רשתות אקספנדד

מה זה רשת אקספנדד ולמה היא משמשת?

רשת אקספנדד עשויה אלומיניום או ברזל מגולוון צבוע בתנור יכולה להתאים לגידור, חיפוי מבנים, חיזוק תקרות ועוד שורה ארוכה של שימושים. עם זאת, חשוב מאוד לבחור את הרשת המתאימה ולהסתכל על המפרט הטכני בשביל להבין איך הכי נכון להתקין אותה

רשתות אקספנדד זמינות מחומרי גלם שונים. בין היתר, אפשר לייצר רשת כזו מפלדה, אלומיניום, נחושת ונירוסטה וניתן גם להזמין אותה בחומרים ובמידות מיוחדות. אם משתמשים בברזל, יש צורך לבצע גלוון חם או קר ולהגן על הרשת מפני שחיקה וחלודה. לעומת זאת, שימוש באלומיניום מאפשר לחסוך את תהליך הגלוון כי הוא מטבעו חומר גלם שלא סופג קורוזיה. 

היתרונות של אקספנדד

רשת אקספנדד מתאימה לחיפוי והצללה. היתרון העיקרי שלה בא לידי ביטוי בכך שהיא מצליחה להיות גם חזקה, גם עמידה וגם דקורטיבית. בנוסף, אפשר להשיג רשתות אקספנדד בדגמים שונים ובמגוון רחב של אפשרויות חיבור. העובי שלה הוא בדרך כלל 0.7-0.8 מ"מ, גודל החורים יכול להיות 3-12 מ"מ ואת האורך והרוחב בוחרים לפי אופי השימוש.

למה קוראים לה אקספנדד?

קוראים לרשת "אקספנדד" כי היא נראית כאילו מתכו אותה. למרות שזו רשת מתכת, המתיחה מאפשרת ליצור מפתחים מעוינים בגדלים שונים. בעזרת הרשת ניתן לשפר את התוצר של עבודות טיח ובידוד, עבודות מסגרות שונות כולל בניית שערים וגדרות ואפילו למטרות ביטחוניות. בכל אחד מהמקרים האלה, הרשת שומרת על המשקל הנמוך שלה יחד עם האמינות הגבוהה והעמידות בפני שחיקה וחלודה. 

מה עושים עם רשתות אקספנדד?

רשת אקספנדד מגולוונת יכולה להתאים לחיפוי מבנים והגנה על בידוד מפני שחיקה. בגלל שהיא מגולוונת ולא סופגת את פגעי הזמן והלחות, ניתן לשלב אותה גם במעקות פנים וחוץ, גדרות, פילטרים לתעשייה, תקרות אקוסטיות, כלובי רשת, מנופי הרמה, הגנה על מערכות סולאריות ושלטים תעשייתיים. את הרשת ניתן לצבוע בצבעים עמידים וחזקים ואפשר לעצב אותה בהתאמה אישית לדרישות דקורטיביות. 

דרישת הלקוח והשפעתה על אופן הייצור

גם רשת אקספנדד דקורטיבית וגם רשת אקספנדד מגולוונת שבוחרים לצרכים פונקציונאליים בלבד אפשר לייצר בהתאמה אישית לדרישות של הלקוח. קודם בוחרים אם לייצר את הרשת בגלילים או בפלטות, לפי המקום שבו רוצים ליישם אותן. לאחר מכן בוחרים את החורים ואת עובי הפח או המתכת ואז מתכננים את המידות. בגלל שהרשתות מתאימות למעצבים ואדריכלים גם בשימוש פנים וגם בשימוש חוץ, הן מומלצות עבור סגנון עיצוב מודרני ותעשייתי. 

איך בוחרים בין סוגים שונים של רשתות?

יש כמה פרמטרים שכדאי להתייחס אליהם במהלך השוואה בין סוגים שונים של רשתות. אם רוצים לבחור נכון כל סוג של רשת, כדאי לעשות את זה לפי השיקולים הבאים:

  • אופי השימוש
  • אורך הרשת 
  • רוחב הרשת 
  • משקל הרשת למ"ר 
  • מפתחי הרשת 
  • סוג החומר שממנו היא מיוצרת

התקנת רשתות אקספנדד בצורה מקצועית

אחרי בחירת הרשת ניתן להתקין אותה בצורה מקצועית. ההתקנה של הרשת פשוטה יחסית כי המשקל שלה נמוך וקל לעבוד איתה, אבל היא עדיין דורשת מעורבות של בעלי מקצוע. בשביל לבחור נכון את בעלי המקצוע שיכולים להתקין את הרשת, כדאי לקבל המלצות ולהתרשם מפרויקטים קודמים שאותם הם ביצעו.

זמני אספקה לרשתות בהזמנה

רשת שנמצאת במלאי זמינה לאספקה בתוך 2-3 ימים בלבד. אף על פי כן, בגלל שהיא מיוצרת מחומרים שונים ובהם אלומיניום, נירוסטה ונחושת – לקוחות יכולים לבצע הזמנה מיוחדת של הרשת ולקבל אותה תוך 45-60 יום.