כיורי מטבח – איך בוחרים נכון?

הכיור הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בחלל הפנים וכמובן במטבח. אבל איך בוחרים נכון בין סוגים שונים של כיורי מטבח ובאיזה חומרי גלם משתמשים על מנת לייצר אותם? הנה המדריך המלא למטבח משודרג וזינוק באיכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו

בחירת כיור מטבח נכון יכולה להיות משימה לא פשוטה בהתחשב בשפע האפשרויות הקיימות כיום. השוק מוצף בכיורים בצורות, גדלים וחומרים שונים, מה שמקשה להחליט מה מתאים בצורה מושלמת למטבח אמנם בעבר היה רק כיור סטנדרטי אחד זמין, אבל היום יש שפע של אפשרויות לבחירה.

כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, ריכזנו עבורכם מדריך מקיף המתאר את סוגי הכיורים השונים הקיימים בשוק. על ידי מעבר על המדריך הזה, תוכלו להגיע לחנות עם הבנה מוצקה של מה שיתאים למטבח שלכם בצורה הטובה ביותר.

סוגי כיורים – כל מה שצריך לדעת

השלב הראשון של בחירת כיורי מטבח היא להשוות בין הדגמים הפופולאריים. הנה למשל סוגי כיורי המטבח השונים שתוכלו לבחור מהם:

  1. כיור חרס: כיור זה בעל מראה קלאסי וקל לניקוי. הוא מותקן באמצעות התקנה שטוחה ומגיע בצבעי לבן ושמנת. עם זאת, יש לו מגבלות מסוימות, כמו חוסר גמישות ביצירת חורים עבור ברזים וחוסר יכולת להבטיח ליטוש מדויק.
  2. כיור נירוסטה: כיורים אלו אידיאליים לעיצובי מטבחים מודרניים ומגיעים בטווח מחירים רחב המבוסס על גודל, עומק ועובי. למרות שהם בעלי מראה מבריק וקלים לניקוי, הם נוטים ליצור כתמי אבנית ושריטות ורועשים בעת שטיפת כלים.
  3. כיור סיליקה קוורץ: כיורים סינתטיים אלו ניתן להשיג בצבעי לבן ובדגמים להתקנה נוחה. הם פחות מבריקים מכיורי חרסינה וטווח המחירים שלהם משתנה בהתאם לצפיפות החומר וגודל הכיור. החיסרון הוא שהם רגישים לכתמים ושריטות.
  4. כיור סיליגרניט: כיורים אלו דומים לכיורי סיליקה קוורץ אך עמידים יותר בפני כתמים ושריטות. יש להם מרקם מחוספס ומגיעים בצבעים מנוקדים, מה שיכול להפוך את הניקוי למאתגר.
  5. כיור קריסטדור: כיורים אלו דומים לכיורי סיליגרניט אך בעלי מרקם חלק ואחיד. הם קלים לניקוי ופותרים את הבעיות של כיורים מסוג זה. עם זאת, הם יקרים יחסית.

בשלב הבא מגדירים צרכים וסדר עדיפויות. באופן כללי, בחירת כיור המטבח המתאים תלויה בהעדפות האישיות, עיצוב המטבח והתקציב. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, כדאי להגיע אל אולמות התצוגה ולהתרשם מקרוב מההבדלים בין כיורים למטבח.

האם עדיף כיור כפול ומה כדאי לשים לידו?

כיור כפול מתאים לקהל יעד ספציפי. ראשית, הוא אידיאלי עבור שומרי כשרות ואנשים שמפרידים בין בשר לחלב. אם יש שני תאים בתוך הכיור, ניתן להשתמש בכל אחד מהם לסוג אחר של סכו"ם. שנית, הוא יכול לעזור גם למי שאוהבים לבצע כמה משימות בעת ובעונה אחת. במקרים כאלה, ניתן בקלות להשתמש בכלים באגן אחד ולשטוף אותם באגן השני. 

לשם השוואה, כיורים עם כיור בודד, לעומת זאת, מספקים יותר מקום לסירים ומחבתות גדולים יותר. אלו גם הכיורים שמוצאים ברוב הבתים והמידות שלהם הופכות את הדגמים לזולים יחסית. כדי לבחור אותם, משתמשים במפרט המתואר על ידי היצרן. 

לבסוף, יש את הנושא של אביזרים להשלמת המראה והנוחות. קיימים אביזרים שונים לכיורי מטבח, כגון רשתות כיור, קרשי חיתוך ומסננות. רשתות כיור יכולות להגן על הכיור מפני שריטות ושקעים, בעוד שקרשי חיתוך יכולים לשמש לקצוץ ירקות ופירות. בנוסף, ניתן להשתמש במסננות לניקוז פסטה וירקות, מה שהופך אותם לתוספת נוחה לכל כיור מטבח.