מוסך מיזוג אוויר לרכב

מעבר לעובדה שזה כמעט בלתי אפשרי לנהוג בחום והלחות של ישראל ללא מיזוג אוויר ברכב חשוב לדעת שמערכות מיזוג אוויר לרכב מסייעות במניעת עייפות הנהג. במהלך פעולה רגילה של הרכב, נוצרת כמות ניכרת של חום על ידי המנוע ו בנוסף לשמש. מערכת ה-AC של הרכב אחראית לקירור, טיהור ומחזור האוויר. מערכת מיזוג האוויר פועלת באמצעות סדרה של תהליכים הכוללים נוזל קירור. נוזל הקירור אחראי על הוצאת החום מתא התא. נוזל הקירור עובר מחזור רציף של דחיסת אוויר , המדחס שואב את נוזל הקירור דרך המערכת שם הוא הופך מגז חם לנוזל ואז מתקרר. באמצעות מספר רכיבים אחרים, כגון המעבה, המדחס והמאייד.

מוסך מיזוג אוויר לרכב

על ידי ניקוי מערכת מיזוג האוויר נוכל להיפטר גם ריחות רעים ולכלוך בתוך המערכת ולשמור על אוויר קריר שנושב החוצה מהמערכת. מיזוג האוויר שימושי גם לאספקת אוויר יבש בחורף, מה שעוזר לשטוף את השמשה הקדמית של הרכב.

מהו שירות מיזוג אוויר לרכב?

שירות המיזוג כולל בדיקה של כל רכיב בתוך המערכת כדי לוודא שהוא תקין, בודקים  את המערכת לאיתור נזילות וסתימות, מנקים את המערכת מוסיפים גז חזרה למערכת. למרות שלמערכת המיזוג אין השפעה גדולה על התפקוד הכולל של הרכב, אם מערכת המיזוג לא פועלת ביעילות, היא יכולה להשפיע על צריכת הדלק ועל חיי הסוללה. טיפול שוטף של מערכת מיזוג האוויר יכול למנוע זאת, וגם יכול לעזור לחסוך כסף על תיקונים גדולים בהמשך .

האם שירות מיזוג אוויר כולל תיקונים?

השירות עצמו כולל מילוי גז חוזר ובדיקה, אולם לעתים יש צורך בתיקונים נוספים, רוב מערכות מיזוג האוויר פשוט יזדקקו לגז מחדש ולנקות כדי להחזיר אותן למצב תקין שוב.

באיזו תדירות עלי להזמין שירות מיזוג אוויר לרכב?

תדירות  הטיפול משתנה ביחס ליצרן ודגם המכונית הספציפיים.מומלץ  ללכת למרכז שירות לפחות כל שנתיים כדי למנוע נזקים גדולים ולשמור על מערכת המיזוג קרירה בקיץ .

מדוע כדאי לפנות לשירותי תיקון מערכות מיזוג אוויר?

 

כמו רוב ההיבטים של תחזוקת רכב, טיפול מוקדם בבעיה במערכת מיזוג האוויר של הרכב יכול לסייע במניעת תיקונים גדולים. לדוגמה, מערכת מיזוג אוויר הפועלת על נוזל קירור נמוך עקב דליפה תפגע בסופו של דבר במדחס. החלפה או תיקון של המדחס עשויה להיות יקרה יותר מאשר איטום הנזילה ומילוי נוזל הקירור. כמה תסמינים שכדאי להיזהר מהם בנוגע למערכת מיזוג פגומה כוללים מאוורר או מפוח שאינם פועלים, כמות חריגה של רעש בזמן פעולה רגילה, וכמובן, יכולת קירור מופחתת. אוויר עם ריח מעופש הוא סימן נוסף לכך שמשהו לא בסדר במזגן של הרכב מדחס, מאייד, מעבה או שסתום התפשטות סתומים יכולים לתרום לכשל במערכת AC. תחזוקה שוטפת תסייע לכם להימנע מתיקוני AC גדולים ובכך תחסכו הוצאות מיותרות.

רוצים שהמזגן יהיה קריר בקיץ הקרוב?

אנו בחשמל המלאכהמוסך מיזוג אוויר לרכב נדאג לספק לכם שירות , טכנאים ידאגו לתחזוקת מערכת המיזוג , נוודא שהכל תקין , נמלא את רמות הגז והקירור.