כרומגן או אמקור – איזה דוד שמש עדיף?

דוד שמש הוא ללא ספק פתרון חימום המים הנפוץ והטוב ביותר בישראל. עם זאת, השוואה בין סוגים שונים של דוודים היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. בשביל לבחור נכון את הדוד המתאים, כדאי להתייחס אל שורה ארוכה של פרמטרים. לאחר מכן, עלינו להביא בחשבון את מידת ההתאמה של כל דוד לצרכים שלנו. 

התאמת הדוד לצרכים שלנו

התאמה של דוד לצרכים שלנו מתבצעת עוד לפני שמשווים בין הדגמים והיצרנים השונים. הסיבה לכך היא שככל שהדוד מתאים יותר לאופן שבו עומדים להשתמש בו, כך עולה הסיכוי שנוכל להפיק ממנו את מלוא התועלת. באופן עקרוני, נהוג למשל להבחין בין דגמים שונים בהקשר הזה לפי הנפח שלהם. המשוואה היא שכל אדם צורך בממוצע כ-40 ליטר של מים חמים ביום – לכן דוד של 80 ליטר יתאים לזוג, דוד של 120 ליטר יתאים למשפחה של 3 נפשות וכן הלאה.

מדוע היצרן של הדוד חשוב? 

היצרן שעומד מאחורי כל סוג של דוד שמש חשוב כי הוא משפיע על האמינות שלו. אם נבחר דוד שמיוצר על ידי יצרן אמין, גדול, מוכר ומנוסה, יהיה סיכוי גבוה יותר שנקבל מוצר מעולה שמחזיר את ההשקעה. כמו כן, יצרן גדול ומנוסה עדיף על יצרן קטן גם בהקשר של זמינות חלקי החילוף או הטיפול בתקלות. בשביל לוודא שיהיה מי שיטפל בתקלות ובבעיות של הדוד, כדאי לבחור יצרן גדול ומוכר.

מה המאפיינים של דוד של חברת אמקור?

דוד שמש של חברת אמקור הוא הדוגמא הכי טובה לכך שצריך לתת עדיפות ליצרן גדול, מוכר ומנוסה. קודם כל, החברה עצמה מזוהה עם סוגים שונים של דוודים ויש מאחוריה שנים רבות של ניסיון. שנית, נציגי החברה עובדים בפריסה ארצית רחבה ולכן זמינים לכל תקלה או קריאה. מעבר לכך, החברה משווקת מגוון רחב של דוודים בהתאמה אישית לצרכים של קהל היעד והלקוחות.

איך יודעים שמדובר על דוד אמין?

דוד עדיף הוא כזה שיכול לשרת אותנו לאורך שנים רבות. בשביל לוודא שהדוד אמין, אנחנו יכולים לבדוק מה חשבו עליו לקוחות אחרים. לקוחות קודמים שממליצים על הדוד נותנים לנו למשל אינדיקציה מעולה לגבי כמה שהוא איכותי, מחמם את המים מהר ואפשר לסמוך עליו. את ההמלצות על הדוד אנחנו יכולים בהקשר הזה לקבל דרך חברים ובני משפחה. 

מה עושים אם לא מכירים אישית מישהו שכבר בחר דוד?

הבעיה מתחילה כאשר רוצים לקבל המלצות על דוד או חברה מסוימת, אבל לא מכירים אישית אנשים שרכשו אותם והיו מרוצים מהתוצר. בסיטואציה כזו, מה שעדיף לעשות זה להרחיב את החיפוש ולהיעזר במידע מתוך אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. ברוב האתרים יש מידע מפורט להשוואה בין סוגים שונים של דוודים וניתן להיעזר בו גם כדי לקבל אינפורמציה בהיבט הטכני.

מהם הפרמטרים הטכניים להשוואה בין הדגמים?

הנפח הוא רק אחד מבין פרמטרים רבים שאליהם מתייחסים כדי לבחור דוד. בשביל לקבל החלטה מושכלת, כדאי להשוות בין הדגמים לפי כמה שיותר נתונים המפורסמים על ידי היצרן – בין אם זה כרומגן או אמקור.
שיהיה לכם המון בהצלחה! 🙂