מים מהברז: בריא או לא?

תהליכים אפקטיביים של סינון וחיטוי מאפשרים לצרוך מים מהברז בצורה חופשית וללא דאגות. בנוסף, כדאי להכיר את היתרונות השונים של מים מהברז מבחינה בריאותית, כלכלית וסביבתית ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי אמצעים מתאימים למניעת אבנית וחלודה

אדם בוגר צריך לשתות 10-15 כוסות מים ביום. אפשר להשיג ממקורות שונים ובהם מתקני מיני בר, בקבוקי מים מינרליים וכמובן מים מהברז. עם זאת, דווקא המים הזמינים עבורנו בברז של הבית או מקום העבודה לא תמיד מקבלים את תשומת הלב שמגיעה להם. הסיבה לכך היא שלא בהכרח ברור האם מדובר על משאב שעבר תהליך של חיטוי מים והאם בריא לשתות אותם.

התנאי – חיטוי וסינון מים

בריא לשתות מים מהברז כל עוד הם עוברים תהליך מסוים של סינון. ברוב המקרים, העירייה תהיה אחראית על הסינון הזה. זו גם הסיבה לכך שברוב הבתים והדירות בישראל מי הברז תקינים לחלוטין לשתייה. יתרה על כך, במשרד הבריאות מאשרים לשתות מהברז כל עוד העירייה עומדת בתקנות. אז בשביל לדעת האם מותר לשתות את המים והאם זה בריא, אפשר לבדוק איזה פעולות העירייה ביצעה על מנת לחטא ולסנן אותם.

חיטוי מים גם בצורה עצמאית

אפשרות אחרת היא ללכת על בטוח עם מתקן ביתי של סינון או חיטוי מים. בהשקעה חד פעמית ותחזוקה תקופתית בסיסית אפשר לשלב מערכת סינון מים ביתית ופרטית. גם כאן יש אפשרויות שונות, כגון התקנת מסנן מתחת לכיור או מערכת חיטוי מים שמתחברת ישירות לברז הראשי. כמו כן, רבים משתמשים במתקני סינון. 

היתרונות של שתיים מים מהברז

אם המים בריאים, מסוננים ועברו חיטוי, סביר להניח שגם יהיו בהם חומרים חיוניים לגוף. שתיית המים מהברז מוכיחה את עצמה עבור כל הגילאים, למעט תינוקות שעבורם בכל מקרה צריך לבצע תהליך של הרתחה. אפשר להשתמש כדי לשתות, לרחוץ כלים ולבצע פעולות נוספות בצורה נוחה ויעילה.

חיסכון בהוצאות

התקנת אמצעי סינון או חיטוי מים ביתי היא השקעה משתלמת גם בגלל החיסכון הצפוי בהוצאות. בזכות המסנן כבר לא צריך לרכוש מים מינרליים או להחליף את הפילטרים של מתקני המים שנמצאים על השיש. בטווח הארוך מדובר על חיסכון של עשרות שקלים בחודש ומאות שקלים בשנה, עד כדי הפיכת המסנן לאמצעי אפקטיבי ומשתלם.

היתרון של מים מהברז מבחינת איכות הסביבה

היכולת לשמור על איכות הסביבה – בניגוד לשאיבת מים שגורמת לפגיעה באקלים ולתהליך הייצור של הבקבוקים שגורם לזיהום סביבתי, כאן מדובר על פעולה שאינה מפרה את האיזון העדין של כדור הארץ. מבחינת איכות הסביבה, שתיית מים מהברז היא גם בריאה וגם מומלצת.

כך תגבירו את צריכת המים

קל יותר להראות דוגמא אישית לילדים ולהגביר את צריכת המים במשפחה באמצעות מים מהברז. במקום לשתות משקאות מסוכרים, ניתן להראות לילדים כיצד צריכת המים היא חלק בלתי נפרד משגרת המשפחה. בזכות הזמינות והנוחות, סביר להניח שגם הילדים וגם ההורים ישתו יותר.