עיצוב מקלחת ושירותים

הדרך הנכונה לעצב את המקלחת והשירותים היא לשמור על פתרונות אחסון זמינים, להשתמש בגימור עם איטום למים וכמובן לשמור על הבטיחות עבור כל בני המשפחה. אז מאיפה מתחילים ומהם הדגשים העיקריים? הנה המדריך המלא

חדרי מקלחת ושירותים דורשים עיצוב שונה לעומת שאר החדרים בבית. קודם כל, אלו מקומות שבהם אנחנו אמורים להרגיש הכי טובים גם ברגעים הכי אינטימיים ביממה. המשמעות היא שאת רוב חדרי המקלחת והשירותים האורחים שלנו אולי לא רואים, אבל העיצוב חייב להיות כזה שמשלב בין ערך פונקציונאלי ודקורטיבי.

חוץ מזה, חדרי מקלחת ושירותים חשופים למים ולחות. בניגוד לחדרי שינה או סלון שבהם אפשר לבחור בין אלמנטים שונים בלי להסתכל על המפרט או על האיטום, בעיצוב מקלחת ושירותים אין לנו פריבילגיה כזו. הפתרון הוא להתייחס אחרת אל כל תהליך העיצוב ובעיקר לאפיין את חדרי המקלחת והשירותים בצורה שונה.

באיזה חומרים משתמשים כדי לעצב מקלחת ושירותים?

הנה כמה דגשים שיכולים לסייע לניצול היתרונות השונים של עיצוב מקלחת ושירותים, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך:

א. פתרונות אחסון – רוב חדרי המקלחת והשירותים הם יחסית קטנים. בשביל לעצב את החדר כך שיהיה נוח להתקלח בו ולהשיג נגישות גבוהה אל מגבות, סבון או מוצרי רחצה, צריך להשתמש בפתרונות אחסון. היתרון הוא שקיימים כיום פתרונות אחסון רבים ושהם עמידים בפני בלאי ושחיקה גם בתוך חדרים רטובים.

ב. גימור עם איטום למים – את הרצפה של חדרי מקלחת ושירותים כדאי לעצב עם גימור בעל איטום למים. הפתרון של בטון מוחלק אידיאלי בחדרי מקלחת ושירותים כי הוא אמין, הוא מתאים למגוון שימושים ומיישמים אותו מהר. בטון מוחלק הוא בעל איטום פנימי למים והוא נראה נהדר בעיקר בחדרי מקלחת או שירותים שמעוצבים בסגנון מודרני.

ג. בטיחותעיצוב חדרי מקלחת ושירותים חייב להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. אפשר לשפר את הבטיחות בחדרים כאלה באמצעות התקנת ידיות, מושבי רחצה ייעודיים, שטיחים למניעת החלקה ועוד. אם בוחרים נכון את האלמנטים שאחראיים על הבטיחות, אין שום סיבה שהתוצאה הסופית תבוא על חשבון האסתטיקה.

כמה עולה להשלים את התהליך של עיצוב מקלחת ושירותים?

התהליך של עיצוב מקלחת ושירותים משתלם כלכלית. בטווח הקצר, הוא משפר את איכות החיים וניתן ליהנות ממנו גם מבחינת ההתאמה האישית לצרכים של קהל יעד מגוון. בין אם בוחרים לעצב חדרי מקלחת ושירותים לבתים פרטיים עם או בלי ילדים וקשישים, אפשר להתאים אותו לדרישות הקיימות ולמנוע נפילות.

בטווח הארוך, עיצוב מקלחת ושירותים משביח את ערך הנכס. אז כמובן שיש פרמטרים שונים שמשפיעים על תקציב העיצוב ובהם הסגנון, גודל החדר והטעם האישי, אבל הדרך הנכונה להסתכל עליו היא בתור השקעה ולא כעוד הוצאה רגילה של הבית.