שמיכות פוך יחיד

שמיכות פוך יחיד

אין כמו שמיכות פוך! לאיכות שלהן אין תחליף, בחורף, בקיץ ובעצם בכל עונה. כן, גם בקיץ – יש שמיכות פוך שמיועדות במיוחד לכך. כמובן, ליד המזגן, גם הקיץ עשוי להיות "חורפי" למדי. במקרים כאלה, תוכלו להתכסות בשמיכת פוך ליחיד, שהיא קומפקטית יותר משמיכת פוך זוגית. למעשה, שמיכות פוך ליחיד פופולאריות במיוחד, מתאימות ליותר מצבים ונוחות יותר לשימוש, קיפול, אחסון וניקוי. אך כיצד תבחרו את שמיכת הפוך ליחיד שמתאימה לכם ביותר? איך תשמרו עליה לאורך זמן במצב טוב? ומה חשוב שתדעו, על ניקוי שמיכות מיוחדות אלה?

איך לבחור?

בבחירת שמיכות פוך יחיד, כדאי לשים לב בעיקר לנקודות הבאות:

  1. חומר המילוי – החומר המקורי והאיכותי ביותר למילוי שמיכות אלה, הוא נוצות או פלומה (החלק הרך ביותר בנוצות). יש גם שמיכות פוך אשר ממולאות בחומר סינתטי. שמיכות כאלה אמנם זולות יותר, אך הן מחממות פחות ומשקלן גבוה יותר.
  2. איכות המילוי – כאשר מדובר במילוי טבעי מבוסס נוצות, ישנו גם היבט של איכות הנוצות. הן עשויות להיות יותר או פחות רכות, בהתבסס על הכמות היחסית של פלומה. לטוב ביותר, נחשב מילוי בפלומה בלבד.
  3. השכבה החיצונית – בד חיצוני של השמיכה, שהוא נוח לניקוי ונעים למגע.
  4. חלוקה פנימית – השמיכות מחולקות לתאים פנימיים, בכדי לשמור על אחידות המילוי על פני כל שטח השמיכה. מומלץ להעדיף שמיכות עם חלוקה פנימית רבה ככל הניתן.

שמיכות פוך יחיד

 

כיצד לשמור בין העונות?

בכדי לשמור את שמיכת הפוך שלכם במצב האופטימאלי בין העונות, מומלץ

  1. לאוורר לפני – לאוורר אותן לפני האחסון.
  2. לאוורר תוך כדי – לאחסן את השמיכה באופן שבו היא לא אטומה. כלומר, כמו שהיא (מקופלת כמובן) או בתוך כיסוי בד.
  3. היוצא מהכלל – אם השמיכה חדשה לגמרי או עברה חידוש מקצועי, ניתן לאחסן אותה באופן אטום.
  4. לא בלחץ – לא מומלץ לאחסן שמיכות מסוג זה בוואקום. זאת, מאחר שהדבר יפגע בגמישות השמיכה ולכן גם ביכולת החימום שלה.
  5. לשקול חידוש – אם עדיין לא שקלתם חידוש של השמיכה, שינוי בעונות עשוי לספק הזדמנות לעשות גם זאת. כלומר, לפני שמאחסנים בקיץ וכהכנה לחורף הבא, לשקול חידוש מקצועי. הדבר עשוי להידרש במקרה של תקלה של יציאת פוך מהשמיכה. כמו כן, זו היא הזדמנות לשקול חידוש למטרת שינוי בשמיכה, כגון שינוי בגודל או שיפור ביכולת הבידוד. זהו תהליך זול יותר ביחס לרכישת שמיכה חדשה. הוא גם יספק תוצאה, שהיא יותר מותאמת אישית עבורכם.

ומה חשוב לדעת על ניקוי?

לשם ניקוי בסיסי של שמיכת פוך, די בשטיפה במים וסבון. אך אם השמיכה מבוססת פוך טבעי, הייבוש שלה כראוי אינו פשוט. במקרים כאלה, מומלץ לבצע את התהליך כולו במקום המבצע ניקוי שמיכות באופן מקצועי, עם ציוד מיוחד לכך. מייבש כביסה רגיל, לא מתאים ולא מספיק עבור משימה זו. זאת, מאחר שדרוש גם חימום מבפנים, באמצעות מנגנון מיקרוגל מיוחד למטרה זו. ניקוי מקצועי כזה יאריך את חיי השמיכה ותוכלו לבצע אותו בתדירות של למשל פעם בשנה.
שמיכת פוך סינתטית היא עניין שונה, מבחינה זו שהיא מתאימה יותר לניקוי ביתי. אך גם כאן יש המלצות מיוחדות שחשוב לקחת בחשבון. מוטב השריה באמבטיה וייבוש באוויר הפתוח. אם מחליטים לכבס במכונת כביסה, יש לזכור שכל כביסה כזו עשויה לקצר את חיי השמיכה. אם מייבשים במייבש כביסה ביתי, מומלץ לשים בו כדור טניס, מאחר שהדבר מצמצם פגיעה בגמישות השמיכה.
את ציפוי השמיכה רצוי כמובן לכבס בנפרד, על פי ההנחיות הספציפיות לגביו.
בכל מקרה, לפני ניקוי רצוי לבדוק שאין בשמיכה קרעים. אחרת, בוודאי במסגרת ניקוי במכונת כביסה, הדבר יגרום ליציאה רבה של חומר מילוי.