מהן מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש?

כיצד מתקינים מערכות מתזי מים לכיבוי אש?

מערכות כיבוי אש כשמן כן הן – מערכות המיועדות להשתלט על שריפה או דליקה לאחר שהתפרצה. ישנו מגוון רחב ביותר של מערכות בתחום זה וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, במאמר שלפניכם נתמקד בסוג ספציפי אחד – מערכות מתזי מים. מערכות אלו פועלות לרוב ללא מגע יד אדם ומיועדות להשתלט על שריפות במבנים באופן נקודתי.

מה הן מערכות מתזי מים על קצה המזלג?

מערכות מתזי מים הן מערכות המורכבות מרשת של צינורות בה זורמים מים בלחץ גבוה. "נקודות התורפה" של המערכת ממוקמות באזורים בהם ישנו חשד לשריפה ונקראות ספרינקלרים או מתזים. הספרינקלר הבסיסי מורכב מבקבוקון זכוכית זעיר המלא בנוזל. לפיכך כאשר מתפשטת בחלל אש והאוויר מתחמם, מתחמם הנוזל שבבקבוקון, כתוצאה מכך הוא מתפשט, הבקבוקון נשבר ודרך החורים הזעירים של המתז זורמים מים בלחץ גבוה.
היתרון של התקנת מערכות ספרינקלרים אלו בא לידי ביטוי בכך שהן פועלות ללא מגע יד אדם ובאותה נשימה יש לציין כי מאחר ורק באזור שבו נשבר הבקבוקון יותזו המים, הרי שמערכות אלו נחשבות לממוקדות מאוד. בממוצע כל מתז מסוגל לכבות אש בתחום הנע בין שניים עשר לשישה עשר מ"ר ומתחיל לפעול בטמפרטורה הנעה בין שישים לשבעים מעלות צלזיוס.

סוגים שונים של מערכות כיבוי אש בהתזה

לצד מערכות פשוטות אלה ישנן מערכות מתקדמות יותר. כך לדוגמה ישנן מערכות מתזי מים בעלות זוג מערכות בקרה: המערכת הבסיסית המזהה ירידת לחץ בצנרת ומערכת נוספת המחוברת לגלאי עשן. מערכות מתקדמות מעין אלה מותקנות לרוב בחוות שרתים או בחדרי חשמל, בהם חשוב ביותר לוודא שלא יותזו מים שלא לצורך. חשוב להבין כי כל מערכת עשויה לסבול מכשלים ולכן כאשר רוצים ליהנות מוודאות אופטימאלית, נהוג לחבר את מערכת המתזים למערכת גלאי העשן.

סוגים נוספים של מערכות ספרינקלרים

כמו כן ישנן מערכות התזה בהן לא נעשה שימוש במים אלא באבקות מסוגים שונים. מערכות אלו מותקנות בחללים בהם מאוחסנים מכשירים הרגישים למים במיוחד. מטבע הדברים מערכות אלו נקראות מערכות מתזים יבשות. בנוסף לכל המערכות שהוזכרו לעיל, ישנן מערכות מתזים שמופעלות לרוב באופן חשמלי כשבהינתן האות, כל המתזים במערכת מתחילים לפעול במקביל. בדרך כלל מדובר במערכות המייצרות מסך מים כשלרוב ניתן יהיה למצוא מערכות כאלו במקומות בהם מאוחסנים חומרים דליקים דוגמת שנאי שמן, מכלי דלק, מכלי גז וכיוצא באלה.
לקבלת פרטים נוספים בנושא מערכות מתזי מים או מערכות כיבוי וגילוי אש באופן כללי, צרו קשר עם חברת אלפיין סיסטמס. אנו משמשים כנציגה הבלעדית של יצרניות ציוד כיבוי האש המובילות בעולם בתחום הבטיחות.

אנשי המקצוע של החברה זמינים עבורכם בטלפון מספר 072-2158289 כשבאפשרותכם גם להשאיר פרטי התקשרות בטופס באתר ונציגי השירות של החברה ישובו אליכם תוך זמן קצר בשעות הפעילות.