איטום גגות

איטום גג בזמן שיפוץ

שיפוץ נותן לנו הזדמנות לבצע איטום גגות מחדש ולטפל בבעיות קיימות. אז איך בוחרים חומר איטום מתאים ולמה חשוב להתייעץ עם קבלן איטום מומחה? הנה כל התשובות

שיפוץ הוא תהליך ארוך ומסורבל שגם דורש מאיתנו הקצאת זמן וכמובן המון משאבים כספיים. מצד שני, השיפוץ הוא גם הזדמנות. אם מנצלים את מהלך השיפוץ כדי להתמודד עם בעיות קיימות, אפשר להשביח את ערך הנכס ולחסוך עוגמת נפש והוצאות מיותרות בעתיד. כמו כן, השיפוץ ממילא מחייב התאמות וגורם לכלוך – אז כל שנותר הוא לנצל זאת כדי לטפל גם באיטום.

מה החשיבות של איטום גגות.

איטום גגות נחשב לאחת הפעולות החשובות ביותר שאותן כדאי לבצע במהלך כל סוג שיפוץ. קודם כל, האיטום מונע חדירת מים ונזקים לתשתית, למבנה, ליסודות, לרכוש, למכשירי חשמל, לציוד אישי וכן הלאה. בנוסף, איטום יעיל מצמצם סיכוי להופעת כתמי עובש, פטריות וריחות טחב בתוך חלל הפנים. 

כמה עולה לאטום את הגג?

בשירותי איטום גגות מחיר הוא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. מטבע הדברים, עדיף לשלם עוד כמה אלפי שקלים על השיפוץ וליהנות מגג אטום – מאשר לנסות לחסוך עכשיו ואז בחורף לגלות כתמי רטיבות על התקרה, הקירות והרצפה. מצד שני, זה לא אומר שחייבים לשלם ביוקר. אם בוחרים נכון קבלני איטום ומשלבים אותם בשיפוץ ברגע המתאים, אפשר גם לחסוך בהוצאות וגם להבטיח תוצאות מעולות.

מה משפיע על איטום גג מחיר ועלויות?

רוב העלויות הקשורות לניקיון הגג ולפינוי פסולת בניין ממילא כלולות בשיפוץ. לכן, מה שמשפיע על המחיר של איטום גגות זה בעיקר סוג החומר שאותו בוחרים ליישם. הנה למשל כמה שיטות איטום גגות וההבדלים ביניהן:

  • איטום ביריעות ביטומניות – התשובה לשאלה איך לאטום גג למשך 10-15 שנים לפחות היא ליישם יריעות ביטומניות. היתרון של יריעות ביטומניות זה שיש להם יעילות מאוד גבוהה ועמידות מרשימה, בעוד החיסרון הוא מחיר גבוה.
  • זיפות גגות – מי ששואלים איך לאטום גגות ורוצים לקבל את התשובה הכי זולה בדרך כלל ימצאו אותה בזיפות. זה חומר לאיטום גגות שנחשב שכיח אבל גם קצת מיושן, אם כי החומר מאוד מתאים לגגות שטוחים ולמקומות שבהם צריך לבצע רק תיקון נקודתי ולא שיפוץ כללי.
  • שימוש ביריעות משוריינות – יריעות משוריינות יכולות לשמש כסוג של פתרון ביניים בין איטום ביריעות ביטומניות לבין זיפות גגות. היתרון הוא שאפשר לאטום איתן סוגי גגות שונים, אך החיסרון הוא עמידות מוגבלת ביחס לחומרים הביטומניים. 

איך יודעים איזה חומר לאיטום גגות לבחור?

יש כמובן עוד שיטות שבהן אפשר להשתמש על מנת ליישם איטום גג בזמן שיפוץ. בשביל לקבל את ההחלטה הנכונה גם בלי קשר לשיקולים הכלכליים, מאוד חשוב להתייעץ עם קבלן איטום מיומן. קבלן איטום הוא איש מקצוע שמגיע מהתחום, שיש לו ניסיון רלוונטי ושמכיר את ההבדלים בין השיטות והטכניקות. מעבר לכך, קבלן איטום יכול בעצמו לשתף פעולה עם קבלן השיפוצים כדי לעמוד בלוח זמנים.

החשיבות של תכנון מוקדם

 

כל סוג שיפוץ מחייב תכנון מוקדם. במסגרת התכנון המוקדם מחליטים מה לעשות, קובעים לוח זמנים ומנהלים משא ומתן על המחיר. בשלבים הללו, יכול להיות שהתייעצות עם קבלן איטום ואז מעורבות של קבלן שיפוצים יהיו חדשות מעולות. בזכות שיתוף הפעולה הזה, ניתן יהיה להשיג את כל תוצאות האיטום מיד אחרי השיפוץ ולתקופה ארוכה וממושכת.