בית פרטי

פרויקט בניה קונבנציונלית

אדריכלים, חברות ניהול וקבלנים יכולים להשתמש בשירותי חברת פיתוח מקצועית על מנת לתכנן פרויקט של בניה קונבנציונלית. עם זאת, חשוב להכיר את ההבדלים בין השיטות כדי לנצל את הערך המוסף שלהן

קהל היעד העיקרי שמתעניין בעבודות בנייה קונבנציונלית מקצועית כולל בתוכו אדריכלים, חברות ניהול וקבלנים. מצד אחד, יש הבדלים בין לקוחות מן הסוג הזה כי אדריכלים למשל מתעניינים בשירותי פיתוח בסיסיים בלבד – בעוד קבלנים עוסקים ביישום בפועל של הפרויקטים. לשם השוואה, חברות ניהול אחראיות על התחזוקה של הנכס ולכן הן מושפעות מאופי הפיתוח רק בעקיפין.

מצד שני, גם אדריכלים, גם חברות ניהול וגם קבלנים יכולים להשתמש בשירותים השונים של חברת פיתוח ולרכז אותם תחת קורת גג אחת. באופן הזה, הלקוחות הפוטנציאליים נהנים מכמה יתרונות מאוד משמעותיים:

א. התנהלות מול אותה חברה כדי להזמין חומרים מספקים שונים

שיטת בניה קונבנציונלית מבוססת רובה ככולה על חומרי גלם ספציפיים כגון בטון, רשתות פלדה, מוטות פלדה וחומרים אלסטיים. בשביל שחברות ניהול או קבלני שלד ופיתוח למשל יידעו שהם מקבלים את חומרי הגלם הכי טובים מכמה שיותר ספקים שונים, עדיף להם להתנהל מול אותה חברה. כאן נכנסת לתמונה חברת פיתוח מקצועית ולכן עדיף להם לבחור אותה מאשר לחפש אחר ספקי חומרי גלם בצורה עצמאית.

ב. עמידה בלוח זמנים

חברת פיתוח גדולה ומקצועית מתחייבת ללוח זמנים. לוח הזמנים רלוונטי לאדריכלים שנדרשים להציג בפני הלקוחות שלהם תכניות מסודרות, הם עוזרים גם לחברות ניהול שאחראיות על פינוי בינוי או תמ"א 38 והם קריטיים לקבלני הביצוע בשטח. אז כדי לעמוד בלוח זמנים, בוחרים מלכתחילה חברת פיתוח מקצועית ואמינה.

ג. אישור מהנדס העבודה

האדריכל וגם נציגים של חברות הניהול או הקבלנים לא תמיד מוסמכים על פי החוק לתת אישור מהנדס על העבודה. בשביל לקבל את האישור הזה, צריך לפנות אל חברת פיתוח מקצועית. בנוסף, אותה חברת פיתוח יכולה לבצע את הפרויקט עם קונסטרוקטור מטעם אדריכלים, חברות ניהול או קבלנים. 

למה כדאי להכיר את ההבדל בין השיטות?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא תמיד יש לכל שיטת בנייה קונבנציונאלית את אותם מאפיינים. כדאי להכיר את ההבדל בין השיטות אם רוצים לנצל את היתרונות של סגנון בניה כזה וחשוב גם לערב בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כך אפשר להשוות בין השיטות לפי חומרי הגלם שבהם משתמשים ולבצע תהליך קונסטרוקציה מהיר וזול.

השיטה המתאימה עבור בניה קונבנציונלית נבחרת לפי תנאי השטח ואופי הפרויקט. אפשר להתאים כל סוג של שיטה לצרכים שונים של קהל היעד והלקוחות, אבל חשוב לוודא מראש שמדובר על פרויקט שגם עומד במסגרת התקציב. בשקלול נתונים שונים על התקציב, אופי השטח והדרישות של אדריכלים, חברות בנייה או קבלני ביצוע – ניתן להפיק ערך מוסף מהשיטה הקונבנציונאלית.