ייעוץ עסקי לאדריכלים

ניכיון שיקים מסחריים לעסקים

שירותי ניכיון שניתנים על ידי בנקים וחברות חוץ בנקאיות יכולים להיות כלי אשראי יעיל עבור סוגי עסקים שונים. במאמר הבא נציג מהם היתרונות של השירות ונסביר כיצד בוחרים אותו

עסקים קטנים ובינוניים יכולים להפוך שיקים דחויים למזומן. בשביל לעשות זאת משתמשים בשירותי ניכיון שניתנים על ידי בנקים וחברות חוץ בנקאיות. השירות של ניכיון שיקים מסחריים לעסקים הוא לא רק חוקי ומשתלם, אלא גם יעיל עבור בית העסק מבחינת מערכת היחסים שלו עם הלקוחות. 

מה היתרונות של ניכיון שיקים לעסקים?

יש כמה יתרונות משמעותיים שאותם חברה המבצעת ניכיון שיקים מציעה עבור בתי עסק. ראשית, היא מאפשרת להם לקבל את הערך הכספי של השיקים הדחויים תמורת ריבית הוגנת שמוסכמת מראש. הריבית נקבעת לפי הזמן שנותר עד למועד הפירעון, רמת הסיכון שחברת הניכיון לוקחת על עצמה וגובה הסכום הנקוב על גבי השיק. באמצעות השירות הזה, בתי עסק בכל תחום יכולים לשמור על תזרים המזומנים המתוכנן שלהם.

איך שירותי הניכיון משפיעים על לקוחות בית העסק?

עוד יתרון של פריטת שיקים בא לידי ביטוי באופן שבו השירות משפיע על לקוחות הקצה של בית העסק: כאשר בית עסק מאפשר ללקוחות שלו לשלם בשיקים, הוא למעשה מגוון את אפשרויות התשלום ומייצר לעצמו יתרון מול המתחרים. מן העבר השני, יכול להיות שבית העסק לא יצליח להגיע למצב שבו הוא יכול להמתין עד למועד הפירעון הנקוב על גבי השיק. כאן נכנסת לתמונה חברה שמתמחה בשירותי ניכיון שיקים מסחריים לעסקים ולכן כל הצדדים נהנים מהשירות שלה.

איך בוחרים חברת ניכיון?

השאלה המתבקשת היא מה בתי עסק ולקוחות מסחריים יכולים לעשות כדי להפוך את שירותי הניכיון למשתלמים יותר עבורם. אז קודם כל, הכי חשוב לבחור אך ורק חברה שעובדת ברישיון משרד האוצר. את הרישיון אפשר לקבל אם מוכיחים איתנות פיננסית ואם עומדים בסטנדרטים מקצועיים מחמירים. מבחינת משרד האוצר, חובה לעמוד בתנאים האלה כדי לקבל רישיון לאספקת שירותי ניכיון כדי להגן על הלקוחות וכדי להבטיח שהכסף יגיע בסופו של דבר לבעליו.

בחירת חברת ניכיון לפי הריבית והעמלה

פקטור אחר שניתן להתייחס אליו במהלך השוואה בין סוגי שירותי ניכיון שונים הוא המחיר. בשביל לתמחר את השירות מתייחסים לרמת הסיכון שחברת הניכיון לוקחת על עצמה, אבל יש מקום להביא בחשבון גם את הזמינות שלה ומהו האופן שבו היא משלמת – במזומן, בהמחאה בנקאית בלבד או אפילו בשיק לפירעון מיידי. לקוחות מסחריים לא יכולים להרשות לעצמם לחרוג מהתקציב ומהתכנית העסקית, לכן בדיקה מראש לגבי אופן קבלת התשלום היא כל כך חשובה.

שירותי ניכיון בתדירות קבועה 

כדאי ללקוחות מסחריים לבחור חברת ניכיון שמאפשרת להם בחירה אישית מבחינת התדירות והסכום. קודם מתבצעת בדיקה ראשונית, מיידית והיקפית לכלל השיקים, לאחר מכן בודקים מהם שיעורי הריבית ואז מגיעים להסכמה לגבי התדירות המומלצת. לשם השוואה, אפשרות אחרת היא לבחור חברה שאליה פונים רק אחת לתקופה מסוימת כדי לקבל שירותי ניכיון – אך צריך לבדוק האם זה כרוך בתוספת מחיר.

שירותי ניכיון ככלי פיננסי

בסופו של דבר, ניכיון שיקים מסחריים לעסקים הוא עוד כלי בארגז הכלים הפיננסיים שיש ללקוחות מסחריים. בעלי עסקים בישראל ובעולם משתמשים בשירות הזה באופן קבוע כי יש לו יתרונות רבים, שמשפיעים גם עליהם וגם על לקוחות הקצה. תודות למאפיינים אלו של השירות, הניכיון הוא כלי מומלץ ואף יעיל.