איזה דוד מתאים לדירת קטנה?

הדרך הנכונה לבחור דוד היא להתאים אותו לאופי השימוש, למיקום ההתקנה ולהמלצות של בעלי מקצוע. במאמר הבא נסביר מה כרוך בכל שלב ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

דוד שמש אפקטיבי מסוגל לחמם את המים על בסיס הפעלת מערכת סולארית וכמעט לכל אורך השנה. במדינה חמה ועם אקלים ים תיכוני כמו ישראל, הדוד הוא אמצעי חימום מים יעיל שמוכיח את עצמו גם בבתים גדולים וגם בדירות קטנות. עם זאת, הדרך הנכונה לבחור את הדוד מחייבת השוואה בין הדגמים לפי פרמטרים אובייקטיביים.

הכי חשוב: המיכל של הדוד

רק דוד עם מיכל מים גדול יתאים למשפחה של 3-4 נפשות. לעומת זאת, מכל קטן יכול להתאים רק לדירה קטנה שחי בה אדם אחד או מקסימום זוג. לכן, הדגש בבחירת הדוד המתאים צריך להיות על נפח מיכל המים.

כמה מים חמים אדם מבוגר צורך ביום?

קיימת נוסחה אובייקטיבית שבה אפשר להשתמש על מנת להגדיל את הסיכוי להתאים כל סוג של דוד לצרכים של קהל היעד והלקוחות. בהקשר של מיכל מים למשל, מסתכלים על הנפח ביחס לכמות המים שאותה אדם מבוגר צורך בממוצע מדי יום. נכון להיום, הנוסחה המקובלת קובעת שכל אדם צורך בממוצע 30-40 ליטר מים חמים ביום.

איזה נפח של מיכל מים יכול להתאים לדירה שלי?

הגודל של הדירה פחות חשוב ממספר האנשים שעומדים להשתמש במים החמים. לא משנה אם גרים בדירה קטנה או בבית גדול, צריך להתאים את נפח המיכל לסוג הצריכה של המים. באופן גס, ניתן למשל לקבוע שדוד עם מיכל מים של 80 ליטר יתאים לדירה קטנה שבה חי זוג – בעוד דוד עם מיכל של 200 ליטר כבר יתאים לבית של משפחה עם 4-5 נפשות.

האם הגודל של הדוד משפיע על המחיר?

המחיר של דוד שמש מושפע משורה ארוכה של פרמטרים. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל גורמים שמשפיעים על המחיר של הדוד ובהם המוניטין של היצרן, העלות של ההתקנה, הצורך בפירוק ופינוי של הדוד הישן וכן הלאה. אם רוצים לקבל החלטה מושכלת ולא לחרוג מתוך מסגרת התקציב, צריך לוודא שמשווים רק בין דוודים עם אותו גודל של מיכל מים חמים.

מה הקשר בין מיקום ההתקנה לבין סוג הדוד?

יש מקרים שבהם דוד מסוים לא מתאים לדירה קטנה, כי היא רחוקה מהגג. במקרים כאלה, צריך לדאוג להתקנה של מחליף חום ומשאבה מיוחדת כחלק מהמערכת הסולארית. אפשר לפנות לבעלי המקצוע הרלוונטיים כדי לתאם שירותי תיקונים או טיפול בתקלות שקיימות במערכת. 

אל תחסכו – התייעצו עם מומחים בתחום

המומחים של אמקור דודי שמש מבינים את ההתלבטות שלך סביב אמצעי חימום המים היעיל והנפוץ בישראל. בשיחה קצרה איתנו יהיה לך קל יותר להתאים את הדוד לצרכים שלך ולחסוך בהוצאות. בזכות ניסיון של שנים רבות, יש לנו כיום את כל הכלים לרכז עבורך את התשובות תחת קורת גג אחת. אז בשביל שנוכל לעזור גם לך להתאים את הדוד לדירה או לבית, כל שנותר לך הוא לפנות אלינו.