בר מים לשבת | כל הפתרונות באישור ההלכה

עולם ברי המים בשנים האחרונות הולך ותופס תאוצה, הימים של שתית מי ברז נראה כמו חלף מהרוח ופתרונות המים המסוננים הם מגוונים ונותנים מענה פונקציונאלי ועיצובי בעיקור לשוק הביתי. רוב הפתרונות שיש בשוק כיום מבוססים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אך מה לעשות שהפתרונות לא עולים בקנה אחד עם ההלכה. אם כך, חברות ברי השתיה יוותרו על פלח השוק החרדי המהווה כ13% מבתי האב בישראל? אם לא, מהו הפתרון?

צומת ( צוותי מדע ותורה) הגוף הנותן אישור הלכתי למכשירי חשמל בשבת, יחד עם פוסקי תורה והלכה מצאו פתרון שיהווה מחולל צמיחה לחברות ברי המים. בר מים לשבת. בניגוד לטכנולוגיה המבוססת על כרטיס חכם הנמצא בבר עצמו ועובד על חשמל, בר המים לשבת הינה מערכת דואלית שמצד אחד בכל ימות השבוע למעט ביום הקודש פועלת כמו כל בר מים רגיל, אך בלחיצת כפתור המערכת הופכת לפעול כבר מים לשבת ע"י מערכת הידראולית שאין בה סגירת מעגל חשמלית אלא פועלת בכוח הגרביטציה. את הרעיון הנ"ל לקחו מדעני צומ"ת ושותפיהם מעולמות המיצים והמשקאות הנמזגים בחדרי בתי המלון בישראל שרובם שומרים שבת לטובת אורחיה שומרי השבת והמסורת.  

בר מים לשבת יהווה תחליף למחממי המים ומייחמים המגוונים בשוק, לא רק בגלל פתרון פונקציונאלי, אלא גם בגלל הנראות של המכשירים החדשים המעוצבים בטוב טעם ומתאים לכל מטבח וגם בגלל הבטיחות לילדים.

בכלל פלח השוק החרדי מהווה כיום כח רכישה לא קטן ולמרות השמרנות של שוק זה, לא פעם הדתיים ואף החרדים מאמצים לעצמם טכנולוגיות ומוצרים חדשניים כל עוד זה לא מתנגח עם ההלכה.

חברות ברי המים כבר מסתערות על שוק ברי המים לשבת, וזאת ע"י אימוץ חברות פרסום המתמחות בעולם החרדי והדתי מסורתי, פתיחת חנויות קטנות ועמדות פרסום והסרה בכנסים רבי משתתפים,  ידוענים בעלי השפעה מצאו את עצמם בקמפיינים של אותן חברות וכמובן האלונים המפורסמים המחולקים בכל ערב שבת בבתי הכנסת, צבועים בפרסומות של ברי מים לשבת.