תל אביב – עיר ללא הפסקה, אך גם תחרות קשה

פתיחת עסק מהסוג של בית דפוס דיגיטלי בתל אביב היא דוגמא מצוינת לעיר שמציעה פוטנציאל כלכלי עצום, אך באותה מידה גם מעלה את רמת הסיכון. באופן עקרוני, יזמים יכולים ליהנות מיתרונות רבים כאשר הם מחליטים לפתוח עסק בתל אביב. זו עיר ללא הפסקה שעובדת מסביב לשעון ומארחת מדי יום מאות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. בתל אביב אין הבדל בין חורף, קיץ סתיו ואביב ותמיד יש מקומות פתוחים ואנשים שמחפשים מה לקנות.

בנוסף, תל אביב היא בירת המסחר והעסקים של המדינה. תאגידים גדולים נמצאים בתל אביב או לפחות מפעילים בה סניפים מרכזיים. תל אביב היא המוקד התעשייתי של גוש דן ויש בה שילוב בין צעירים, משפחות, מבוגרים וקשישים. כל אלו אמורים להפוך את פתיחת העסק בתל אביב להצלחה מסחררת. בפועל המצב שונה וזאת בגלל התחרות והסיכונים.

אילו סיכונים נשקפים לעסק כמו בית דפוס בתל אביב?

אם ממשיכים עם הדוגמא של בית דפוס בתל אביב, אפשר להצביע על מספר סיכונים המשותפים לכל בעלי העסקים בעיר:

א. תחרות קשה – התחרות בין עסקים בתל אביב לא קיימת בשום מקום אחר בארץ. זו עיר שמתאפיינת בתחרות אינטנסיבית שעלולה להביא לסגירת עסקים כבר לאחר שבועות ספורים של פעילות. בתי עסק שלא מצליחים להתמודד עם התחרות נפלטים מהמעגל ונאלצים לספוג הפסדים וחובות.

ב. מיסים גבוהים – עיריית תל אביב גובה מיסי ארנונה גבוהים וכך גם רשויות נוספות הפועלות באיזור גוש דן. המיסים הגבוהים יכולים לעשות את ההבדל בין רווח והפסד מבחינת עסקים חדשים וותיקים כאחד.

ג. חוסר קביעות – תל אביב היא העיר בה נסגרים ונפתחים הכי הרבה עסקים חדשים מדי שנה. המשמעות היא חוסר קביעות שעלולה לפגוע בצורה נחרצת בתפקוד של העסק. חוסר קביעות מפר את תזרים המזומנים, מקשה על גיוס השקעות וגם מייצר בעיות פיננסיות בעבודה מול בנקים וגופי מימון.

לסיכום, עם פוטנציאל גדול מגיעים גם סיכונים. בתי עסק צריכים לזכור זאת כדי לשרוד בתל אביב וסביבתה.