התקנה של מערכות גילוי אש בעסקים

באופן עקרוני כל אדם המעוניין לקבל רישיון עסק, צריך לעמוד בדרישות המחמירות של שירותי הכבאות, כשהדרישות משתנות בהתאם לאופי העסק, סוגי הסחורות והציוד בעסק, שטחו של בית העסק ועוד. במקרים מסוימים לא ניתן יהיה לקבל את האישור הנכסף של שירותי הכבאות מבלי להתקין במקום מערכות גילוי אש מסוגים שונים אך לא אחת ההתקנה תבוצע על דעתו של בעל העסק, גם במקרים בהם אין זו חובה להתקין את המערכות.

האם כל אחד יכול להתקין מערכות גילוי אש בבית העסק שלו?

על מנת לקבל את האישור של שירותי הכבאות, יש לדאוג לכך שאת המערכות השונות יתקינו אנשי מקצוע שהוסמכו לבצע התקנות של מערכות גילוי אש ועשן. רבים לא יודעים זאת, אך על מנת לקבל את הרישיון להתקנת מערכות אלה, יש לעבור את הקורס המתאים אותו ניתן ללמוד למשל במכללת מישלב, מכללת אייס טכנולוגיות ועוד. ישנו מגוון רחב של נושאים הנלמדים במסגרת הלימודים כשבין היתר מדובר בבטיחות מערכות גלאי אש ועשן, רצף האחריות מההתקנה ועד האחזקה, בחירת גלאים על פי סוג הפרויקט, סקירת סוגי חייגנים, צופרים, רכזים, גלאי עשן וכיוצא באלה, תכנון מערכות גילוי אש ועוד. כפי שניתן להבין מהפירוט הקצר שלעיל, על מנת לקבל את ההסמכה יש לרכוש ידע רב בנושא.

אילו סוגי מערכות גילוי אש ישנן בשוק?

בתחום של מערכות גילוי אש אנו מוצאים מגוון רחב של דגמים ומרכיבים, אך המרכיב הבסיסי בכל מערכת לגילוי אש הוא הגלאי. ישנם סוגים שונים של גלאי עשן, הפועלים בטכנולוגיות שונות. הגלאים השונים מסוגלים לזהות נוכחות של עשן בחדר ולפעול בהתאם לייעודם. כך למשל ישנם גלאי עשן המשמיעים צפצוף עוצמתי כשהם מזהים עשן, אחרים שולחים אות מצוקה למוקד שירותי הכבאות או לטלפון הנייד של בעל הנכס למשל וכן ישנם המפעילים באופן אוטומטי מערכת מתזים מקומית לכיבוי השריפה. לצד גלאי העשן שיכול להיות גלאי יניקה, גלאי אופטי, גלאי להבה או גלאי חום למשל, אנו מוצאים את אמצעי ההתרעה שיכולים להיות לדוגמה אמצעי שמע (צופרים או רמקולים), אמצעים ויזואליים (נורות סימון המספקות מידע לגבי המיקום המדויק של הדליקה במבנה) או חייגנים אוטומטיים. בחלק ניכר מהמקרים יוצרים ממשק בין מערכות גילוי אש לסוגים שונים של מערכות כיבוי אש. כמו כן לעתים ניתן למצוא חיבור בין מערכת גילוי האש למערכת החשמל (וכך ניתן לנתק את הזנות המתח בלוחות החשמל במקרה של דליקה), למערכת שחרור עשן, למערכת תת לחץ או על לחץ ועוד.

התקנה של מערכות גילוי אש זו עבודה למומחים בלבד

לקבלת פרטים נוספים בנושא התקנת מערכות גילוי אש או מערכות כיבוי אש – צרו קשר עם חברת אלפיין סיסטמס, שהינה הנציגה הבלעדית של יצרניות הציוד המובילות בעולם בתחום הבטיחות באש, כשבין היתר מדובר בקונצרן TYCO, חטיבת Tyco Fire Suppression & Building Products.