פתרונות קירוי והצללה לבריכות שחיה

פתרונות קירוי והצללה לבריכות שחיה ביתיות

הצללה לבריכות שחיה בישראל

ישראל אידיאלית לבניית בריכות שחיה ביתיות בגלל מזג האוויר הנוח ששורר בה, אולם זהו גם החיסרון שמקשה על שימוש בבריכה בשעות החום והשמש הקופחת. ההגנה על בריכות אלה מתבקשת גם כדי להשמיש אותן לרחצה בכל שעות היום וגם לספק הגנה מפני קרינה לרוחצים בה. ישנם כמה סוגי פתרונות הצללה וקירוי לבריכות אלה והן מותאמות לבריכה לפי מבנה וסוג ולפי המפרט של אזור ההצללה.

 

והצללה לבריכות שחיה
והצללה לבריכות שחיה

למה חשובה הצללה מעל בריכות שחיה ביתיות?

ראשית, היתרון הגדול ביותר הוא שהצללה מקררת את האוויר מתחתיה כך שאפשר לשחות בבריכה בשעות חמות יחסית, מלבד שרב, כמובן, שהוא מסוכן לכולם גם במים. שנית, הקירוי מגן מפני קרינה ישירה וחזקה שפוגעת בבריאות. בסוגים שונים של הצללה, הקירוי מעל בריכות שחיה ביתיות יכול להיות גם יותר רחב וגדול משטח הבריכה עצמה, כך שהוא יוצר הצללה גם על השטח שמקיף אותה ומגן גם על מי שישוב על שפת הבריכה ונהנה מהשהות לידה. שלישית, קירוי מגן על המים מפני לכלוך שעף אל המים וחוסך לכם בעלויות הניקוי והטיהור. יתרון נוסף הוא הפחתת האידוי של המים בשמש הישירה, כך שלא צריך למלא מים כל הזמן.

מה חשוב לדעת על קטגוריות של הצללה וקירוי?

יש כמה קטגוריות של הצללה וקירוי והן מתחלקות לפי מפרט הבריכה והאזור והצורך בקבלת היתרי הקמת הקירוי, ולפי הדגמים של הבריכה וההצללה שמתאימה להם. יש קירויים שאפשר לעגן לקירות המבנה שליד הבריכה ויש קירויים שאפשר לבנות רק על עמודי תמיכה שמותקנים מסביב לשטח הבריכה. במקרים כאלה, צריך קודם לבדוק את המטרה הראשונית של ההצללה ולהחליט אם הקירוי יכלול גם את שטח הישבה שמסביב לבריכה כדי לבחור את סוג ההצללה.  כמו כן, התקציב קובע האם תסתפקו בהצללה חלקית או בהצללה מלאה על כל שטח בריכת השחייה הביתית ומאיזה סוג היא תהיה. חשוב לדעת גם שאפשר לנצל את תנאי השטח כדי לשלב פתרונות הצללה שונים על מנת לכסות שטח גדול בצורה נוחה.

סוגי הצללה וקירוי

להלן הסוגים העיקריים שאפשר למצוא, כאשר כל אחד מהם ניתן למעשה להתאמה אישית ולשילוב בין כמה עקרונות, לפי מבנה הבריכה והחצר שלכם.

  • מפרשי הצללה, סככות וציליות – הסוג הנפוץ ביותר שנוח להקמה הוא פתרונות הצללה מיריעות בדים חזקים ורשתות הצללה. ההבדל ביניהן הוא בגודל, בצפיפות הבד והרשת ובנקודות העיגון שלהן. יש כאלה שמעגנים לקירות שמסביב לבריכה באמצעות טבעות מיוחדות וכבלים, יש כאלה שנתלות על עמודים מיוחדים שמותקנים מסביב לבריכה, ויש כאלה שאפשר לתלות בצורות שונות ובתכנון הנדסי מדויק על מנת שיצלילו בצורה המיטבית ביותר. בדרך כלל צבען לבן אבל אפשר גם לצבוע בצבעים שונים ולהוסיף הדפסות.
  • מרקיזות – הצללה שמתאימה לבריכות שחייה קטנות הקרובות למבנה, כך שאפשר להתקין על הקיר הצמוד להן בסיס של מרקיזה. מרקיזה היא סוכך שנפתח ידנית או חשמלית ואפשר לכוון אותן לפי השעה ביום וזווית השמש. מתאימה פחות לשטח גדול של בריכה בגלל פריסה המוגבלת שלה. היא מצוינת גם להגנה בחורף מפני גשמים. יכולות להיות מחומר עמיד כמו PVC, כדי שיתאימו גם לחורף.
  • סוככי בד מתקפלים או קבועים – משלבים בין הציליות לבין המרקיזות ונותנות הגנה מצוינת לקיץ בשטחים קטנים.
  • פרגולות – פרגולות הן עולם שלם של מוצרים שיכולים להיות עשויים מאלומיניום עמיד ואיכותי או מעץ טבעי, תלוי בטעמכם ובדרישות שלכם. הפרגולות דורשות במקרים מסוימים גם היתרים להקמה משום שהם מעין מבנים שמוקמים מעל הבריכה וחשוב גם שיעמדו בתקנות הבטיחות המחמירות ביותר.