איזה סוג של מסמכים עליי לגרוס?

מגרסה רגילה או מקצועית מאפשרת להתמודד עם סוגים שונים של מסמכים. במאמר הבא נסביר איזה סוג של מסמכים כדאי לגרוס, איך עושים את זה ומה היתרונות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך

שירותי גריסה שניתנים על ידי חברה מקצועית מתאימים בעיקר למפעלי תעשייה וארגונים גדולים. בניגוד למגרסה רגילה שמשולבת במשרד ומסוגלת להתמודד עם כמות קטנה יחסית של מסמכים, כאן מדובר על שירותי שכולל הקצאת מערך נייד של גריסה בהיקפים גדולים. מבחינה טכנית, את הגריסה מבצעים בחצר הלקוח או במחסני החברה המבצעת.

גריסה כחלק ממחזור

קודם כל, אפשר לשלב את שירותי הגריסה השונים כחלק ממערכי מחזור. מערכים אלו רלוונטיים בתעשיית האלקטרוניקה, הפלסטיקה ומוצרי העץ והם רלוונטיים גם עבור מוצרי נייר. באמצעות גריסה מסודרת של הניירת, קל יותר להשלים את תהליך המחזור. כמו כן, תהליך המחזור כולל בתוכו את גריסת המסמכים והפיכתם לחומר גלם בתעשיית הנייר.

מה לגבי מסמכים סודיים?

אי אפשר לדבר על סוגים שונים של שירותי גריסה בלי להזכיר מסמכים סודיים. ברוב המקרים, גריסה בהיקפים גדולים של ניירת בלבד תהיה רלוונטית רק אם מדובר על מסמכים סודיים. במקרים של מסמכים סודיים, לא מספיק להעביר את הנייר למחזור. גם אם רוצים למחזר את הנייר, צריך לדאוג קודם כל לגרוס אותו. רק אחרי שגורסים את הנייר, יודעים בוודאות שהוא לא יגיע לידיים של האנשים הלא נכונים.

גריסת מסמכים שקשורים לפעילות החברה

הדוגמא הכי טובה למסמכים שאותם כדאי לגרוס היא כמובן אלו שקשורים לפעילות החברה. גם אם הפעילות של החברה היא חוקית לחלוטין ועומדת בכללי המוסר והאתיקה המחמירים ביותר, מאוד יכול להיות שבעלי העניין שקשורים אליה לא היו רוצים שהמידע יסתובב חופשי או יגיע אל המתחרים שלהם. לכן, סביר מאוד להניח שהגריסה של המסמכים תהיה רלוונטית עבור נושאים שקשורים למחירים, עלויות, כוח אדם וכן הלאה.

גריסת חוזים לעובדים זוטרים או בכירים

או דוגמא למסמכים שאותם כדאי לגרוס גם בסקטור הפרטי וגם בסקטור המוסדי היא של מסמכים שקשורים לחוזי העסקה של עובדים זוטרים ובכירים. אצל עובדים זוטרים, המטרה של גריסת המסמכים היא לזלוג זליגה של המידע או יתרון שהמתחרים יכולים לקבל בגלל חשיפה אליו. במקרה של עובדים בכירים, יכול להיות שהאינטרס של חברה מסחרית או ציבורית יהיה להסתיר את השכר של המנהלים כדי לשמור על חיסיון ועל פרטיות.

מה הקשר בין שירותי גריסה לבין המוצרים עצמם?

חברות רבות בארץ ובעולם משתמשות במערך מקצועי ורחב היקף של שירותי גריסה על מנת לדאוג שמידע על המוצרים עצמם לא יגיע אל המתחרים שלהן. זה קורה אם למשל מדובר על מוצרים שמיוצרים בתהליך סודי, בלי שהמתחרים יהיו מודעים אל חומרי הגלם ואל ההרכב שלהם. בנוסף, אפשר לתאם את שירותי הגריסה לקראת מהלך של השקת מוצרים חדשים שהמתחרים עדיין לא מכירים.

החשיבות של גריסה מקצועית

מכל האמור לעיל אפשר להבין לא רק את ההבדלים בין גריסה של מסמכים רגילים במגרסה משרדית לצרכי חיסכון במקום או מחזור לבין גריסה המונית של מסמכים רגישים וסודיים, אלא גם עד כמה זה קריטי להתייעץ עם בעלי מקצוע. אם רוצים להשלים את תהליך הגריסה מהר וביעילות, צריך לפנות אל חברות שזו ההתמחות שלהן. באופן הזה, ניתן לרכז את כל המידע מול אותה חברה ולתאם תהליך גריסה עם גמא תקשורת שכולל בתוכו טיפול בפסולת, מחזור ובמקרים מסוימים גם שינוע לאתרי הטמנה מורשים. צרו קשר בהקדם