איך מגישים תביעה על תאונת עבודה בביטוח לאומי

איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי?

בשביל להגיש תביעה בגין תאונת עבודה צריך לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לפי הסניף הקרוב אל מקום המגורים. את הפנייה צריך לבצע תוך 12 חודשים מקסימום מיום הפגיעה ובצירוף מסמכים רלוונטיים. כמו כן, הדרך הנכונה להגיש תביעה תהיה להתייעץ קודם עם בעלי מקצוע ולבצע את התהליך בליווי עורך דין 

תאונת עבודה מאפשרת לקבל פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי. תאונת עבודה עלולה להתרחש בעבודה עצמה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה לבית. בכל אחד מהמקרים האלה, חשוב לשמור על כל תיעוד של התאונה ולאחר מכן להשתמש בו על מנת להגיש תביעה. כמו כן, בחלק מהמקרים יש צורך באישור של המעסיק ובצירוף אישורים נוספים מטעם המשטרה או גופים רשמיים.

מה עושים אחרי התאונה?

החוק בישראל מאפשר להגיש תביעה בגין תאונת עבודה על ידי פניה אל המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, יכולים להיות הבדלים בין התייעצות עם עורך דין תאונות עבודה בבאר שבע לבין  האופן שבו עושים את זה בערים אחרות. חוץ מאשר השפעת מיקום התאונה על הסניף שבו מטפלים בתביעה, צריך גם לבחור נכון את עורך הדין.

לאיזה סניף של ביטוח לאומי צריך להגיש את התביעה?

בתביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי יכול לטפל בבקשה רק אם מגישים אותה אל הסניף הקרוב אל מקום המגורים. לכן, מיד אחרי האירוע  צריכים נפגעי תאונת עבודה לבדוק איפה בדיוק הסניף ממוקם ואיך הכי נוח להגיע אליו. בשלב הבא, כל שנותר הוא לבצע הגשת תביעה לתאונת עבודה על פי הדרישות של המוסד לביטוח לאומי בעצמו. 

תוך כמה זמן אפשר להגיש תביעה?

הגשת תביעה לתאונת עבודה צריכה להתבצע תוך מקסימום 12 חודשים מיום הפגיעה. בשביל לתבוע את המוסד לביטוח לאומי צריך לצרף מסמכים רלוונטיים, שמעידים על אופי הפגיעה ועל התאונה עצמה. כמו כן, יש לקחת בחשבון תהליך טיפול ארוך למדי בכל מקרה של תאונת עבודה ביטוח לאומי. לכן נפגעי תאונת עבודה צריכים לפעול מהר ולוודא כמה דברים: גם שהתביעה שלהם עדיין בתוקף וגם שהם יקבלו את הפיצוי כמה שיותר מוקדם. 

עם מי מתייעצים לגבי תאונת עבודה?

התייעצות עם עורך דין תאונות עבודה בבאר שבע יכולה לספק לכל תושבי הדרום את הפתרונות שרלוונטיים עבורם. היתרונות של התייעצות עם עורך דין באים לידי ביטוי בריכוז כל השאלות תחת קורת גג אחת, כמו גם בזה שהם מכירים את התחום ומנוסים בו. בזכות הניסיון של עורכי הדין, קיים סיכוי גבוה יותר שנוכל להשלים את התהליך מול המוסד לביטוח לאומי ושלא נשכח אף מסמך חשוב. 

טיפים להגשת תביעה אחרי תאונת עבודה

הבעיה היא שהיכרות עם השלבים הטכניים שאותם צריך לעבור על מנת להגיש תביעה על תאונת עבודה דרך המוסד לביטוח לאומי לא תמיד מספיקה כדי לקבל פיצוי כספי גבוה. בשביל פיצוי כזה, כדאי למשל לבדוק גם אפשרות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית. אם יש בפוליסת הביטוח כיסוי עבור תאונות ואירועים כאלה, זה יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף. 

מה היתרונות של משרד עורכי דין?

משרד עורכי דין בבאר שבע מעסיק צוות גדול שיכול לטפל במקרים של תאונות עבודה. באר שבע בעצמה היא עיר שמתפתחת בקצב מהיר ויש בה עשרות אלפי תושבים, אבל בחירת המשרד צריכה להביא בחשבון את מספר אנשי הצוות שיש בו. אם פונים אל משרד עורכי דין בבאר שבע, יודעים בוודאות שהתביעה תוגש כהלכה.