Interior,Design:,Beautiful,Modern,Terrace,Lounge,With,Pergola

מהו אישור קונסטרוקטור לפרגולה וכיצד מקבלים אותו?

מהו אישור קונסטרוקטור לפרגולה בחצר או במרפסת?

החוק בישראל מצד אחד מאפשר הקמת פרגולה במגוון רחב של מקומות, אך מצד שני מציב תנאים ברורים שקובעים מתי צריך לקבל עבורה אישור של קונסטרוקטור. היכרות עם התנאים הללו היא חובה לכל מי שמתכננים להקים פרגולה ויש להביא אותם בחשבון כמה שיותר מוקדם.

מתי מותר או אסור לבנות פרגולה בלי אישור קונסטרוקטור?

כך למשל צריך לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה בחצר או במרפסת בכל מקרה בו היא גדולה יותר מ-50 מטר רבוע או מגיעה לרבע משטח החצר הכולל. כמו כן, לפי החוק אסור לבנות קירות לפרגולה בלי לקבל על זה אישורי בנייה ובנייה ללא אישור קונסטרוקטור בכל מקרה אפשרית רק אם משתמשים בשיפוצים עם חומרים קלים בלבד.

האם מסובך מדי לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה?

החדשות הטובות הן שלא אמורה להיות בעיה גדולה לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה בחצר או במרפסת. כיום ניתן לרכז את כל השירותים הללו תחת קורת גג אחת, תרתי משמע, כדי ליהנות מכמה יתרונות:

  • זמינות גבוהה של קונסטרוקטור מקצועי
  • היכרות עם הדרישות של קונסטרוקטור עוד לפני תחילת הבנייה
  • תכנון הפרגולה לפי הוראות הרשות המקומית והתקנות הקבועות בחוק
  • ליווי משלב קבלת ההיתרים ועד שלב הגמר

חשוב לציין שהשירות של קונסטרוקטור מתחיל בקבלת ייעוץ ראשוני ומקצועי והוא ניתן ללא התחייבות להמשך שיתוף פעולה מולו בעתיד. בתוך כך, כדאי להשקיע בבחירת קונסטרוקטור מקצועי שמכיר את התחום ובקיא בו.

איך בוחרים קונסטרוקטור לפרגולה?

הדרך הנכונה לבחור אישור לקונסטרוקטור היא לברר לגבי סוג הניסיון שיש לו עם פרגולות שמיועדות לחצר או למרפסת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא את כל הפרגולות בונים באותו אופן או עם אותם אישורים. כדי להשלים את המשימה ולבנות פרגולה איכותית וברמה גבוהה, צריך לבחור היטב קונסטרוקטור לפרגולה אשר ילווה את התחום מראשיתו.

לסיכום, פרגולה היא פתרון הצללה נוח שגם לא דורש תחזוקה וגם משביח את ערך הנכס. אבל כדי לבנות אותה כחוק או במרפסת או בגינה, יש צורך להתייעץ עם קונסטרוקטור ובעיקר לקבל את האישור שלו לפי התקנות בחוק.