סטנדרט ברוב סוגי הרכבים, אבל זה לא אומר שאין תקלות נפוצות שעלולות לפגוע באיכות החיים ובחוויית הנהיגה. אז מה אפשר לעשות וכיצד מתקנים אותן? הנה המדריך המלא

חלון שתקוע במצב פתוח או לא עולה עד הסוף מונע נעילה הרמטית של הרכב ומגביר את הסיכון לפריצות וגניבות. במקביל, מצב כזה של החלון פוגע באיכות החיים ועם הזמן הוא כמובן גם מוריד את הערך של הרכב. אז למרות שהחלון החשמלי הוא סטנדרט מקובל פחות או יותר בכל סוגי הרכבים, תקלות שגורמות לו לא לעלות עד הסוף עדיין שכיחות ונפוצות.

הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי חלון לא עולה הוא שכנראה מדובר על תקלה במנגנון החשמלי. המשמעות היא שאפשר או לתקן או להחליף את המנגנון החשמלי כולו, לפי סוג התקלה הספציפית. ברוב המקרים החלפת המנגנון היא גם לא בהכרח יקרה יותר מאשר תיקון שלו, אבל כן דורשת יותר זמן והמתנה עם חלון תקוע שלא עולה עד הסוף.

למה לא כדאי לנסות לתקן את התקלה לבד?

תקלות בחלון חשמלי עלולות להתרחש בגלל סיבות שונות. הנה למשל כמה מהסיבות השכיחות שאותן חשוב לזהות על מנת להתמודד עם התקלה בצורה כמה שיותר יעילה:

  • בעיות בחיווט החשמלי
  • בעיות במנוע
  • נתק חשמלי שמשפיע על כל המערכת
  • החלפת מצבר וחלון שיוצא מאיפוס

העניין הוא שאם אכן מדובר על מנגנון חשמלי תקול, כל ניסיון לתקן אותו בצורה עצמאית עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. בין היתר, לא כדאי ללחוץ, לגעת או לנסות להזיז את החלון כי זה גם יחמיר את הבעיה וגם יעלה את המחיר שאותו משלמים עבור התיקון.

איך מונעים את התקלות הנפוצות?

אפשר לנסות למנוע את רוב התקלות הנובעות מבלאי בחלונות חשמל באמצעות פתיחה וסגירה שלהם לפחות אחת לשבוע. במידה ומשתמשים רק במושבים הקדמיים למשל, פתיחה וסגירה של כל החלונות כולל האחוריים יכולים למנוע הצטברות אבק.

בנוסף, פתיחה וסגירה של החלון אחת לשבוע לפחות מומלצים אפילו בימי הקיץ ולנהגים שאוהבים לנסוע עם מזגן בתקופות החמות של השנה.

למה לפנות אל חשמל ומיזוג המלאכה אדירי?

המומחים של חשמל ומיזוג המלאכה אדירי ישמחו לתאם עבורך אבחון מדויק של כל סוגי התקלות בחלונות החשמליים. לא משנה איזה רכב יש לך או מה מאפיין את התקלה, אנחנו בטוח נמצא גם את הסיבה וגם את הפתרון.

תיקון חלונות חשמליים ברכב מתבצע איתנו לפי לוח זמנים צפוף ובצורה מקצועית ויסודית. חוץ מזה, אפשר להתייעץ איתנו טלפונית לגבי חלון חשמלי לא עולה או לא נפתח וננסה לסייע. בינתיים, כל שנותר להשאיר פרטים באתר הרשמי של חשמל ומיזוג המלאכה אדירי ולהצטרף אל משפחת הלקוחות המרוצים.