טנסיומטרים – איך מודדים את רמת הלחות בקרקע?

טנסיומטר מאפשר למדוד ולנטר את הלחות בקרקע ואפשר לשלב אותו בקלות בסוגים שונים של גידולי ירקות ופירות. בנוסף, כדאי להשתמש במד מן הסוג הזה על מנת לעקוב אחר הלחות בלי להיות מושפעים מהמרקם של הקרקע, מהטמפרטורה או האקלים ואפילו ללא חשמל ובלי צורך בסוללות.

מכשיר מכאני פשוט יחסית כגון טנסיומטר מציע שורה ארוכה של יתרונות עבור בעלי גידולי ירקות ופירות. הוא מאפשר למדוד את תכולת המים בקרקע בדרך עקיפה, על ידי מדידת מתח התאחיזה. היתרון הוא שאין צורך לדעת את משמעות מתח האחיזה ואפילו מה כמות המים בחתך הקרקע בפועל, אבל כן צריך להכיר באופן בסיסי את היחסים בין המים לקרקע ואת אופן הפעולה של המד.

טנסיומטר

איך עובדים עם טנסיומטר?

טנסיומטר מאפשר למדוד את הלחות בקרקע ואפשר לשלב אותו בקלות רבה בסוגים שונים של גידולי ירקות ופירות. העבודה איתו מתבצעת לפי הנחיות מקצועיות, היא לא דורשת רקע מסובך והמגדל יכול לדעת בעזרתו איך להשקות עם מנת מים קבועה. אפשרות אחרת היא להתקין את המד כדי לספק מנת מים שונה בהתאם לכל קריאה, או להתייחס לטבלה מותאמת לפי סוג הקרקע ותכולת הרטיבות בה.

מה צריך לעשות כדי להכין את המד לפעולה?

מדידת הלחות בקרקע היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, אבל היא דורשת היערכות מוקדמת מבחינת המכשיר עצמו. הנה למשל פעולות הבסיס שיבטיחו מדידה אמינה ויענו על צרכים של מגדלי פירות וירקות מסוגים שונים:

          טבילת המכשיר בכלי מים בגובה שמעל כיפת החרס

          המתנה של שעה עד שעתיים

          מילוי הצינור במים נקיים

          טפטוף פנימה של טיפות נוזל כלור ביתי

          מילוי מים עד הקצה והברגה של מד הוואקום ידנית

          ייבוש המכשיר

כיצד בוחרים את המד המתאים?

מדידת הלחות בקרקע מתבצעת כחלק מהתחזוקה של גידולי פירות וירקות. היא מאפשרת לדעת מתי להגדיל את קצב ההשקיה, איך לשנות את כמות המים לפי תקופות בשנה ומה היחס הרצוי בין סוג הפירות או הירקות לבין הלחות שכבר קיימת בקרקע. בשביל להשיג את כל המטרות הללו, חשוב לבחור את המד המתאים. בשביל לבחור מד מסתכלים על המפרט הטכני המלא המתואר על ידי היצרן ומתייחסים גם להתקנה.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

השקעה חד פעמית בהתקנה מקצועית של המד מאפשרת למדוד את הלחות בקרקע באופן רציף. אין צורך במעורבות נוספת לאחר ההתקנה, למעט במקרים של תקלות או בעיות טכניות. אם מתעוררות בעיות כאלה, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע.

החשיבות של ניטור לחות

ניטור לחות היא לא פריבילגיה אלא פעולה חיונית לניטור התנאים ואופן השימוש במים בגידולים מושקים. השקיה נכונה שמבוססת על ניטור ומדידה של הלחות מביאה לחיסכון בהוצאות, משפרת את התפוקה ותורמת לאיכות היבול. בגלל שינויי האקלים, מדידת הלחות חשובה יותר מאשר בעבר וזה קריטי לבצע אותה בצורה נכונה ובציוד מתאים.

רוצה למדוד לחות ולקבל תוצאות אמינות? אנחנו כאן בשבילך

קטלוג מוצרים מעולה במחירים מפתיעים הוא רק חלק מרשימת היתרונות של מוטס טנסיומטרים. ברור לנו שחשוב לך לבצע מדידה מדויקת של הלחות בקרקע ולקבל החלטות מושכלות לגבי מידת ההתאמה שלה לצרכים שלך, אבל חשוב לעשות את זה נכון ועם אביזרים מתאימים. לכן, אנו עומדים עכשיו עבורך בכל מקרה של דילמה או התלבטות. נשמח לקבל ממך שיחת טלפון מסודרת או פניה באתר – ולקחת את זה משם.