ניתוח הצמדת אוזניים

מצב של אוזניים בולטות פוגע באסתטיקה, בדימוי העצמי ולעיתים גם בתפקוד. בשביל להתמודד עם המצב הזה בצורה רפואית, ניתן לשקול ניתוח ייעודי. במאמר הבא נסביר מה כולל ניתוח הצמדת אוזניים ומה היתרונות שלו

ניתוח הצמדת אוזניים מבוצע על ידי בעלי מקצוע מהתחום של ניתוחים פלסטיים. לרוב מומלץ לבצע את הניתוח אם האוזניים מזדקרות מעל 20 מ"מ, בזווית שעולה על 35 מעלות לעומת עורף הקרקפת. מנגד, כן צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהתייעץ עם הרופא לגבי התאמה של הניתוח למצב הקיים ולתוצאות שאותן רוצים להשיג.

למה לשקול ניתוח הצמדת אוזניים?

כדאי לשקול ניתוח הצמדת אוזניים בגלל האופן שבו הוא משפיע לרעה על איכות החיים. ראשית, הוא פוגע באסתטיקה של הפנים ולכן גם עלול לגרום לפגיעה מסוימת בתחושת הדימוי והביטחון העצמי. שנית, הניתוח פותר בעיות של אוזניים בולטות גם אצל גברים וגם אצל נשים ובעזרתו ניתן להעניק מראה פרופורציונאלי לכל הגוף.

מתי מבצעים ניתוח הצמדת אוזניים?

את הניתוח מבצעים רק לאחר השלמת תהליך הגדילה של האוזן. לרוב זה קורה החל מגיל 5 ובכל מקרה לא מומלץ לבצע אותו לפני גיל 3. גם פה, הדבר הנכון לעשות הוא להתייעץ עם רופא אמין שמכיר את התחום מקרוב ומחויב למסור מידע רלוונטי ועדכני.

איך בוחרים איפה לבצע את הניתוח?

ניתוח הצמדת אוזניים הוא הליך כירורגי. המשמעות היא שמדובר בהליך שיש בתוכו סיכונים וחשש לסיבוכים, למרות שאחוזי ההצלחה גבוהים מאוד. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון את הסיכונים האלה כאשר בוחרים איפה בדיוק לבצע ניתוח הצמדת אוזניים ולתת עדיפות לרופא מומחה, מנוסה ומיומן.

איך מבצעים את הניתוח?

אפשר לבצע את הניתוח על ידי כירורג בסטנדרטים רפואיים מחמירים ותחת פיקוח של משרד הבריאות. בנוסף, ניתן לבחור בין כמה דרכים לשינוי הצורה של האוזן: או חתך בסחוס שמתפקד בתור הרקמה העיקרית של האוזן, או קיפול ותפירה של הסחוס במקום להסיר אותו. בנוסף, יש ניתוחים שבהם עדיף לבצע חתך קטן בחלק האוזן האחורי כדי לקבל גישה לסחוס ואז לסגור את החתך עם תפרים.

כמה זמן נמשך הניתוח ולאיזה תוצאות אפשר לצפות?

ניתוח של מבוגרים מתבצעת תחת הרדמה מקומית ושילוב של חומרי הרגעה נוספים. אצל ילדים מבצעים הרדמה כללית, בעיקר כדי לוודא שהמנותח לא יזוז. בכל מקרה, הניתוח אורך 2-3 שעות לפי המורכבות של התהליך. במידה ומבוגרים מבצעים את הניתוח, הם יכולים בדרך כלל להשתחרר באותו יום. במקרים מורכבים או אם מדובר על ילדים, ההעדפה היא להשאיר את המנותח להשגחה למשך לילה אחד לפחות. לאחר מכן ניתן לבדוק את קצב ההחלמה וההתאוששות כדי לשחרר.

הדרך לניתוח עוברת אצל ד"ר דוד רדרמן מומחה לניתוחים פלסטיים בע"מ

התייעצות קצרה עם ד"ר דוד רדרמן מומחה לניתוחים פלסטיים בע"מ היא כנראה כל מה שחסר לך על מנת לקבל החלטה מושכלת לגבי הניתוח הבא. אם חשוב לך להשלים במלואו את התהליך של ניתוח הצמדת אוזניים, כדאי לפנות אל ד"ר רדרמן כמה שיותר מהר ולרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. באופן הזה, יהיה לך קל יותר לדעת גם מהו מהלך הניתוח עצמו וגם למה לצפות מבחינת התוצאות.

השארת פרטים באתר של ד"ר דוד רדרמן מומחה לניתוחים פלסטיים בע"מ תהיה עבורך צעד ראשון בכיוון הנכון. כעת, כל שנותר הוא להתייעץ עם המומחים במרפאה של ד"ר דוד רדרמן מומחה לניתוחים פלסטיים בע"מ ולפנות אלינו בהקדם.