השוואה בין סוגים שונים של שקיות מאפשרת לזהות את היתרונות של פתרונות אריזה ממותגים ולשלב אותם בפעילות המסחרית של העסק. עסקים כמו בתחום המזון חייבים היום שקיות ממותגות שהן חלק אינטגרלי בהגדלת החשיפה של העסק. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה נכון, כיצד ממתגים כל סוג של שקית ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות
אחד היתרונות הגדולים ביותר של שקית בשימוש מסחרי או עסקי בא לידי ביטוי באפשרויות המיתוג הקיימות. שקית היא למעשה פלטפורמה שעליה אפשר להדפיס פחות או יותר כל סוג של לוגו או מסר שיווקי, מה שהופך אותה באופן מיידי לפתרון ממותג. אם ממתגים נכון את השקיות, ניתן להפוך אותן מפתרונות אריזה לפתרון פרסום, שיווק, קידום ויחסי ציבור.
שקיות ניילון לדוגמא משמשות למיתוג כי הן חלק בלתי נפרד מכל בית עסק שמוצר מוצרים: בין אם מדובר על מוצרי מזון, קוסמטיקה, פארם, טיפוח, יופי וכן הלאה. יתרה על כך, בעלי עסקים יכולים לתת ללקוחות שלהם שקיות ממותגות כדי לאסוף את המוצרים מהמדפים – או רגע אחרי שהם משלמים עליהם בקופה. בכל אחד מהמקרים האלה, השקיות ממשיכות עם הלקוחות הביתה.
מה היתרונות של שקיות ממותגות?
הנה כמה יתרונות שאותם ניתן להשיג רק באמצעות מיתוג מקצועי של השקיות המתאימות ביותר עבור העסק:
א. חיסכון בהוצאות
המיתוג של השקיות מבוצע בצורה חד פעמית בלבד. פרויקט חד פעמי כזה מאפשר למתג את כל סוגי השקיות במהירות גבוהה, לשנות את הצורה שלהן ולאחר מכן לחלק אותן ללקוחות בלי צורך לחרוג מתוך מסגרת התקציב כפי שנקבעה מראש.
ב. חשיפה
שקיות ממותגות הן הדרך היחידה לחשוף את העסק אל עוד לקוחות פוטנציאליים. בעוד שלט פרסומי לדוגמא מוגבל רק לאזור גיאוגרפי מסוים וקמפיין דיגיטלי מבוסס מלכתחילה על פנייה לקהל יעד ספציפי, לקוחות שמסתובבים עם השקיות ברחבי העיר חושפים את שם העסק והמוצר אל עוד המון אנשים חדשים לגמרי.
ג. מוניטין
בעלי עסקים יכולים למתג שקיות שניתנות למיחזור וכך למתג את עצמם כבעלי מודעות סביבתית וירוקה. המשמעות היא שהמיתוג על גבי השקיות לא חייב להיות ישיר אלא גם יכול להיות עקיף, כמו למשל באמצעות בחירת סוגים מסוימים של שקיות מועדפות.
מיתוג נכון לפני ייצור שקיות ממותגות
מיתוג שקיות יכול להתבצע באמצעות לוגו, מסר שיווקי, צבעים שמזוהים עם בית העסק וכן הלאה. בנוסף, אפשר לנסות למתג את כל סוגי השקיות ביחס למתחרים ולנסות לבדל את המוצר או השירות. בכל אחד מהמקרים האלה, בודקים מה מייחד את השקיות ורק לאחר מכן ממתגים אותן לפי המוצרים עצמם.
בנוסף, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולשאוב השראה מסוגים שונים של שקיות ממותגות בארץ ובעולם. גם בהקשר הזה, התפקיד של בעלי עסקים הוא לחשוב מחוץ לקופסא ולהשיג את המיתוג הכי אפקטיבי ויעיל.