טיפול שיניים ללא כאב

ישנם אנשים שיעדיפו לעבור ניתוח מאשר טיפול שיניים, הפחד העצום שיש להם מטיפול השיניים הוא כל כך גדול שהם יעדיפו כמעט על דבר אחר על פניו. במיוחד עבור אנשים אלה וגם עבור אלה שבאמת עומדים בפני טיפול שיניים לא נעים, פותחו שיטות שונות שמאפשרות לעבור טיפול שיניים ללא כאב. מדובר בשיטות שונות לאלחוש מקומי של אזור השיניים, בשימוש בגז צחוק, בהרדמה מלאה ובטיפול בלייזר. להלן פרוט אודות כל אחת מהשיטות.

טיפול שיניים ללא כאב

הרדמה מלאה

במקרים של חרדה דנטאלית קשה ומורכבת נאלצים להרדים את המטופל וכן, במקרים של טיפולים מורכבים במיוחד. הפעולה מתבצעת על ידי רופא מרדים מומחה במרפאות שמתאימות ומנוסות בכך.

וונד (Wond) - המרדים האולטימטיבי החכם

מדובר בשיטת הרדמה מתקדמת ובטוחה במיוחד המאפשרת טיפול שיניים ללא כאב. וונד הנו מזרק חדשני שנראה כמו עיפרון, הוא ממוחשב ובטוח מאוד לשימוש. הוונד מווסת באופן מדויק את החומר המאלחש שניתן למטופל ובזכות עיצובו הוא כולל מחט קטנטנה שמפחיתה את פחד המזרק שקיים בקרב לא מעט אנשים. המחט הקטנה איננה מורגשת כלל בעת המפגש שלה עם החניכיים. עוד כולל הוונד מיכל שבתוכו נמצא חומר ההרדמה וחיישן שמווסת את לחץ החדרת החומר לחניכיים. בזכות מזרק הוונד מוזרקת כמות מדודה ומדויקת של חומר הרדמה למטופל, ללא כאב, מונע כאב בהמשך ומזרז מאוד את השפעת החומר המרדים. אחד היתרונות הגדולים של הזרקה באמצעות וונד הוא שניתן מיד לאחר ההזרקה להתחיל בטיפול, ללא זמן המתנה כפי שהורגלנו בעבר.

העולם מצחיק אז צוחקים - גז צחוק

מה לא סיפרו לנו על גז הצחוק אבל, בסופו של דבר מדובר בגז מהול בחמצן ששאיפה ממנו גורמת להרפיית השרירים ולתחושה של ערפול נעים.

טיפול בלייזר - העתיד כבר כאן

הטיפול בלייזר הוא ללא ספק סוג של פריצת דרך בעולם הדנטאלי ומהווה פתרון מושלם לסובלים מחרדה דנטאלית. הטיפול בלייזר מאפשר טיפול מהיר, יעיל ונטול כאב לחלוטין, התוצאות שלו איכותיות במיוחד ואינן מייצרות חוסר נוחות משום סוג שהוא. אין צורך בזריקת הרדמה, לא יהיה דימום ולא תהיה סכנה להתפתחות של זיהומים. באמצעות הלייזר ניתן לבצע הלבנת שיניים, טיפולים קוסמטיים, טיפולי שורש קשים, כתרים וטיפולים בדלקות חניכיים.

טבע נאות

לאלו מבינכם שמעדיפים תמיד, ובכל מקרה ומצב טיפול בחומרים טבעיים, מומלץ לייצר אלחוש באמצעות טיפות רסקיו רמדי שמורכבות מתמציות של פרחי באך ויודעות לאזן ולהרגיע את הגוף והנשמה.

היפנוזה

מה דעתכם על היפנוזה? מדובר כמובן בהרדמה ללא מגע של מזרק מכל סוג, הנעשית על ידי רופא שיניים יוצא דופן המחזיק ברישיון לביצוע הפנוט. ההפנוט אמנם מאריך את הטיפול במספר דקות לא מבוטלות אולם, מאפשר טיפול ללא זריקה וללא כאב.

התמודדות עם הפחד

קיימות מספר דרכים באמצעותן ניתן לנסות ולהיפטר מהחרדה הדנטאלית, להלן דוגמאות –

  • דמיון מודרך – אחת משיטות הטיפול האלטרנטיביות השכיחות ביותר הנה דמיון מודרך, השיטה הזאת הוכחה כמוצלחת בקרב מטופלים שהגיעו עם חרדה דנטאלית. על מנת שתוכלו להתנתק מהטראומה שרודפת אתכם משום מה בכל הקשור לטיפול שיניים, תבצעו תרגיל שבו תדרשו לדמיין את הכאב כחפץ שניתן להשליך או להשמיד. דרך נוספת על פי שיטה זו היא לדמיין חוט המסמל את החוויה הרעה שיש לכם מטיפולי השיניים ואז לגזור אותו ולנתק אותו.
  • ביופידבק – שיטה המדגימה תהליכים בלתי רצוניים בגוף ומאפשרת שליטה בהם. כדי לעשות זאת תיעזרו בתחילה במחשב שימחיש עבורכם את הקשר בין החרדה וכל מה שקורה לכם מבחינה פיזית ורגשית לקראת טיפול שיניים ולאחר מכן, תקבלו כלים לשליטה בחרדה.

החיים ללא כאב

אפשר בהחלט באמצעות שיטות עבודה שונות לעבור טיפול שיניים ללא כאב ולמי מכם שמוכן לעשות דרך ארוכה ומעמיקה יותר, מומלץ לעבור טיפול להפחתת החרה הדנטאלית ואולי אף מיגורה לחלוטין.