מתי יש להשתמש במסכת ריתוך

מתי יש להשתמש במסכת ריתוך?

יש להשתמש במסכה בכל עבודה שמסכנת את העיניים, עלולה לגרום נזק לעור בגלל גיצים חזקים וגורמת לפליטה של קרינה אולטרה סגולה או אינפרה אדומה. בגלל שפעולת הריתוך מסכנת בדיוק באופן הזה את הרתך, חשוב לבחור נכון את המסכה המתאימה

מסכת ריתוך מציעה יתרונות רבים וצריך לשלב אותה בכל פעולת ריתוך המתבצעת בצורה עצמאית או על ידי בעלי מקצוע. קודם כל, מטרת העל של המסכה היא להגן על העיניים. זהו אחד הפריטים החשובים ביותר בתחום ומבחינת ציוד אישי לרתך, כי היא מגנה על העיניים בלי לדרוש מהם שום סוג של מעורבות אקטיבית: רק דואגים לבחור נכון את המסכה המתאימה, מרכיבים אותה על הפנים ומתחילים לעבוד.

מה היתרונות של מסכה מתאימה?

היכרות עם האופן שבו מתבצעות עבודות ריתוך יכולה לעזור להבין גם מה יתר היתרונות של המסכה המתאימה. ראשית, המסכה מגנה גם על העיניים וגם על העור. מלבד נזק לעיניים, היא יכולה למנוע נזקים פוטנציאליים שעלולים להתרחש בעור בגלל גצים חזקים. המסכה מגנה על כל העור הרגיש של הפנים ומצטרפת אל ציוד מגן אישי נוסף שהוא חלק בלתי נפרד מהתחום של ריתוכים עצמאיים או מקצועיים.

מניעת נזק מקרינה

אי אפשר לדבר על פעולה כמו ריתוך נירוסטה או סוגים אחרים של מתכות בלי להזכיר את פוטנציאל הקרינה. בגלל שפעולה כמו ריתוך גורמת לפליטת קרינה אולטרה סגולה ואינפרה אדומה, חייבים להרכיב מסכה מתאימה. המסכה מונעת את החשיפה לקרינה הזו ולכן היא גם מחויבת על פי החוק. אם בוחרים את המסכה המתאימה בכלל לא אמורים להרגיש אותה על הפנים תוך כדי הריתוך, לכן בפועל אין שום סיבה לוותר עליה.

כך תדעו האם יש צורך להשתמש במסכת ריתוך

בעלי מקצוע מהתחומים הרלוונטיים לא מוכנים להתפשר על מסכת ריתוך. בגלל שהעבודה שלהם מחייבת חשיפה על בסיס יום יומי לסוגים שונים של נזקים פוטנציאליים לעיניים או לעור, הם חייבים לבחור היטב את המסכה וקל להם להתרגל אליה. במקרים אחרים שבהם רוצים לבצע עבודות דומות בצורה עצמאית, הדילמה היא כבר מורכבת יותר: האם להשקיע כסף ברכישת מסכת ריתוך וכמה זה בכלל אמור לעלות.

איך בוחרים את המסכה המתאימה?

בחירת המסכה אכן מחייבת את מי שעובדים בתחום הריתוך או רוצים לבצע עבודה כזו בצורה עצמאית, להכין את שיעורי הבית ולהכיר את האפשרויות השונות שעל הפרק. ראשית, צריך למשל לבדוק מה המפרט המלא של המסכה ומה ניתן לעשות איתה. לאחר מכן, בודקים האם מדובר על מסכה רגילה או על מסכה אלקטרונית. בנוסף, יש להביא בחשבון את המידות של המסכה ביחס למבנה הפנים.

מסכת ריתוך נוחה – השקעה משתלמת

כיום כבר ברור שעבודה עם נירוסטה או אלומיניום מחייבת שימוש בציוד מגן. אחד האביזרים המגנים על הפנים ועל העור היא כאמור המסכנה, שנחשבת השקעה משתלמת. זו לא רק הוצאה מוכרת מבחינת בעלי עסקים או נותני שירותים מתחום הריתוך, אלא גם אחד הכלים היחידים שמסוגלים לספק עבורנו את ההגנה הרצויה בלי שום מאמץ ובמחיר הוגן.

האם יש משמעות ליצרן המסכה?

אחרי שמבינים שצריך להשתמש במסכה בכל מקרה של עבודת ריתוך, כל שנותר הוא לבדוק האם יש משמעות ליצרן ולחברה שעומדת מאחוריה. ברוב המקרים, חברה גדולה ומוכרת תגבה מחיר גבוה יותר על המסכה. עם זאת, מסכה של חברה גדולה גם תחזיק מעמד יותר זמן ולכן יכולה להיחשב להשקעה משתלמת גם עבור בעלי מקצוע וגם לחובבנים.

 

אולי יעניין אותך גם >> האם אדי ריתוך רעילים?