אספקת סולר לתחבורה

אספקת סולר לתחבורה

שירותי אספקת סולר לתחבורה מתאימים לחברות שעוסקות בתחומים שונים במשק. במאמר הבא נסביר כיצד בוחרים מערך שירות מקצועי, כמה זה אמור לעלות ומה היתרונות של סולר לתחבורה למנועי דיזל

לקוחות שונים במשק זקוקים לשירותי אספקת דלקים ובעיקר סולר. הלקוחות העיקריים הם למשל חברות הובלות, חברות הסעות וחברות שמפעילות מוניות. לשם השוואה, חברות אחרות זקוקות לאספקת סולר קבועה על מנת להפעיל ציוד מכני הנדסי, מלגזות ואפילו כלי שייט או כלים חקלאיים. בכל אחד מהמקרים האלה, לא ניתן להפעיל את כלי התחבורה ללא סולר שמתאים למנוע ועומד בסטנדרטים מבחינת איכות ובטיחות.

איך מקבלים את הסולר?

לקוחות בסקטור הפרטי, העסקי והציבורי משתמשים כיום בשירותי אספקת סולר לתחבורה שניתנים על ידי חברות מקצועיות. חברה מקצועית יכולה לתאם כמויות גדולות או קטנות של סולר תחבורה על פי צרכי הלקוח. כמו כן, התנהלות מול חברה מקצועית מאפשרת לתאם מראש את הכמויות הגדולות של הסולר לפי תקופת הביקוש האופייניות לכל תחום ותחום.

מה משפיע על מחיר הסולר?

במהלך השוואת מחירים סולר לתחבורה צריך להתייחס לכמה גורמים מרכזיים. ראשית, יש הבדל משמעותי בין מחיר סולר לתחבורה באילת לבין שאר רחבי הארץ. ההבדל נובע מהמע"מ שעומד נכון להיום על 17%, לכן חברות שמגיעות לאילת יעדיפו להשיג שם את הסולר ולחסוך בהוצאות. מעבר לכך, קיימים הבדלים גיאוגרפיים גם בין שאר רחבי הארץ: ככל שתחנת האספקה של הסולר ממוקמת במיקום מרכזי יותר, כך מחיר ליטר סולר יעלה. 

מה המחיר הממוצע של הסולר?

נכון להיום עומד מחיר סולר לתחבורה על 8.6-9.6 לליטר. עם זאת, יש להביא בחשבון שהמחיר הממוצע יורד ככל שרוכשים כמויות גדולות יותר של סולר. אם מתאמים את האספקה לכמויות סולר גדולות, ניתן לחסוך בהוצאת מאות שקלים בחודש. במהלך השוואת מחירים סולר לתחבורה מחייב התייחסות לעניין הכמויות ובעיקר התאמה לצרכי קהל היעד והלקוחות.

מה בודקים חוץ מאשר המחיר?

בחירה נכונה של חברה שמתמחה בשירותי אספקת סולר לתחבורה היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב, כי יש עוד אלמנטים שמשפיעים על ההחלטה ולא קשורים אל המחיר. אחד מהם הוא המקצועיות של החברה והיכולת שלה להתחייב לעמידה בלוח זמנים. אם חברת אספקה לא עומדת בלוח זמנים, זה אומר שהלקוח לא יכול להפעיל את המכונות, את כלי התחבורה או את הציוד שעומדים לרשותו.

למה להתקין צובר?

חברות מקצועיות מציעות כיום אפשרות של חיסכון משמעותי ברכישת סולר באמצעות התקנת צובר. את הצובר אפשר להתקין בבית העסק על מנת לתאם קנייה מרוכזת של כמות ליטרים גבוהה, על מנת לחסוך בכל תדלוק. כמו כן, ניתן לצמצם הוצאות תחזוקה ולחסוך זמן יקר ערך על תיאום שירותי האספקה ועל המתנה לסולר.

איך בוחרים חברה מקצועית?

בסופו של דבר, חברה שמתמחה בשירותי אספקת סולר לתחבורה צריך לבחור לפי מחירים, עמידה מלאה בזמני אספקה ומהירות השירות. אם לא בטוחים לגבי איכות השירות של חברה מסוימת לעומת חברה אחרת, ניתן לקבל עליה המלצות. במידה ולא מכירים אישית לקוחות מרוצים שיכולים להמליץ על החברה, ניתן להתחיל מולה תקופת ניסיון.

לא להתפשר על איכות הסולר

הכי חשוב  לא להתפשר על איכות הסולר, גם אם רוצים לחסוך בהוצאות על האספקה. הסולר הוא כיום האמצעי הנפוץ ביותר עבור כלי תחבורה בתחומים שונים של המשק, אז אסור להתפשר על האיכות שלו ואין סיבה לקחת סיכונים מיותרים.