מקלחונים לאמבטיה – ההבדלים

בין אם אתם מעדיפים עיצוב מודרני, מלוטש או סגנון קלאסי המוסיף אופי לחדר האמבטיה שלכם, יש אינספור אפשרויות זמינות שיתאימו לכל טעם. עם כל כך הרבה סוגים שונים של מקלחוני אמבטיה, חומרים ושיטות התקנה, חייבים לקרוא את המדריך שיעזור לנו לבחור.

אם אתם בתהליך של עיצוב חדר הרחצה מחדש, יש לשים לב לכמה דברים. ראשית, החליטו אם אתם רוצים מקלחון או אמבטיה. מקלחון חוסך במקום ומתאים בעיקר למי שאוהבים להתקלח בעמידה ולהרגיש בבית מלון כל ערב מחדש, בעוד אמבטיה מציעה בעיקר את האפשרות של מילוי מים לצורך שהות ארוכה בתוך המים החמימים.

לאחר מכן, החליטו על המידות והתייעצו עם בעלי מקצוע כדי לשמור על שיקולי הבטיחות. מקלחונים סטנדרטיים הם בדרך כלל קטנים יותר, עם אמבטיה וראש מקלחת מחוברים לקיר. מקלחונים גדולים יותר ומרוצפים מהרצפה ועד התקרה, מה שמקל על השימוש בהם עבור אלה שיש להם בעיות ניידות.

מה ההבדל בין סוגים שונים של מקלחונים לאמבטיה?

ישנם מגוון סוגים שונים של מקלחונים זמינים המתאימים לכל טעם ותקציב. מקלחונים רגילים למשל הם אופציה מצוינת לבעלי בעיות ניידות או מקום מוגבל. הם בדרך כלל יושבים על קיר והרצפה והקירות מרוצפים לחלוטין לתחושת ספא. מכיוון שלמקלחונים יש רצפה וקירות עם אריחים מלאים, הם קלים לניקוי והם אופציה מצוינת למשפחות עם ילדים קטנים או חיות מחמד. 

לשם השוואה, מקלחוני קיטור מעוצבים עם מחולל קיטור מובנה על מנת לספק חוויה מרגיעה, כמו ספא. הם יוצרים סביבה חמה ולחה שמרגישה מדהים בימים קרים ויכולה להיות דרך מצוינת להירגע ולהוריד מתח. בנוסף, אפשר לבחור מקלחוני אדים שמגיעים לרוב עם מושבים ומדפים מובנים לאחסון מוצרי הטיפוח והמגבות שלך כדי שלא יירטבו. הם נוטים להיות יקרים יותר מאשר אפשרויות אחרות בשל העיצוב המורכב והתכונות הנוספות. 

מקלחוני גשם הם סוג של מקלחון עילי. הם מגיעים במגוון רחב של סגנונות, גדלים וחומרים, כך שתוכל למצוא אחד שמתאים לצרכים ולטעמים שלך. הם אופציה מצוינת למי שרוצה למזער את השימוש במים ואפשר לשלב אותם עם סילוני גוף –מאפיין נפוץ במקלחות יוקרתיות בבתי מלון וזמינים כעת לשימוש ביתי. ניתן להתקין אותם בכל מקום במקלחת, מהקירות ועד לרצפה, והם מהווים דרך מצוינת לעסות ולניקוי שרירים כואבים.

באיזה חומרים משתמשים כדי לייצר מקלחונים?

יש מגוון רחב של חומרים זמינים למקלחת, מאריחים מסורתיים ועד חומרים חדשים ומודרניים. להלן מספר חומרים פופולריים מאוד לבניית מקלחונים:
צפחה – צפחה היא אבן טבעית שניתן להשתמש בה במגוון דרכים בחדר האמבטיה, החל מארון עצמאי ועד למקלחון צמוד קיר. 

גרניט – גרניט היא אבן פופולרית נוספת שניתן להשתמש בה במגוון דרכים בחדר האמבטיה, כולל כיור עצמאי או מקלחון צמוד קיר. החומר מגיע במגוון רחב של צבעים ודוגמאות כך שתוכל למצוא אחד שמתאים לטעם שלך ולשאר חדר האמבטיה שלך.
זכוכית – זכוכית היא חומר פופולרי לחדרי אמבטיה מודרניים ומשמשת לעתים קרובות בעיצובי מקלחונים צמודי קיר. יש מגוון רחב של עיצובי זכוכית, כך שתוכלו למצוא אחד שמתאים לטעמכם ומתאים לשאר חדר האמבטיה שלכם.

לבסוף, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל שיטת התקנה כדי לוודא שבוחרים את השיטה הטובה ביותר לצרכים. באופן הזה ניתן להתאים מקלחון לאמבטיה לתקציב שלנו וליהנות ממנו בטווח הקצר והארוך. חוץ מאשר היתרונות הפונקציונאליים, מקלחונים ללא ספק משדרגים את האסתטיקה של חדרי הרחצה ויש להם השפעה על הבית ואיכות החיים.