מדרסים ביומכניים

מדרסים ביומכניים מה זה והאם זה כואב?

ביומכניקה עוסקת במנגנון הפעולה תוך התמקדות בשרירים. יישום של עקרונות תחום הידע הזה באביזרים אורטופדיים מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לשנות את מנח כפות הרגליים, לשפר את חלוקת העומס של משקל הגוף ולהפחית כאב. בגלל היתרונות האלה, כדאי להכיר את ההבדלים בין האביזרים והפתרונות הקיימים

מדרסים ביומכניים מיוצרים בהתאמה אישית לצרכים של גברים ונשים בגילאים שונים. בניגוד לפתרונות אורטופדיים רגילים שמיוצרים כדי לפנות למכנה משותף רחב ככל האפשר, סוגי מדרסים כאלה אפשר להשיג רק לאחר הדמיה ממוחשבת ומדויקת. כמו כן, הם ייחודיים באופן שבו הם משפרים את המנח של כף הרגל ותורמים לספיגת הזעזועים של הגוף. 

יישום עקרונות ביומכניים בתחום האורטופדיה

ביומכניקה היא חלק מתחום מחקר רחב שעוסק בהתפתחות, במבנה ובדרך הפעולה של מנגנון התנועה. מבחינה תאורטית, ביומכניקה מתארת למשל את האופן שבו מתפתח מנגנון התנועה של בעלי חיים או בדרך הפעולה של השרירים. בזכות ההתמקדות בפעולת השרירים והידע התאורטי הנרחב, ניתן כיום ליישם עקרונות ביומכניים גם בתהליך הייצור של סוגי מדרסים שונים.

היתרונות של מדרס ביו מכני

כדאי לדעת כי מדרסים ביומכניים מציעים כמה יתרונות שאין למדרסים רגילים. קודם כל, הם מוכנסים לנעליים רק אחרי התאמה אישית ולכן משנים את מנח כפות הרגליים בצורה ספציפית. שנית, בעזרת אביזרים אורטופדיים כאלה ניתן לשנות גם את עומס משקל הגוף על כפות הרגליים. בטווח הקצר, זה מרגיש הרבה יותר נוח לעומת המדרס הרגיל של הנעליים. בטווח הארוך, השינוי של היציבה תורם לספיגה טובה של זעזועים ולכן מונע כאבי גב ועמוד שדרה.

הפחתת כאב באמצעות אביזרים אורטופדיים

היתרון של אורטופדיה כתחום ידע ומחקר בא לידי ביטוי באופן שבו הוא משפר את הנוחות ויוצר חלוקה שווה של הלחצים. באמצעות מדרס ביו מכני ניתן לא רק למנוע לחצים חריגים, אלא גם לשמור על קשיחות ולהבטיח שימוש יעיל לאורך שנים רבות. בגלל העמידות הגבוהה של חומרי הגלם והעקרונות הביומכניים שמיושמים בתהליך ההתאמה והייצור של אביזרים אורטופדיים שונים, ניתן לחסוך בהוצאות.

איך מתאימים את המדרסים לכף הרגל שלנו?

היישום של עקרונות ביומכניים מתבצע לאחר התאמה אישית של מידות המדרסים לכף הרגל. אחרי שלוקחים מידות מדויקות עם תוכנה ממוחשבת והדמיה תלת ממדית, ניתן ליישם את העקרונות הביומכניים בצורה אוטומטית. בין היתר, רואים את זה למשל באופן שבו בונים את המדרסים, בחלק שבו מחליטים להרחיב או להצר אותם וגם בסוג התמיכה שהם מעניקים לקרסול לעומת כרית כף הרגל.

שילוב מדרסים ביומכניים עם אביזרים אורטופדיים נוספים

היתרון של היכרות עם ביומכניקה הוא שניתן לבדוק איזה עוד אביזרים אורטופדיים מנצלים את היתרונות של תחום הידע הזה. קודם כל, פוגשים בעלי מקצוע מתחום האורטופדיה ושואלים אותם באיזה שיטה הם משתמשים על מנת לייצר אביזרים אורטופדיים ומדרסים בהתאמה אישית. לאחר מכן, מוודאים שהמדרסים מתאימים למטרה שאותה ניתן להשיג: החל מטיפול כללי בכאבי גב ועד הקלה ספציפית על גברים ונשים שסובלים מבעיות רפואיות כגון דורבן, כאבי ברכיים וכן הלאה. 

כמה עולים המדרסים?

העלות של סוגי מדרסים יכולה להתחיל בכמה מאות שקלים ולהגיע לאלפי שקלים. טווח המחירים הרחב נובע מזה שיש שורה ארוכה של פרמטרים המשפיעים על עלות תהליך הייצור, כמו למשל איכות חומרי הגלם ורמת המקצועיות של החברה. ספציפית כאשר בוחרים מדרס ביו מכני משלמים קצת יותר בטווח הקצר, אבל חוסכים כאמור בהוצאות בטווח הארוך. חוץ מזה, השיפור באיכות החיים מחזיר את ההשקעה.