ניקוי מנדפים למטבח תעשייתי

שירותי ניקוי מנדפים למטבח תעשייתי

ניקוי משפר את התפקוד של המנדפים, מצמצם סיכון להתלקחות והתפרצות דליקה או שריפה ובאופן כללי קריטי לתפקוד נכון של המטבח התעשייתי. עם זאת, לא ניתן לנקות לבד את המנדפים ומאוד חשוב להזמין חברה מקצועית שזו בדיוק ההתמחות שלה

מנדפים למטבח תעשייתי הם חובה על פי החוק. התפקיד של המנדפים הוא לקלוט את האדים ולמנוע ולנדף החוצה את הריחות. בנוסף, יש סוגים שונים של מנדפים וגם הבדלים בין הדגמים המיועדים עבור המטבח הרגיל לעומת המטבח התעשייתי. העניין הוא שכל סוגי המנדפים ללא יוצא מן הכלל מחייבים ניקיון תקופתי.

החשיבות של ניקיון תקופתי עבור המנדפים

על פי הוראות החוק ניקוי מנדפים מתבצע אחת לתקופה מסוימת וזאת כדי להשיג כמה מטרות שונות. ראשית, הניקוי חשוב כי הוא משפר את התפקוד של מנדף למטבח תעשייתי. שנית, ניקוי מנדף תעשייתי מתבצע כדי לצמצם סיכון להתלקחות והתפרצות של דליקה, התלקחות או שריפה. כאשר מנקים את המנדפים ומסירים מהם את עודפי השומן, יש פחות סיכוי לפגיעה בציוד או חלילה בחיי אדם.

איך מנקים מנדפים למטבח תעשייתי?

הבעיה היא שלא ניתן וגם לא כדאי לנסות לנקות לבד מנדפים למטבח תעשייתי. בשביל לנקות מנדפים צריך להשתמש בציוד מיוחד, להכיר את האופן שבו הם בנויים, להבין מה גורם לתקלות הנפוצות ולהתמקד באזורים שצוברים את הכי הרבה לכלוך ועודפי שומן. יתרה על כך, מנדף תעשייתי הוא מטבעו חלק ממערכת גדולה ומורכבת – בעיקר במטבחים תעשייתיים. בשביל לנקות את כל האזורים השונים של המנדף הזה, משתמשים בשירות מקצועי.

איך בוחרים חברה מקצועית שמתמחה בניקוי מנדפים?

ניתן לבדוק מראש את תחום ההתמחות של כל חברה שמציעה שירות של ניקוי מנדף תעשייתי. לאחר מכן, אפשר ליצור קשר עם הנציגים של החברה ולשאול על מספר שנות הניסיון שיש להם. כמו כן, כדאי להשוות בין שירותי ניקיון של מנדפים למטבח תעשייתי לפי מחירים. לבסוף, יש להציב את הזמינות בראש סדר העדיפויות – כי אם המנדף לא נקי לא ניתן להמשיך להשתמש במטבח בלי לסכן את העובדים.

כמה עולה לנקות מנדף?

העלות של שירותי ניקיון עבור ניקוי מנדפים למטבח תעשייתי אינה קבועה אלא מושפעת מגורמים שונים. ראשית, המחיר מושפע מגודל המנדף והמפרט שלו: ככל שהמנדף גדול יותר, כך יעלה יותר לנקות אותו וזה ידרוש השקעה יותר גדולה של זמן ומשאבים. שנית, צריך להביא בחשבון את מצב המנדף. ברוב המקרים, מטבחים תעשייתיים שבהם הפעילות מתבצעת בצורה אינטנסיבית גורמים להצטברות של המון לכלוך.

ניקוי מנדפים וארובות – כל מה שצריך לדעת

ניקוי ארובות מתבצע יחד עם המנדפים עצמם. הניקיון של הארובות שמובילות את העשן והריחות החוצה חשוב לא פחות מהמנדף שנמצא בתוך המטבח התעשייתי עצמו ומעל הכיריים או התנור, כדי לשפר את בטיחות העובדים ואת סביבת העבודה. יתרה על כך, החוק מחייב תחזוקה לכל סוג של מערכת נידוף עשן ואוורור. לכן מנקים את הארובות והמנדפים אחת לשנה ואז גם מקבלים את אישור הרשויות.

מי צריכים לאשר את הביצוע של ניקוי מנדפים למטבח תעשייתי?

התייעצות עם חברה מקצועית מאפשרת לבעלי מטבחים מוסדיים לרכז את שירותי הניקיון של המנדפים והארובות בצורה מסודרת. מלבד הניקיון עצמו, היתרון הוא שניתן לקבל מהחברה דוח שמעיד על ביצוע הניקיון. לאחר מכן, כל שנותר הוא להגיש את הדוח לרשות הכבאות וההצלה, לחברת הביטוח ולגופים רגולטוריים עירוניים. זו הדרך היחידה להבטיח את התפקוד התקין של המנדף והמטבח.

 

אולי יעניין אותך גם >> איך לבחור מנדף למסעדה?