מדפסת קופה

המדריך המלא לבחירת מדפסת קופה

בחירה מדפסת קופה נכונה חייבת להישען על מספר שיקולים אובייקטיביים ובהם אופי השימוש, המפרט והמחיר. אבל בנוסף, כדאי גם להתייחס לפרמטרים סובייקטיביים יותר כגון המלצות או חוות דעת מלקוחות קודמים. אז איך עושים את זה? הנה המדריך המלא

מדפסת קופה ממלאת תפקיד חשוב בכל עסק שיש לו נוכחות פיזית. קודם כל, תפקוד המדפסת משפיעה על ההכנסות ועל הרווחים. אם המדפסת לא מספיק אמינה, לא מהירה או סובלת מבעיות חוזרות ונשנות, המשמעות היא עיכוב ביכולת קבלת הקהל. בגלל עיכובים כאלה, הרבה לקוחות פשוט עוזבים את התור או יוצאים מהחנות – למרות שבמקור הם אכן התכוונו לבצע עסקה ולהשלים את הרכישה.
חוץ מזה, מדפסת זו משפיעה על העובדים עצמם. כאשר המדפסת לא מספיק טובה, מי שעובד איתה צפוי לחוש תסכול. אותה תחושת תסכול מתגברת על רקע השימוש היום יומי במדפסת והיא עלולה לגדול עד כדי עוגמת נפש. לכן מבחינת המעסיק, בחירה נכונה של מדפסת קופה היא משימה חשובה מאוד.

פרמטרים להשוואה בין סוגי מדפסות קופה

החדשות הטובות הן שכיום יש שיקולים אובייקטיביים שבהם אפשר להשתמש על מנת לבחור מדפסת קופה. אם משתמשים בשיקולים הנכונים, מגדילים את הסיכוי לכך שהמדפסת תתאים לצרכים של קהל היעד והלקוחות וגם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. כמו כן, משמעות השימוש בשיקולים אובייקטיביים היא שלא חייבים להיות בעלי ניסיון קודם עם מדפסות קופה כאלה ואחרות.

השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בקניית מדפסת קופה מכל סוג:

א. אופי השימוש – על בעלי עסקים וחנויות להגדיר את אופי השימוש עוד לפני שהם בוחרים מדפסת קופה. אם בעלי עסקים או חנויות לא יודעים איך הם עומדים להשתמש במדפסת, יהיה להם קשה מאוד לבחור אותה בצורה מוצלחת. במקרה של דילמה או התלבטות, בעלי עסקים וחנויות יכולים גם להתייעץ עם קולגות מהתחום.
ב. מפרט המדפסת – המפרט המתואר על ידי היצרן מספק מידע אמין על יתרונות המדפסת ועל מה שמייחד אותה לעומת דגמים אחרים. אם משתמשים במפרט הטכני המלא על מנת לבחור את המדפסת, אמורים לדעת מראש למה לצפות. בנוסף, היכרות עם המפרט של המדפסת יכולה לסייע לבחור אותה על פי צורכי העסק והתקציב העומד לרשותו.
ג. המחיר של מדפסת קופה – אי אפשר לדעת איך בוחרים מדפסת כזו בלי להתייחס לנושא של מחיר. בפועל, יש פערי מחירים בעשרות אחוזים בין סוגים שונים של מדפסות כאלה. בדרך כלל פערי המחירים הם גם פונקציה של איכות, אבל זה לא אומר שהמדפסת הכי יקרה היא גם הכי טובה. בשביל לדעת מה טוב לעסק, צריך להוסיף למשוואה עוד כמה שיקולים.

ממי מקבלים המלצות על מדפסת קופה?

העניין של המלצות על מדפסות קופה חשוב מכפי שנהוג לחשוב. בשביל לדעת איזה סוג מדפסת תעשה את העבודה הכי טוב עבור בית העסק או החנות, אין ברירה אלא לקבל המלצות. באמצעות המלצות כאלה ניתן לדעת מה רמת שביעות הרצון של לקוחות קודמים, במה באמת מצטיינת כל סוג של מדפסת ועל איזה חברת מדפסות קופה כדאי לסמוך.
אם לא מכירים באופן אישי קולגות או עובדים שכבר השתמשו בדגם מסוים של מדפסת קופה והיו מרוצים ממנה, ניתן להרחיב את החיפוש. כאן נכנסים לתמונה שיקולים ובהם המלצות ברשתות חברתיות, חוות דעת בפורומים מקצועיים וכן הלאה. בהצלחה!