מזמינים חשמלאי? כך תוודאו שהחשמלאי מוסמך

עם חשמל לא משחקים, שכל בעיית חשמלאי מופנית מידית לאיש מקצוע מוסמך. כך שגם אם קופץ אצלכם החשמל בתדירות גבוהה או שיש לפתע קצר בכל הבית, תאלצו להזמין חשמלאי שיבוא במהרה לסדר את הבעיה. בכל בעיית חשמל שתתקלו בה בבית או במשרד, יש לוודא שהזמנתם אך ורק חשמלאי מוסמך שמחזיק ברישיון כזה שמורה כי הוא רשאי לבצע כל סוג עבודה שיתבקש לעשות.

מה זה חשמלאי מוסמך?

יש כמה סוגי רישיונות לחשמלאים, עם זאת, חשמלאי מוסמך יכול לעסוק בביצוע של רוב עבודות חשמל, בפרט עריכה של תכניות חשמל, במתקן שיש בו מתח נמוך, כשהמשמעות היא רק בדירות מגורים או משרדים שיש להם לוח תלת פאזי במתח של עד 80 אמפר. מדובר למעשה בדרג שהוא הכי רלוונטי לאנשים שמתגוררים בבית, שכן זה מתח מתקן החשמל שיש לרוב בכל דירה ובית בימינו. ברמות מתח שהן הרבה יותר גבוהות, כמו מבנה ציבורי או מוסדי וכדומה, לא יותר לחשמלאי בודק מוסמך לבצע שם עבודות חשמל, רק  אם יש לצדו ליווי של חשמלאי שהוא בדרג גבוה יותר.

אז איך תדעו שהחשמלאי שלכם מוסמך?

רישיון של החשמלאי  – לרוב, לקוחות לא יתייחסו לרישיונות של איש המקצוע שמגיע אליהם וכל שירצו זה שיתקן את הבעיה במהירות המרבית. אולם חשוב שתוודאו לפני כל פעולה בדיקת רישיון חשמל – בדיקה שתוכיח שהחשמלאי שהזמנתם מחזיק ברישיון מתאים והוא אכן חשמלאי מוסמך, כך תהיו סמוכים ובטוחים שהבעיה שלכם תיפטר אחת ולתמיד ולא תהיו חשופים לשום סכנה. עוד בטרם תזמינו את החשמלאי בפועל, בקשו שישלח לכם צילום של הרישיון שלו שכולל את השם שלו ואת מספר הרישיון. כמו כן, גם צילום של תעודת הזהות, סוג הרישיון שיש לו ובדקו את התוקף של הרישיון, שהוא למעשה הנתון המשמעותי ביותר עבורכם, שכן במידה והרישיון אינו בתוקף, אסור שיעבוד. נציין כי רישיון צריך לחדש מדי שלוש שנים.

בדיקות נוספות  – מלבד הבדיקה הנ"ל, אתם רשאים גם להיכנס לאתר של משרד התמ"ת, להזין שם את מספר הרישיון או את תעודת הזהות של אותו חשמלאי ולוודא שהוא אכן כלול בין כל הרשימה. תעודת הרישיון לא מכילה תמונה של החשמלאי, לכן, כדאי לבדוק שהחשמלאי שתזמינו ובהתאם לבדיקות שביצעתם, הוא אכן מוסמך. לכן, כשתבקשו ממנו צילום של תעודת הרישיון שלו, בקשו גם צילום של תעודת הזהות, כשהוא יגיע אליכם, תוכלו לוודא לפי המראה שלו שאכן מדובר באותו החשמלאי.