קונסטרוקטור - יורם כליפה

קונסטרוקטור – המלצה לקונסטרוקטור המקצועי ביותר בישראל

קונסטרוקטור מקצועי מאפשר לנו לבצע שינויים במבנה הבית. במאמר הבא נסביר למה צריך להשיג את הקונסטרוקטור המקצועי ביותר, איזה מסמכים יכולים לקצר את התהליך וכיצד בוחרים נותני שירות רלוונטיים.

קבלנים ואנשים פרטיים משתמשים בשירותי קונסטרוקטור על מנת להקים פרויקטים ולבצע שינויים והתאמות. עם זאת, יש הבדל בין קבלנים שנעזרים בו עוד לפני תחילת הפרויקט וכדי לאשר אותו מול הרשויות – לבין אנשים פרטיים שזקוקים לו בשתי סיטואציות מרכזיות בלבד: או כאשר הם רוצים לבצע שיפוצים מסוימים או בשביל להוסיף עומס על המבנה.

החשיבות של קונסטרוקטור במהלך שיפוצים

אישור קונסטרוקטור לפני שיפוצים רלוונטי אם רוצים להוריד או להוסיף אלמנטים שעלולים לפגוע ביציבות הבניין. כדי לוודא שאין פוטנציאל פגיעה כזה, מתייעצים עם קונסטרוקטור לגבי הזזה או הריסה של עמודים, שינוי מיקום של קירות וקורות וכן הלאה. כמו כן, יש לזכור שהאישור ניתן על ידי קונסטרוקטור והוא לא רלוונטי להעסקת אדריכל או מעצב פנים. אך כן קריטית להנדסה של המבנה.

מתי נצטרך את הקונסטרוקטור כדי להוסיף עומס למבנה?

במקרים של הוספת עומס למבנה, המטרה היא להיעזר בידע של קונסטרוקטור על מנת לקבל אישור לכך שלא ייגרם לו נזק. כל מבנה הוא בעל הגבלת עומס מסוימת שאותה צריך להכיר מראש. הגבלת העומס נקבעת לפי השלד ואסור לעבור אותה. ברוב המקרים, נרצה למשל לקבל אישור קונסטרוקטור לגבי הסוגיות הבאות:

  • הוספת מרפסת
  • בניית בריכה על הגג
  • בניית חדר נוסף על שטח הדירה
  • תוספות בנייה

פנייה אל קונסטרוקטור רלוונטית כדי לראות מה אפשרויות הבנייה. לאחר מכן, ניתן להתייעץ איתו לגבי התאמות בתכניות הבנייה. אם לדוגמא ההמלצות של קונסטרוקטור לא עולות בקנה אחד עם העומס שאותו מותר להטיל על המבנה ועל השלד, יהיה צורך לבצע התאמות ושינויים.

מה כולל התהליך של קבלת אישור קונסטרוקטור?

הבעיה העיקרית עבור לקוחות פרטיים שרוצים לבצע שינויים או התאמות במבנה היא חוסר היכרות עם שלבי התהליך עצמו. זה עלול לעכב את הפרויקט ואף לגרור הוצאות כספיות, לכן חשוב לפעול נכון: ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ כדי לתת לו פרטים לגבי גיל המבנה והמיקום שלו, לתאם ביקור לצורך ביצוע סקירה הנדסית ולבסוף לקבל אישור לגבי מה מותר לעשות ואיך.

המחיר של האישור מתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים, לפי מורכבות הפרויקט והדרישות. בכל מקרה, זו השקעה משתלמת גם מטעמי בטיחות וגם כי בגלל החוק.

החשיבות של אישור קונסטרוקטור היא סיבה מעולה להקדים ולפנות אל כליפה יורם – הנדסאי בניין. במשרד שלנו יטפלו עבורך בשלבים שונים של הפקת האישור וידאגו שהוא יגיע אליך מהר ובצורה מלאה. אם חשוב לך לרכז את כל שירותי הקונסטרוקטור תחת קורת גג אחת, הגעת לכתובת הנכונה.