מעלון לרכב נכה

מעלון רכבי נכים הן ציוד חשוב עבור אנשים עם מוגבלות או מוגבלות בניידות הזקוקים לסיוע בכניסה ויציאה מרכבם. מעלונים אלו מגיעות במגוון סוגים ועיצובים, כל אחת מתאימה לרכבים ולצורכי נגישות שונים. במאמר זה, נבדוק את היתרונות של מעלון רכבי נכים, את הסוגים השונים הזמינים ומה כדאי לקחת בחשבון בעת רכישת אחד.

היתרונות של מעלון רכבי נכים

מעלוני רכבי נכים מספקות מספר הטבות לאנשים עם לקויות ניידות, כולל:

עצמאות מוגברת: עם מעלון רכבי נכים, אנשים עם מוגבלות יכולים לקבל עצמאות וחופש תנועה גדולים יותר, מה שמאפשר להם לנסוע ולבצע סידורים ללא צורך במטפל או בסיוע מאחרים.

בטיחות משופרת: מעלון רכבי נכים מבטלות את הצורך של אנשים עם מוגבלות לטפס ולצאת מכלי הרכב שלהם, מה שמפחית את הסיכון לנפילות ולפציעות אחרות.

נגישות רבה יותר: מעלון רכבי נכים מאפשרות לאנשים עם מוגבלויות להשתמש במגוון רחב יותר של כלי רכב, כולל טנדרים, משאיות ורכבי שטח, שאולי לא יהיו נגישים אחרת.

סוגי מעלונים רכבי נכים

ישנם מספר סוגים של מעלונים לרכב נכים זמינות בשוק, כל אחת עם תכונות ויתרונות ייחודיים משלה. הסוגים הנפוצים ביותר של מעלוני רכבי נכים כוללים:

מעליות פלטפורמה: מעלוני פלטפורמה מותקנות בחלק החיצוני של הרכב ומשתמשות במשטח להגבהה והורדה של אדם בכיסא גלגלים או בקטנוע ניידות אל תוך הרכב ומחוצה לו.

מעליות הרמה: מעליות הרמה משתמשות בזרוע ממונעת כדי להעלות את האדם ואת כיסא הגלגלים או הקטנוע שלו לתוך הרכב.

מעליות נדנדה: מעליות נדנדה משתמשות בזרוע ממונעת כדי להניף את האדם ואת כיסא הגלגלים או הקטנוע שלו לתוך הרכב, בדומה למעליות הרמה.

מעליות רצפה: מעליות בקומה מותקנות ישירות לתוך רצפת הרכב ומספקות דרך דיסקרטית וחסרת תפרים להרים ולהוריד אנשים בכיסאות גלגלים או בקלנועית ניידות.

 

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת מעלית לרכב נכה

בעת רכישת מעלית רכב לנכים, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שתבחרו את הסוג והדגם המתאים לצרכים שלכם. כמה שיקולים חשובים כוללים:

סוג הרכב: סוג הרכב שברשותך יקבע אילו סוגי מעליות לנכים מתאימים. הקפד לבחור במעלית התואמת את המותג והדגם של הרכב שלך.

מכשיר ניידות: הסוג והגודל של מכשיר הניידות שברשותך ישחקו גם תפקיד בקביעה איזה סוג של מעלית רכב נכים הוא הטוב ביותר עבורך. הקפד לבחור במעלית שיכולה להכיל את המשקל והגודל של מכשיר הניידות שלך.

התקנה: חלק מהמעליות לנכים דורשות התקנה מקצועית, בעוד שאחרות יכולות להיות מותקנות על ידי המשתמש. קחו בחשבון את דרישות ההתקנה והעלויות בעת בחירת מעלית.

תקציב: מעלון רכבי נכים עשוי להשתנות במחיר בהתאם לסוג ולתכונות. הגדירו תקציב ובחרו מעלית שתתאים לטווח המחירים שלכם.