תקלות נפוצות בדוד שמש

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל ולכן חשוב להכיר את התקלות הנפוצות ולדעת מה עושים כדי לתקן אותן. הנה המדריך המלא

טמפרטורת מים חמים מופחתת

אחת הבעיות הנפוצות ביותר עם דודי שמש היא ירידה בטמפרטורת המים החמים. זה עשוי לנבוע ממגוון סיבות, כגון ירידה באור השמש, בעיה במחליף החום או חיישן טמפרטורה לא תקין.

תיקון על ידי החלפת חמם או חיישן

יש לבדוק את הפאנלים הסולאריים של המערכת לאיתור חסימות או הצללה שעלולים לחסום את אור השמש. כמו כן, יש לבדוק את מחליף החום לאיתור הצטברות או חסימות שעלולות למנוע את העברת החום. לבסוף, יש לבדוק את חיישן הטמפרטורה ולהחליף אותו במידת הצורך.

נזילת מים

בעיה שכיחה נוספת עם דודי שמש היא נזילת מים. זה עלול להיגרם משסתום שחרור לחץ פגום, צינור פגום או מיכל אחסון סדוק. הנזילה פוגעת באיכות החיים, גורמת להופעת רטיבות בקיר ואז לעובש ומביאה לבזבוז מים והוצאות.

בדיקת שסתום והחלפת צינורות פגומים או מיכל אגירה

כדי לתקן בעיה זו, יש לבדוק את שסתום שחרור הלחץ לאיתור חסימות או תקלות ולהחליף אותו במידת הצורך. יש לתקן או להחליף צינורות פגומים, ואם מיכל האגירה סדוק, יש להחליפו לחלוטין.

זרימת מים ירודה

זרימת מים ירודה היא בעיה נוספת שיכולה להתרחש עם דודי שמש. זה עשוי לנבוע מהצטברות מינרלים בצנרת או משאבה לא תקינה. גם כאן הפגיעה היא בעיקר באיכות החיים, בגלל חוסר היעילות של הדוד.

שטיפת הצינורות להסרת חלודה ובדיקת משאבה

חשוב מאוד להקפיד לשטוף את הצינורות כדי להסיר כל הצטברות מינרלים וחלודה, ולבדוק את המשאבה ולהחליף במידת הצורך.

אוויר במערכת

זו תקלה פחות שכיחה, אבל אוויר במערכת עלול לגרום לזרימת מים לקויה וליעילות מופחתת. ייתכן שהסיבה לכך היא דליפה במערכת, שסתום סימון לא תקין או התקנה לא נכונה.

החלפת שסתום ובדיקת דוד שמש

כדי לתקן זאת, יש לבדוק את המערכת לאיתור נזילות ולתקן אותה במידת הצורך. כמו כן, יש לבדוק ולהחליף את שסתום הסימון במידת הצורך, ולתקן כל שגיאת התקנה.

תקלות חשמל

במקרים מסוימים עלולות להתרחש תקלות חשמל בדודי שמש. ייתכן שהסיבה לכך היא בקר פגום, נתיך שפוצץ או תרמוסטט לא תקין. כאן הדגש הוא על תקלות חשמל שעלולות להיות מסוכנות ולגרום נזקים בלתי הפיכים

החלפת נתיכים ובדיקת תרמוסטט

הפתרון לבעיה הוא לרוב לבדוק את הבקר ולהחליף אותו במידת הצורך, ולהחליף את כל הנתיכים שהתפוצצו. כמו כן יש לבדוק את התרמוסטט ולהחליף אותו במידת הצורך.

איך שומרים על בטיחות לתיקון תקלות נפוצות בדוד שמש?

לפני תחילת כל עבודת תיקון, חשוב לכבות את החשמל למערכת כדי למנוע התחשמלות. זה גם חיוני ללבוש ציוד מגן, כגון כפפות ומשקפי בטיחות, כדי למנוע פציעה. כאשר עובדים עם המים החמים או הקיטור, חשוב לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע כוויות או כוויה. בנוסף, חשוב לעקוב אחר הוראות היצרן ולפנות אל טכנאי מיומן שמתמחה בזה.