ייעוץ עסקי לאדריכלים

אדריכלים? מחפשים ייעוץ עסקי? כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא

אדריכלים הם בדרך כלל נותני שירות עצמאיים שמתנהלים מול שורה ארוכה של סוגי לקוחות, גופים ועסקים. אם אדריכלים רוצים לייעל את העסק ולהגדיל את מספר הלקוחות והרווחים, כדאי להם להשתמש בשירותי ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי ניתן בכל תחום לפי המאפיינים שלו. מלבד ההבדל בין ייעוץ עסקי לעצמאיים, בעלי עסקים וחברות, אפשר לראות גם הבדלים בין תחומי עיסוק ספציפיים. כיום למשל, אחד מתחומי העיסוק ששואבים את הכי הרבה יתרונות משירותי ייעוץ עסקי הוא זה שבו מתמחים אדריכלים.

מה זה ייעוץ עסקי עבור אדריכלים?

אדריכלים צריכים לקבל שירותי ייעוץ עסקי בהתאמה אישית כדי להגדיל את הרווחים שלהם. ייעוץ עסקי לאדריכלים יוצא מתוך נקודת הנחה שהם מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את אופי השירות ואת הלקוחות, אבל שלא תמיד יש להם זמן או ידע לנהל את שאר ההיבטים של העסק: החל מהאופן שבו בונים תכנית עסקית ועד ניסוח אסטרטגיה לגיוס לקוחות חדשים.

מהי תכנית עסקית עבור אדריכלים?

תכנית עסקית היא כלי שבו אדריכלים משתמשים על מנת לוודא שהם עומדים ביעדים שהם הציבו לעצמם. את התכנית העסקית כדאי לנסח עוד לפני שמקימים עסק, כמו למשל כדי לגייס הון מהבנק או לשכנע יזמים להשקיע. בשלבים מאוחרים יותר, תכנית עסקית מאפשרת לאדריכלים לבדוק את עצמם ביחס למתחרים, לוודא שיש להם תזרים מזומנים כדי לשלם לספקים ועובדים ועל מנת להמשיך לצמוח ולהתפתח.

מה היתרונות של ייעוץ עסקי לאדריכלים?

ייעוץ עסקי ניתן על ידי בעלי מקצוע שעוברים הסמכה ומכירים מקרוב את התחום של ניהול, שיווק, מימון, חשבונאות ועוד. כאשר אדריכל משתמש בשירות של ייעוץ עסקי, הוא למעשה מעביר חלק מתחומי האחריות אל גורם חיצוני. בזמן הזה, האדריכל ממשיך לעשות מה שהוא טוב בו – בין אם זה לתכנן בתים פרטיים או לספק שירות לקבלנים ויזמים.

למה אדריכלים צריכים שירותי ייעוץ?

כל עסק צריך שיהיה גורם חיצוני שיספק עבורו שירותי ייעוץ ויזהה מוקדם את הטעויות שהוא עושה. ספציפית אצל אדריכלים, זה יכול לעשות את ההבדל בין לקוחות מרוצים ומאוכזבים ובין הצלחה וכישלון. אם האדריכל משתמש בשירותי ייעוץ, הוא מייצר לעצמו יתרונות מול המתחרים. הייעוץ העסקי הופך את ההתנהלות של האדריכל ליעילה יותר וכך היא משפרת את הביצועים שלו לפי התכנית העסקית.

באיזה שלב כדאי לאדריכלים לפנות לייעוץ?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא חייבים לחכות למשבר כלכלי בעסק על מנת לפנות לשירותי ייעוץ עסקי. אם כבר, ההפך הוא הנכון: עדיף לפנות כמה שיותר מוקדם לשירותי ייעוץ עסקי המותאם לאדריכלים ולתכנן בצורה מסודרת גם את התכנית העסקית של אדריכלים. אם אדריכלים פונים לייעוץ מוקדם, הם מקבלים החלטות טובות יותר שמשפיעות על הלקוחות וכמובן גם ישירות על הרווחים, ההכנסות והיציבות של העסק שלהם.