כיצד לבחור בגדי תינוקות לקיץ?

חודש יוני הגיע וכהרגלו הביא עימו את החום הכבד, הלחות הדביקה והשמש היוקדת. כהורים לתינוקות, נרצה לוודא שאנו מצויידים במלתחה שתספק פתרון לתנאים הלא פשוטים של הקיץ הישראלי. אז מה עלינו לדעת כאשר אנו בוחרים בגדי תינוקות לקיץ?

למה חשוב להקפיד על הלבוש?

חשוב לזכור שלתינוקות אין יכולת לווסת את חום גופם, הם חשים שינויי טמפרטורה בצורה עזה יותר ולכן עלינו לוודא שאנו מקפידים לייצב את חום גופם במהלך עונות השנה השונות והבתאם לשינויים במזג האוויר ובסביבה בה אנו נמצאים.

נראה שיש קונצנזוס סביב עניין אחד, בחודשיים הראשונים עלינו להלביש את התינוק בשכבה אחת יותר ממה שאנו לובשים בעצמנו. חשוב כמובן להיות בבקרה על התינוק, לגעת בו מדי פעם ולראות אם הוא משדר אי נוחות, שעלולה להיות קשורה ללבוש לא מתאים. כך למשל תינוק שחם לו מדי עלול להיות ישנוני ולא פעיל.

אז איך לבחור נכון?

באופן כללי בעולם ובישראל הלוהטת בפרט, עונת הקיץ נחשבת לרגישה במיוחד עבור פעוטות ובמהלכה עלינו להקפיד שאנו בוחרים פריטים שיאפשרו שמירה על חום גוף תקין. כמובן שישנם שיקולים נוספים שנרצה להתחשב בהם כמו איכות בד גבוהה שתשמור על עורו של הפעוט – מומלץ שהבגדים אותם אנו בוחרים לתינוק יהיו מכותנה, כיוון שהמגע בגוף מגרה פחות וגורם לצינון יחסי של הגוף כשחם ולחימום כשקר. נחשוב כמובן גם על נוחות הבגד, כך שלא יהיה מגושם ויגביל אותו מוטורית, ובנוסף נרצה לוודא שהפריט נוח ופרקטי להלבשה מהצד שלנו.

בנוגע ליציאה לשמש, בשבועות הראשונים לא נהוג להוציא את התינוקות מפתח הבית, אך עם הגדילה שלהם הדבר מתבקש ואפילו מומלץ על מנת שיספגו ויטמין D. בכל יציאה החוצה הקפידו למרוח את התינוק בקרם הגנה בעל דירוג של 30SPF לפחות וחבשו על ראשו כובע מתאים.

חולצת קיץ לתינוק

לסיכום, אין דבר שיקר לנו יותר מהקטנטנים שלנו, וכהורים אנו רוצים לוודא שאנו דואגים לכל צורכיהם בצורה הנכונה ביותר עבורם. כמעט כמו תמיד כשזה נוגע לילדים שלנו, יש שלל דעות מגוונות, אז אנחנו מקווים שעשינו עבורכם קצת סדר בכל הנוגע לבחירה נכונה של בגדי תינוקות לקיץ.