מהי הסרת משקפיים בלייזר?

הסרת משקפיים בלייזר היא טכניקה חדשנית המשמשת לתיקון בעיות ראייה על ידי שימוש בקרן לייזר מדויקת לעיצוב מחדש של הקרנית. הליך זה הוא סוג של ניתוח שבירה שצובר פופולריות בשנים האחרונות בשל אחוזי ההצלחה הגבוהים והפולשניות המינימלית שלו.

במאמר זה נבדוק מהי הסרת משקפיים בלייזר, איך זה עובד ומי יכול להפיק מכך תועלת. מהי הסרת משקפיים בלייזר? הסרת משקפיים בלייזר, הידועה גם בשם LASIK (לייזר בסיוע ב-Situ Keratomileusis), היא הליך כירורגי המעצב מחדש את הקרנית כדי לשפר את הראייה.

זה כרוך בשימוש בלייזר מיוחד מאוד הפולט קרן קרירה של אור אולטרה סגול כדי לעצב מחדש את הקרנית. הליך זה נעשה כדי לתקן בעיות ראייה נפוצות כמו קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה.

איך עובדת הסרת משקפיים בלייזר?

במהלך הליך הסרת המשקפיים בלייזר, המנתח יצור דש קטן בשכבה החיצונית של הקרנית באמצעות לייזר מיקרוקרטום או פמט-שנייה. לאחר מכן מרימים את הדש כדי לחשוף את הקרנית, אשר לאחר מכן מעוצבת מחדש באמצעות לייזר אקצימר. לייזר האקסימר משתמש בקרן קרירה של אור אולטרה סגול כדי להסיר כמויות זעירות של רקמה מהקרנית, ובכך לעצב אותה מחדש לצורה הרצויה.

לאחר צורת הקרנית מחדש, הדש מוחזר למקומו, ונותנים לעין להחלים באופן טבעי. ההליך כולו אורך פחות משעה, והמטופל יכול ללכת הביתה באותו היום.

מי יכול להפיק תועלת מהסרת משקפיים בלייזר?

הסרת משקפיים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה לתיקון בעיות ראייה עבור אנשים רבים. עם זאת, לא כולם מועמדים להליך זה. כדי להיות מועמד טוב להסרת משקפיים בלייזר, עליך:

  • להיות בן 18 לפחות
  • יש להקפיד על מרשם יציב למשך שנתיים לפחות שתהיה לך קרנית בריאה
  • אין מחלות עיניים בסיסיות
  • לא להיות בהריון או הנקה
  • אין לך מצבים רפואיים שעלולים להשפיע על הריפוי, כגון סוכרת או הפרעות אוטואימוניות

אם אתם עומדים בקריטריונים אלה, ייתכן שאתה מועמד טוב להסרת משקפיים בלייזר. עם זאת, חשוב להתייעץ עם מנתח עיניים מנוסה כדי לקבוע אם הליך זה מתאים לך.

סיכום

הסרת משקפיים בלייזר היא דרך בטוחה ויעילה לתיקון בעיות ראייה ללא צורך במשקפיים או במגעים. הליך זה כולל עיצוב מחדש של הקרנית באמצעות לייזר מיוחד לשיפור הראייה. אם אתם מעוניינים בהסרת משקפיים בלייזר, חשוב להתייעץ עם מנתח עיניים מנוסה על מנת לקבוע האם הליך זה מתאים לכם.

בעזרת בדיקה והכנה מתאימים, הסרת משקפיים בלייזר יכולה להיות הליך משנה חיים שיכול לשפר את הראייה ואיכות החיים שלך.