מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה?

מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה?

היכרות עם סוגים שונים של מברגות יכולה לסייע גם לחובבנים וגם לבעלי מקצוע למצוא את הפתרון הכי טוב עבורם. אבל מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה, איך יודעים איזו מברגה לבחור ועל מה מסתכלים בתוך המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן? הנה כל התשובות והמדריך המלא
מברגת אימפקט מאפשרת להכניס לפעולה מנגנון פטיש ואז במקום סיבוב רציף לבצע רצף של מכות סיבוביות קצרות. מטבע הדברים, תפקוד כזה של מברגת אימפקט מבטיח כוח מתפרץ רב. בכוח המתפרץ הזה נרצה להשתמש על מנת להתמודד עם כל סוג של התנגדות, כדי להשיג כוח סגירה גדול ועל מנת להתגבר על קושי הנדסי.
לשם השוואה, מברגה רגילה לא מכילה את המנגנון הזה של הפטיש. למעשה, מברגת אימפקט פועלת כמו מברגה לחלוטין – עד שהיא נתקלת בהתנגדות. מהרגע שבו המברגה נתקלת בהתנגדות, דגם אימפקט מאפשר לבצע את פעולת הפטיש ולהוסיף עוד כוח מתפרץ לפעולה שגם ככה מתבצעת.

מדוע יש להבין את ההבדלים השונים בין שתי המברגות?

בעזרת מענה לשאלה מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה ניתן להשיג כמה מטרות שונות. ראשית, התשובה לשאלה הזו חשובה כי היא מגדילה את הסיכוי לכך שנצליח לבחור את המברגה הכי טובה עבורנו. בגלל שכל אחד או אחת מאיתנו עשויים להזדקק לפעולות מעט שונות עם המברגה, כדאי שנדע איזה דגם מתאים לכל משימה וכיצד ניתן לחסוך גם זמן וגם מאמץ.
שנית, המענה לשאלה מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה היא בעלת משמעות בטיחותית. אם לא נדע איך להתאים את המברגה לאופי של הפרויקט או לסוג הכוח המתפרץ שאותו נרצה להפעיל, לא נצליח להפיק מתוכה את מלוא התועלת. כאן נכנסים לתמונה לא רק הבדלים טכניים בין סוגים שונים של מברגות, אלא דרישות של חובבנים לעומת בעלי מקצוע.

איזו מברגה מומלצת לחובבנים?

המברגה המומלצת לחובבנים היא בדרך כלל זו שיש לה את המפרט הטכני הפשוט ביותר. מפרט טכני פשוט מוזיל את המחיר של המברגה, מקל על התפעול שלה ולרוב גם חוסך תקלות. אז אם רק מדי פעם צריכים מברגה על מנת לבצע משימות בית פשוטות וזמינות, סביר להניח שהדגם הרגיל יעשה את העבודה.
מקרים יוצאי דופן הם אלו שבהם רוצים להשאיר אפשרות להפעלת מברגה שאמורה להצליח להתמודד עם התנגדות. לחילופין, המון חובבים מעדיפים ללכת על בטוח ולשאול את עצמם מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה כדי לבחור בדגם המתקדם ביותר. מעבר לכך, יכול להיות שחובבנים יעדיפו את המברגה עם המנגנון של האימפקט כי הם מלכתחילה יודעים שיש בבית שלהם קירות שמציעים התנגדות רבה.

איזו מברגה מתאימה לבעלי מקצוע?

המברגה המתאימה לבעלי מקצוע היא זו שמאפשרת לבצע כמה שיותר פעולות בעת ובעונה אחת. לבעלי מקצוע אין את הזמן והסבלנות להחליף בין מגוון סוגי מברגות, מה גם שבעידן הנוכחי זה מאוד מיותר. בגלל שזמן שווה לבעלי מקצוע המון כסף, הם חייבים לדאוג להשתמש במברגה שתספק להם את הכי הרבה כוח מתפרץ בהכי פחות זמן.
חשוב להדגיש שגם מברגת אימפקט פועלת כמו מברגה רגילה עבור בעלי מקצוע, כל עוד היא אינה נתקלת בהתנגדות. אז אם יש התנגדות, בעלי מקצוע יכולים ליהנות מהיתרונות של מנגנון אימפקט ולסיים את המשימה מהר וביעילות. במידה ואין עדיין התנגדות, סביר להניח שבעלי המקצוע יעדיפו את המברגה הרגילה כדי לבצע את הפעולה בצורה זריזה יותר.

למה לבחור מברגת אימפקט?

השאלה למה לבחור מברגת אימפקט קשורה לסוג הפרויקט שאיתו רוצים להתמודד. זו המברגה המתאימה לכל קיר בטון, לכל מקרה שבו חוששים מהתנגדות שתבטל את היכולת לבצע הברגה וגם לעבודות שמתבצעות על קירות חוץ. כמו כן, מברגת אימפקט שנתקלת בהתנגדות לא דורשת את החלפת הכלי ולכן היא נותנת מענה לדרישות רבות בצורה יעילה מאוד.
עוד סיבה לבחור במברגת אימפקט קשורה להתקדמות הטכנולוגית של היצרנים. אצל כל היצרנים הגדולים ניתן כיום להשיג מברגות אימפקט מעולות, במחירים משתלמים לכל כיס. זהו חידוש מרענן בתחום המברגות, כי בעבר הדגמים הבולטים עם מנגנון האימפקט היו שמורים רק לבעלי מקצוע שמוכנים להוציא מכיסם אלפי שקלים.

למה לבחור מברגה רגילה?

כדאי לבחור מברגה רגילה אם עושים את הצעדים הראשונים בתחום של עבודות בית. במידה ומדובר על בעלי מקצוע ששואלים את עצמם מה ההבדל בין מברגת אימפקט למברגה רגילה, התשובה תהיה קשורה לעיתים קרובות לניסיון הקודם שלהם עם כוח מתפרץ או אולי לחיסכון בהוצאות.
קיימים מקרים שבהם בעלי מקצוע דווקא כן רוצים להחזיק בארגז הכלים שלהם גם מברגה רגילה וגם מברגת אימפקט. זה קורה למשל כי בעלי המקצוע מצאו מברגה רגילה מעולה והם לא רוצים לוותר עליה, או שהם עדיין לא מצאו את הדגם הכי קל של מברגת אימפקט עוצמתית ואמינה.

הבדלים במפרט טכני

החדשות הטובות הן שלא חייבים לסמוך רק על שיקול דעת סובייקטיבי על מנת להשוות בין סוגים שונים של מברגות. כיום אפשר לקבל את כל המידע על כל סוג של מברגה מראש ועל בסיס המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן. בגלל שהמפרט הטכני מתאר רק פרטים אובייקטיביים, ניתן גם להיעזר בו על מנת להשוות בין הדגמים.
הנה למשל כמה פרמטרים שדרכם אפשר להשוות באופן יעיל ומבוסס בין סוגים שונים של מברגות בכלל, אך גם בין מברגת אימפקט ומברגה רגילה בפרט:
א. משקל – המשקל של המברגה חשוב כי הוא קובע כמה זמן ברצף נצליח להחזיק אותה. ככל שהמשקל נמוך יותר, כך העבודה תהיה פשוטה ולא תגרור כאבי גב מיותרים.
ב. מספר מהירויות – בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא תמיד למברגות אימפקט יש יותר מהירויות מאשר מברגות רגילות. אז למזלנו, היצרנים מפרטים את מספר המהירויות על האריזה וכך חוסכים לנו את עוגמת הנפש בעת העבודה.
ג. מהירות סיבוב ומומנט – מבחינת בעלי מקצוע, הנתונים החשובים ביותר לגבי כל סוג של מברגה הם מהירות סיבוב ומומנט. מברגה בסיסית תציע לדוגמא מומנט מרבי של 100 NM ומהירות של 0-1,500 סיבובים לדקה, אבל יש מברגות מקצועיות עם נתונים הרבה יותר מרשימים. לשם השוואה, אנשים פרטיים שרוצים להחליף מברגה בדרך כלל יסתכלו בעיקר על המחיר.

ממי אפשר לקבל המלצות על מברגות?

השימוש העיקרי עוזר לבחור את המברגה הכי מתאימה גם בלי קשר למפרט או ליכולות שלה. מצד אחד, אין טעם להשקיע במברגה יקרה מדי שאת רוב התכונות שלה אנחנו ככל הנראה לא ננצל. מצד שני, ייתכן ונרצה שיהיה לצדנו כלי חזק בעל יכולת התמודדות עם עוצמות גבוהות או עם ברגים ארוכים.
לכן מברגת אימפקט נחשבת פתרון מעולה למי שצריכים עבודה מהירה ומוכנים לשלם בהתאם, בעוד מברגה רגילה מתאימה למשימות בסיסיות והתחלתיות. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, ניתן גם להתייעץ עם חברים ובני משפחה שכבר בחרו מברגה והם עכשיו מרוצים מהביצועים שלה.